*grøss*

ORIGINAL: snuppa80

ORIGINAL: Glad70

Jeg tror liksom ikke at dette er nødvendig for noen jeg da. Livmora trekker seg jo sammen når man ammer, og er det ikke uansett vanlig at man får en sprøyte i låret etter fødselen for at den skal trekke seg sammen også? Har i hvertfall hørt folk snakke om denne sprøyta.

Aldri hørt om sånn sprøyte jeg[8|] Eneste jeg får er vel sånn sprøyte pga blodtypen min evt...

Nødvendig og nødvendig, det var en del av forberedelsene mine sist[8D] Men nå henger jeg jo litt etter alt liksom, siden jeg føder tidligere[;)]

Jeg tror det var den rhesussprøyta jeg fikk i låret også, som jeg kan huske, men jeg aner jo ikke hva som skjedde på operasjonsstua, i og med at jeg hadde narkose. Mulig jeg fikk dette stoffet rett i en venflon også, tror jeg fikk det meste i dem egentlig.

Har bare hørt andre snakke om den sprøyta jeg, men vet ikke om det er noe alle får jeg altså.

Eneste sprøyta jeg fikk sist var KEtorax... Jeg har jo angst for sprøyter (jada, jeg ER sykepleier og SETTER sprøyter)...

Man får vel bare rh sprøyta hvis barnets blodtype ikke er "rett".... jeg fikk den i alle fall ikke selv om jeg kvalifiserer for det[;)]

ORIGINAL: Ihne

ORIGINAL: Glad70

Jeg tror liksom ikke at dette er nødvendig for noen jeg da. Livmora trekker seg jo sammen når man ammer, og er det ikke uansett vanlig at man får en sprøyte i låret etter fødselen for at den skal trekke seg sammen også? Har i hvertfall hørt folk snakke om denne sprøyta.

Den sprøyta får alle fødende for at morkaka skal løsne. [;)]
For hos noen vil ikke den løsne av seg selv, derfor så får alle den sprøyta.

ja aooo.. d stemmer jo d!!!!

er enig m deg Glad70.. ikke nødvendig, amminga gjør jobben, og det tar ikke så evig lang tid om man ikke ammer heller.
uansett.. det er jo ikke livmora som gjør at man ser feit ut etter 1 mnd, gid jeg kunne skyldt på den[8D]
er kjipt m den bulen også trykker en på magen åååå kan ikke kjenne den..

jeg kjente lite etterier denne gang forresten.. mindre enn første. d er rart da[:-][8|]

ORIGINAL: snuppa80

Eneste sprøyta jeg fikk sist var KEtorax... Jeg har jo angst for sprøyter (jada, jeg ER sykepleier og SETTER sprøyter)...

Man får vel bare rh sprøyta hvis barnets blodtype ikke er "rett".... jeg fikk den i alle fall ikke selv om jeg kvalifiserer for det[;)]

Hva er KEtorax?

Isabelle er rh + så jeg håper i hvertfall det var den sprøyta jeg fikk, jordmora møtte opp på intensiven dagen etter og ga meg den, men hun sa egentlig ingenting (hun var litt rar).[8|] Alle blodprøvene har vært fri for antistoffer nå, så det er nok i orden.[;)]

Ketorax er smertestillende, et morfin preparat[:)]

OK, jeg fikk et morfinpreparat jeg også, de sa ikke hva det het, men det er jo mulig det var Ketorax. Jeg fikk det i en venflon, ikke i sprøyte.

Og etter at jeg kom på barsel fikk jeg sånn blodfortynnende sprøyte de første dagene.

Ja, den sprøyta i magen ja... Den er jo ikke vond, men jeg gruer meg til den allerede jeg[:-]

Venoflonen min ble fjerna på intensiven trur jeg... Eneste jeg hadde når jeg kom på barsel var epiduralen, og den fjerna de også fort. Så da måtte jeg få sprøyte da... Godt de satte den i låret, og ikke skinka[:o] DA vil jeg ikke ha smertestillende hvis de begynner med det!!!

Skal si fra på freda'n, at denne gangen kommer jeg til å KREVE smertestillende! For jeg har veldig friskt i minnet den gangen de nekta meg det asså[>:][>:][:@]

Den skulle vel egentlig settes i mageskinnet ja, men jeg fikk den i låret fordi jeg var så innmari øm i magen, virket ikke som om det var noe problem (jeg var bl.a. mørkeblå fra operasjonssåret og helt ned til enden av skambenet, kanskje enda lengre også, men det så jeg jo ikke).

Jeg hadde jo venflonene så lenge jeg lå på intensiven, jeg fikk jo diverse greier inn der mesteparten av tiden (magnesium, blodplater, blod, salter osv). Og den jeg fikk på halsen måtte jeg gå med et par dager etter at jeg kom på barsel også, for sikkerhetsskyld visstnok, antar det var fordi de hadde så problemer med å få satt venfloner på meg (forstod det som om det var vanskelig p.g.a. de lave blodplatene, de stakk og stakk oppover armene mine, men blodårene bare "poffet" liksom, ble ganske så blå på armene også ja[:-]).

Var det CVK du hadde?? Den på halsen? Måtte den opereres vekk liksom?

Blodårene mine ligger stort sett utapå huden de... På skolen var jeg alltid forsøkskanin, siden det var ingen som bomma på meg når de skulle legge inn veneflon[:-]

Er nok samme hvor de setter den blodfortynnende srpøyta, men grunnen til at den som regel settes i magen er at der suges alt opp så fort[;)] Masse blodårer rundt navelen, så det går det unna[8D]

Nei, det var en vanlig, grønn veneflon (ikke at jeg vet forskjell, men jeg skjønte det var viktig at jeg skulle ha to, og de skulle være grønne, har sett på "Sykehuset" og sånt på tv senere at de ofte er rosa). Den ble bare "plukket vekk" etter noen dager.

Grunnen til at jeg hadde den på halsen var fordi jordmødrene hadde stukket i filler alle blodårene på hendene og armene mine, og resultatet var bare en i albuen. Jeg tror det var anestesilegen eller noe som satte den på halsen når jeg kom på operasjonsstua, en eller annen som var bak hodet mitt i hvertfall, og han fikk det tydeligvis til.[;)]

Back
Topp