Grønnsaksmos

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Noen som gir det her? Hva gir dere i så fall og når tid på døgnet?
Jeg prøvde med potet- og gulrotmos i går, men det falt virkelig ikke i smak! Noen voldsomme grimaser og brekningshoste :p

Lillegutt 5/3-14 <3

Jeg har laget gulrot- og søtpotetmos. Det blir søtt og godt. Hun spiser det om hun er sulten. Gir det ca kl. 14-15. De kan jo smake på ting rundt 20 ganger før de liker det... ;) Men prøv å bytte ut potet med søtpotet. :)

Jeg har laget gulrot- og søtpotetmos. Det blir søtt og godt. Hun spiser det om hun er sulten. Gir det ca kl. 14-15. De kan jo smake på ting rundt 20 ganger før de liker det... ;) Men prøv å bytte ut potet med søtpotet. :)
Hvilke blandingsforhold mellom gulrot og søtpotet bruker du da? :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Jeg forsøker å gi litt ja, forsøkt med søtpotetmos, gulrot og brokkoli sammen men ingenting faller i smak. Samme reaksjon som din pluss at hele kroppen grøsser:p Tror ikke han liker konsistensen for han liker middagsglass fra hipp med gulrot. Kjøpte havregrøt fra Holle men den kan jeg bare gi opp å gi han. Han grøsser og brekker seg like mye hver gang. Må nok kjøpe vanlig grøt igjen;)

Regner med det er en tilvenning som går seg til da:)

Hvilke blandingsforhold mellom gulrot og søtpotet bruker du da? :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Ca 50/50. Jeg har en sånn dampe-maskin fra avent. Damper først, og så snur jeg den og da mixer den. Når du bruker stavmikser eller blender kan du få helt glatt konsistens, og da brekker de seg ikke så lett. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ca 50/50. Jeg har en sånn dampe-maskin fra avent. Damper først, og så snur jeg den og da mixer den. Når du bruker stavmikser eller blender kan du få helt glatt konsistens, og da brekker de seg ikke så lett. :)

Sent from my iPhone using BV Forum
Supert :) takk for tips!

Jeg forsøker å gi litt ja, forsøkt med søtpotetmos, gulrot og brokkoli sammen men ingenting faller i smak. Samme reaksjon som din pluss at hele kroppen grøsser:p Tror ikke han liker konsistensen for han liker middagsglass fra hipp med gulrot. Kjøpte havregrøt fra Holle men den kan jeg bare gi opp å gi han. Han grøsser og brekker seg like mye hver gang. Må nok kjøpe vanlig grøt igjen;)

Regner med det er en tilvenning som går seg til da:)
Ja, vi må vell gi de litt tid sånn at de venner seg til nye smaker. Og jeg må jo si at det er litt fascinerende at de allerede så tydelig skiller mellom smaker de liker og smaker de ikke liker! Selv om det er litt frustrerende for oss som foreldre :P

Prøver å gi det en gang mellom 12 og 16:) Grøt til frokost og kvelds, så da blir det middag.
Funker ikke helt enda.
Planen er hvertfall å venne henne til grønnsaker, og så ha oppe kjøtt etterhvert. Eventuelt gi middagsglass.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg har gitt søtpotet, gulrot, blomkål, og søtpotet og gulrot blandet. Var litt skeptisk til blomkålen ellers har det gått rett ned :) Først ga jeg som middag (+ melk), nå gir jeg som lunsj.

Nå har jeg laget mos av 1 eple, nesten en mango og litt søtpotet. Håper det faller i smak:)

Pleier forresten å gi grøt i halv elleve-elleve tiden så igjen i seks tiden før han skal legge seg. Noen ganger i to tiden også. Gir når det virker han er sulten og ofte kommer det an på når han sover;)

jeg blander gulrot, brokkoli, søtpotet, hvitløk og frisk timian. Veldig populært her :)

Nå har jeg laget mos av 1 eple, nesten en mango og litt søtpotet. Håper det faller i smak:)

Pleier forresten å gi grøt i halv elleve-elleve tiden så igjen i seks tiden før han skal legge seg. Noen ganger i to tiden også. Gir når det virker han er sulten og ofte kommer det an på når han sover;)
hvordan likte lille blandingen med eple, mango og søtpotet?? :)

hvordan likte lille blandingen med eple, mango og søtpotet?? :)

Hehe må le litt av han for det ser ut som jeg gir sitron til han:p Men tror han liker det litt, gir det sammen med grøt og da demper jo det litt av smaken. Han er endelig fornøyd med grøten jeg har kjøpt og i dag har han gapt hver gang jeg kom med en ny skje :D Kokte litt ris også å blandet inn i fruktmos. Det likte han.

Hehe må le litt av han for det ser ut som jeg gir sitron til han:p Men tror han liker det litt, gir det sammen med grøt og da demper jo det litt av smaken. Han er endelig fornøyd med grøten jeg har kjøpt og i dag har han gapt hver gang jeg kom med en ny skje :D Kokte litt ris også å blandet inn i fruktmos. Det likte han.
haha, ja jeg fikk litt av en reaksjon her også når jeg prøvde meg på å gi gulrot og potet blandet :P skikkelig grimase og brekningshoste! haha :P moste du risen og så blandet den med fruktmosen?

haha, ja jeg fikk litt av en reaksjon her også når jeg prøvde meg på å gi gulrot og potet blandet :p skikkelig grimase og brekningshoste! haha :p moste du risen og så blandet den med fruktmosen?

Brukte sånn fiberris som jeg hadde ca to t-skjeer i sammen med frukten og miste det sammen med stavmikser. Jeg kunne hatt litt mer vann i for ble litt tykt. Bare blandet det i i etterkant så gikk det greit:)

Jeg lagde avokado og bananmos med morsmelk igår, det gikk ned hvertfall:)

hvor mye av hver ting bruker du? hørtes ganske godt ut! :)
Jeg lager stor porsjon når jeg først lager! :)

1 kg gulrot
1 brokkoli
2 søtpoteter
2-3 fedd hvitløk
Timian etter smak

Skjær opp i store biter og damp til det er mørt. Mos og spe med dampevann. Det tykner litt i fryseren så lag det litt tynnere enn du egentlig ville hatt det. Smaker veldig godt faktisk :) vesla her synes det er veldig godt.

sitter på padda!

Jeg blander vanlig potet,gulrot og leverpostei til middag til vesla og det går ned på høykant. :)

Back
Topp