Grøt én gang for dagen?

Vi ble anbefalt å begynne med grøt fra 4mnd pga lav vektoppgang. Nå har hun fått grøt i noen uker og det har gått fint så nå ble vi anbefalt å begynne med et lite grøtmåltid på formiddagen også. Hun spiser ikke en hel porsjon i følge det som står på pakken, men kanskje en halv porsjon. Varierer litt fra kveld til kveld. Men nå ammer jeg annenhver time hele døgnet da, så ikke noe fare for lav melkeproduksjon her i gården ;)

Nå i noen dager har jeg fått i han ca en halv dl med grøt, men i to dager nå så har han ikke villet ha det. Har variert med to typer grøt, og gitt smoothie og banan innimellom, så kan ikke helt tro han er matlei, heller. :/
Den med mais og banan går ned lettere enn den med hvete. Mulig jeg venter for lenge slik at han blir trøtt før jeg får gitt maten. :P

Nå i noen dager har jeg fått i han ca en halv dl med grøt, men i to dager nå så har han ikke villet ha det. Har variert med to typer grøt, og gitt smoothie og banan innimellom, så kan ikke helt tro han er matlei, heller. :/
Den med mais og banan går ned lettere enn den med hvete. Mulig jeg venter for lenge slik at han blir trøtt før jeg får gitt maten. :P
Samme her, nekter å spise grøten i går og i dag. Så spendt på om det blir det samme i mårra.

Back
Topp