*grøss*

snuppa80

Forumet er livet
Jeg kjøpte meg bringebærblad te i går jeg... Husker jeg drakk masse av den når jeg var gravid sist. Men fyttikatta som den smaker[:'(] Det her er et annet merke da, jeg er sikker på at den andre var GOD!!!

Gadd ikke kjøpe kapsler nå som det bare er ei uke igjen, så jeg får lide meg igjennom pakka[:o]

Hva er det den skal hjelpe for eller i mot da?

Jeg har ikke giddet å lese tråder som handler om det, nemlig, fordi jeg trodde det var et av alle de kjærringrådene som skal få fødselen i gang tidligere eller noe.

Og jeg er vel av dem som mener at fødselen starter av seg selv når tiden er inne, og skulle det av medisinske årsaker bli nødvendig å starte før så får man jo hjelp på sykehuset.

Men antagelig har jeg misforstått hva dette bringebærblad-greiene er for noe da, siden DU tar det? Jeg mener, du har jo fått en dato![;)]

Hehe, jeg gjør ikke akkurat mye for å starte fødselen nei[8D] Jeg mener den teen (eller kapslene) KAN gjøre det dersom man er moden??[8|] Litt usikker....

Men den styrker livmora, og får den til å trekke seg sammen raskere etter fødselen[;)] Også står det visst at det kan gi lettere fødsel, men det aner jo ikke jeg noe om....

Tok jo både kapsler og drakk te sist, men merka vel ingen effekt... Da var jo teen GOD da[>:][;)]

ORIGINAL: 2*barnsmor*23

Lykke til med te-drikkinga![8D][:D]  Jeg har aldri prøvd det[&:][;)]

ORIGINAL: snuppa80

Hehe, jeg gjør ikke akkurat mye for å starte fødselen nei[8D] Jeg mener den teen (eller kapslene) KAN gjøre det dersom man er moden??[8|] Litt usikker....

Men den styrker livmora, og får den til å trekke seg sammen raskere etter fødselen[;)] Også står det visst at det kan gi lettere fødsel, men det aner jo ikke jeg noe om....

Tok jo både kapsler og drakk te sist, men merka vel ingen effekt... Da var jo teen GOD da[>:][;)]

Da synes jeg ikke du skal ta deg bryet med å drikke den jeg, for du TRENGER vel ikke sånn spesielt sterk livmor nå den siste uka før keisersnittet vel? (uæhhh, tenk - det er bare ei uke igjen snuppa80![:o][:D])

Og hvis ikke livmora trekker seg skikkelig sammen etterpå så får du jo noe medikament mot det, det står det i hvertfall i journalen min at jeg fikk i tilknytning til operasjonen om jeg forstod faguttrykkene rett.

ORIGINAL: Glad70

Da synes jeg ikke du skal ta deg bryet med å drikke den jeg, for du TRENGER vel ikke sånn spesielt sterk livmor nå den siste uka før keisersnittet vel? (uæhhh, tenk - det er bare ei uke igjen snuppa80![:o][:D])

Og hvis ikke livmora trekker seg skikkelig sammen etterpå så får du jo noe medikament mot det, det står det i hvertfall i journalen min at jeg fikk i tilknytning til operasjonen om jeg forstod faguttrykkene rett.

Har bare tenkt at jeg måååå få det i meg jeg, men som du sier - jeg tenger det jo egentlig ikke[8|] Den smaker så forferdelig og at jeg ikke får den i meg omtrent. Og jeg ELSKER jo te[;)]
Hadde hjernen min virka for en mnd siden så hadde jeg tatt kapslene, men "noen" glemte visst å kjøpe de[8|]

Og JA - panikken har grepet meg!!! Om EI uke har jeg ingen baby i magen lenger[:D]

Ja nå går det virkelig fort her![:o][:D]

Men DU har jo mye mer is i magen enn meg[&:] Jeg er jo bare stressa og smånervøs jeg[:-]

Ja, det er på dine vegne jeg tenker at det går fort nå altså. Jeg tror liksom at det er så lenge til det er min tur![;)]

Også skal jo du igjennom en operasjon også da, i mine øyne er det liksom litt mer skummelt.[&:] 

Prata litt med jm om det i sta... At jeg var oppe og dusja 3-4 timer etter ks sist, og at jeg vil være oppe på beina når tassen kommer på besøk denne gangen. Men jeg måtte ikke regne med jeg var såå sprek nå[8|] Men asså - nå skal jeg ikke gjennom en fødsel først da tenker jeg, så jeg trur jo jeg vil være i bra form jeg!! Og jeg kommer til å mobilisere krefter til tassen kommer, jeg vil være så "normal" som mulig når han kommer[:)] Og urokråka meg orker vel ikke ligge stille i 100 timer før jeg kommer opp[>:] Hun sa det var kveldsvaktenes oppgave å mobilisere ks pasienter, men jeg håper jo jeg blir tatt så tidlig at jeg er oppe LENGE før det[:)]

Skal møte opp 7.30, og da skjer det vanligvis fort sa jm[:)] Men på mandager har legene møte på mårran, så klokka kunne fort bli 9 sa hun... Vil bare bli ferdig jeg nå[:D] Utålmodig er nå mellomnavnet mitt[;)]

Jeg håper du kommer deg på beina raskt![:)] Da gror vel såret fortere også, etter hva jeg har forstått.[:D]

ALT er bedre når man kommer opp fort! Minker faren for blodpropp, får i gang magen igjen osv...
Og jeg får dusje fortere[:D] Dusjen er det beste som finnes etter noe sånn asså...

Det er jo bare å la vær å drikke det[;)]

Jeg hadde heller ikke hørt om dette før. Det er kanskje noe jeg bør vurdere...

Du går spennende tider i møte snuppa*utålmodig*80[:D]

Drakk den i utgangspunktet for det med livmora jeg... At den trekker seg raskere tilbake etterpå.

Men nå har jeg satt den vekk, det er jo bare 6.5 dag igjen[:D]

Drakk den i utgangspunktet for det med livmora jeg... At den trekker seg raskere tilbake etterpå.

da ville jeg drukke den etterpå.. men hvis du får vonde eterrier kommer du nok ikke t å ønske de skal bli sterkere[8D]

Jeg tror liksom ikke at dette er nødvendig for noen jeg da. Livmora trekker seg jo sammen når man ammer, og er det ikke uansett vanlig at man får en sprøyte i låret etter fødselen for at den skal trekke seg sammen også? Har i hvertfall hørt folk snakke om denne sprøyta.

ORIGINAL: pupple

da ville jeg drukke den etterpå.. men hvis du får vonde eterrier kommer du nok ikke t å ønske de skal bli sterkere[8D]

Men altså.... får jeg etterrier etter ks?? Siden jeg ikke får rier i hele tatt liksom?[8|] Hadde ikke etterrier sist....

ORIGINAL: Glad70

Jeg tror liksom ikke at dette er nødvendig for noen jeg da. Livmora trekker seg jo sammen når man ammer, og er det ikke uansett vanlig at man får en sprøyte i låret etter fødselen for at den skal trekke seg sammen også? Har i hvertfall hørt folk snakke om denne sprøyta.

Aldri hørt om sånn sprøyte jeg[8|] Eneste jeg får er vel sånn sprøyte pga blodtypen min evt...

Nødvendig og nødvendig, det var en del av forberedelsene mine sist[8D] Men nå henger jeg jo litt etter alt liksom, siden jeg føder tidligere[;)]

ORIGINAL: pupple

Men altså.... får jeg etterrier etter ks?? Siden jeg ikke får rier i hele tatt liksom?[8|] Hadde ikke etterrier sist....

Jeg hadde etterrier sist, og jeg hadde jo overhodet ingen rier først. Kjente det når jeg ammet, eller kanskje aller mest når jeg pumpet (er jo endel pumping i starten med premature).

Du hadde det nok du også, for det er jo det som gjør at livmora krymper til bortimot "normalen" igjen, men det er ikke alltid man kjenner dem.

Det sies at det blir værre for hvert barn da, så vi har nok noe å "glede" oss til![&:]

Back
Topp