Gråter

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Lille gullklumpen min gråter og gråter. Jeg er førstegangsmor og aner ikke lenger hva jeg skal gjøre.
Prøvde alt i natt. Bæring, mating (mme), bleieskift, raping. Han gråt fra 11 til 7 i morres.
Han bæsjer til den store gullmedalje og vil ha mat annenhver time.
Han er 7 dager gammel nå, og jeg har aldri følt meg så hjelpesløs og frustrert over å ikke greie å hjelpe det kjæreste jeg har.
Hva skal jeg gjøre? Skifte mme? Kan jeg ringe noen? Finnes det noen metoder å prøve? Både jeg og samboeren er helt utslitt, og barseltårene sitter løst.
Hjelp. Plis!

Lille gullklumpen min gråter og gråter. Jeg er førstegangsmor og aner ikke lenger hva jeg skal gjøre.
Prøvde alt i natt. Bæring, mating (mme), bleieskift, raping. Han gråt fra 11 til 7 i morres.
Han bæsjer til den store gullmedalje og vil ha mat annenhver time.
Han er 7 dager gammel nå, og jeg har aldri følt meg så hjelpesløs og frustrert over å ikke greie å hjelpe det kjæreste jeg har.
Hva skal jeg gjøre? Skifte mme? Kan jeg ringe noen? Finnes det noen metoder å prøve? Både jeg og samboeren er helt utslitt, og barseltårene sitter løst.
Hjelp. Plis!

For det første; du gjør så godt du kan! Og ingen kan trøste han bedre enn du gjør <3 Ikke tvil på det!! Selv om man kan tenke andre hadde gjort en bedre jobb, så er ikke det sant :)

Min første sønn hadde kolikk, og ingenting funket.. men han fikk mme, nan først (dette tålte han ikke) så vi byttet til hipp :) Det tålte han bedre. Så fikk han malt i flaskene for magen sin del, men det ga enormt med luft!

Du kan prøve å bære ungen over skulderen din, kolikkgrep, sykling med beina, minifom mot luft, fenikkelte, kiropraktor, manuellterapeut! Les om det fjerde trimesteret :) Det er mye man kan prøve! Vi kjørte mye bil med første. Satt han i stolen og svingte med den i luften og han sovnet :) Vil anbefale å prøve en og en ting, slik at man ikke blir avhengig av 20 forskjellige ting og ikke vet hva som egentlig virker :)

Jeg brukte nan fra apoteket det første halve året. Den er mye mer skånsom mot magen. Koster litt mer, men han slapp magevondt. Prøvde å bytte til nan fra butikken og da ble det bare skriking.

Vi fikk ett tips fra helsesøster om å ha barnet i armene, tett til brystet og ta squat bevegelser. Det roet barnet sa hun, vi har ikke prøvd det enda. Men kan være verdt ett forsøk. Jeg husker da min sønn hadde magevondt så trillet jeg han i vognen frem og tilbake i stuen med lyd fra YouTube. (Babysound) en lyd som barnet er vant til fra da de var i magen.
Ellers er det noe som heter kolikkgrep.

Jeg hadde kolikk når jeg var liten, mamma sa at det var det verste mnd i livet hennes, men hun fant ut at å ha på støvsuger hjalp mye.

Prøv å sov på tur, viktig at du ta godt vare på deg selv oppi dette. Kan være veldig slitsomt når det pågår.

Stå på, dette klarer dere!!

Huff sender deg en stor klem <3 Du gjør en kjempe jobb! Her roer mini seg veldig om vi svøper han, eller så liker han godt å ligge på brystet mitt. Sitte på yogaball kan også hjelpe evt bæresele?

Har du litt malt i flaska? Hjelper på magen når man bruker mme :) Med førstemann så måtte jeg tidlig over på mme.. han måtte alltid ha mer en hva som sto på pakka... kan jo være at den lille er veldig sulten :)

Mme skal være litt vanskeligere for magen. kanskje mageknip?

Får heldigvis hjelp av mamma og aamboeren er uvurderelig, men like sliten og frustrert som meg.
Jeg prøvde med hipp mme, var da han ble veldig dårlig, så nå må jeg prøve med nan. Funer ikke det. Så skal jeg prøve med malt. Hvor kjøper man egentlig dette?

Han fekk collet mme på sykehuset og der gjekk det for det meste bra. Men det finnes jo ikke i butikker.
Vi lå på nyintensiven, så tror jeg ringer dem etter råd i morgen om det ikke blir noe bedre i natt.

Han sover forøvrig godt og smertefritt på dagtid. Synes det er så rart.

Last edited:
Sniker. Vi hadde og skriking fra kveld til 01-02 tide .. 4-5 timer hver kveld. Det hjalp med kiropraktorbehandling, og melkeproteinfri mme. (Nutramigen) Den er ganske dyr om man kjøper den uten resept, men det er jo verdt et forsøk. Er ikke så hardt for magen. Vi fikk den etterhvert på resept og har det enda.

Hvordan er avføring? Og har han evnt utslett i ansikt?

Jeg ville fortsatt med Collett. Kun det mine barn har likt og hadd det bra med. Det er enklest å prøve å forandre mme før man tenker noe annet.

Husk , du gjør en god jobb!
Jeg finner ikke collett i en eneste butikk eller apotek i Trondheim. Ringte føden, dem forstod det sånn at den var tatt ut av produksjon.
Men om du vet hvor vi kan få tak i, så blir jeg overlykkelig
Sniker. Vi hadde og skriking fra kveld til 01-02 tide .. 4-5 timer hver kveld. Det hjalp med kiropraktorbehandling, og melkeproteinfri mme. (Nutramigen) Den er ganske dyr om man kjøper den uten resept, men det er jo verdt et forsøk. Er ikke så hardt for magen. Vi fikk den etterhvert på resept og har det enda.

Hvordan er avføring? Og har han evnt utslett i ansikt?
Han har blitt litt rød i kinnene ja, og pappan har melkeallergi. Må man bare kjøpe og prøve, også snakke med legen? Har heldigvis en grei lege, så om dette ikke virker, så kan jeg jo bestille en time. Evt prate med helsestasjonen.

Jeg finner ikke collett i en eneste butikk eller apotek i Trondheim. Ringte føden, dem forstod det sånn at den var tatt ut av produksjon.

Han har blitt litt rød i kinnene ja, og pappan har melkeallergi. Må man bare kjøpe og prøve, også snakke med legen? Har heldigvis en grei lege, så om dette ikke virker, så kan jeg jo bestille en time. Evt prate med helsestasjonen.

Du kan få henvisning til barnelege om ikke din lege kan ta prikktest. Men det er ikke vanlig at det slår ut uansett på så små barn. Vi prøvde bare selv, og gikk så til barnelege for å få det på blå resept. Om du bor i Oslo kan jeg anbefale Nydalen barnelegesenter og Dr. Astrid (etternavn jeg ikke husker) - vi fikk henvisning dit av fastlege.

Vær obs på avføring og, får han blod i avføringen er det også en indikasjon på melkeproteinallergi.

Har ingen tips, men ser du har fått mange råd. Vil bare si hold ut! Det er kjempetøft når slikt står på og man er så sliten og ting ikke er særlig koselig osv. Det blir bedre! Ta vare på hverandre nå og prøv å få rom til at dere begge kan få pauser og tid til å sove.

Det stemme det at Collett e tadd ut av produksjon :/ Det hadde eg glemt.

Jenta mi sover heller ikke noe særlig på natta, hun finner ikke roen liksom, men det eneste gangen hun sover er når hun ligger på min bryst mens jeg ligger i halv liggestilling i senga. Det er veldig slitsomt for ryggen da.

Har du passet på hva du spiser eller drikker?

Jenta mi sover heller ikke noe særlig på natta, hun finner ikke roen liksom, men det eneste gangen hun sover er når hun ligger på min bryst mens jeg ligger i halv liggestilling i senga. Det er veldig slitsomt for ryggen da.

Har du passet på hva du spiser eller drikker?

Så nå at det bare er mme du gir

Back
Topp