Grøt? Mme?

mammaca20januar

Andre møte med forumet
Hei. Spørsmål. Dere som gir MME. Hvor mye spiser barna deres å hvor ofte? Gulper de mye? Har en jente på 13 uker som vil spise veldig mye nå, spiser ca 170-180 ml pr måltid. Føler hun er sulten hele tiden men at hun bare begynner å gulpe fordi det ikke er plass til mere. Noen av dere som har d sånn og har noen begynt med grøt/velling??

Gulper masse her og, men begynner ikke med grøt eller velling før hun er fire uker. Edit: 4 mnd!!
De anbefaler hyppige, små måltid... Men det er vanskelig å få til...
Mi er 3,5 mnd og spiser 200 ml til hvert måltid, 5 måltid i døgnet..
Hun gulper masse, ofte flere timer etter mat.
Det er jo en sjanse for at det kan være reflux, men det får man ikke henvisning for før de evnt går ned i vekt.
Jeg fikk tips om å bruke noe som heter thicken up av min fastlege. Jeg har brukt det når det har vært mye gulping, det går litt i bølgedaler. Hjelper litt. Vil anta at det er bedre å prøve enn grøt og velling?

Ta en prat med legen din hvis du er urolig.

Last edited:
Hun første min, gulpet bare på mme om den var litt for varm.

Hun har begynt å drikke mer til kveldsmat nå. Tenker at hun kan få små måltider igjennom dagen. Istedenfor store måltider. Jeg venter til hun er 4 måneder når det gjelder velling. Samme gjorde jeg med gutta mine. Fornøyd med den avgjørelsen

Jeg har begynt å ta mme "kaldere" mindre gulping. Tusen takk for råd. Begynte med tynn grøt og sviskemos,økt mengde for hver dag. Veldig glad for det, ingen mage problematikk og i går kveld la hu seg 20,30 og sover enda (07,30) ☺️☺️☺️fornøyd baby og mamma.

I følge denne rapporten http://forskning.no/mat-overvekt/2014/04/velling-til-babyen-oker-risiko-senere-overvekt så er det bedre å gi grøt i stedet for velling.

Spennande, skumma litt no.. Men at da va dei me lite utdanning so oftast gav velling?!.. E da og eit poeng?!..:p
Eg hadde jo tenkt å laga velling (snart ferdi utdanna og btw;) Heh..), tenke da ikkje kan skada sånn te å begynna me vel?! Tenke da kan vera ein grei begynnelse for opptrapping te fast føde?!...

Spennande, skumma litt no.. Men at da va dei me lite utdanning so oftast gav velling?!.. E da og eit poeng?!..:p
Eg hadde jo tenkt å laga velling (snart ferdi utdanna og btw;) Heh..), tenke da ikkje kan skada sånn te å begynna me vel?! Tenke da kan vera ein grei begynnelse for opptrapping te fast føde?!...
Ja eller bare gi grøt som ikke er tjukk. Hehe

Er jo opp til enhver hva dem vil begynne med. Hadde lyst til å begynne med litt velling sånn på kvelden for å se om han sover lenger da. Men han er fremdeles 3 mnd. Så når han blir 4 skal jeg prøve meg litt frem.

Jeg er begynt å gi litt tynn grøt. Hun er 4 mnd på lørdag. Hun har ikke virket fornøyd med bare morsmelk å hun bare kaver når hun skal ha melk. Har ikke prøvd mme da, men grøt og sviskemos var en slager!! (hun får bare noen skjeer foreløbig;-))

Jeg er begynt å gi litt tynn grøt. Hun er 4 mnd på lørdag. Hun har ikke virket fornøyd med bare morsmelk å hun bare kaver når hun skal ha melk. Har ikke prøvd mme da, men grøt og sviskemos var en slager!! (hun får bare noen skjeer foreløbig;-))

Her og e da mykje kaving når ho ska puppast, ende ofta opp me å pumpa og gi flaska eller finna mme.. Mi blir 15 veke imåro, so lura på å kjøpa inn litt graut te neste veka elns.. Og sviskemos,såklart!:p

Back
Topp