Godteri

Nei d klarer jeg IKKE! Klarte det ikke før heller....

Det blir litt godteri, men ikke mengder. I går ble det fem små sjokoladeegg og noen saltsild siden det var lørdag. Kjenner jeg ofte har lyst på noe søtt, men orker bare små mengder.

Jeg er dronningen av godteri og kunne seriøst spist sjokolade gjennom hele dagen!! Finnes ingen grenser! jeg måtte bare inngå en avtale med meg selv og samboeren om at jeg skulle være godteri-fri frem til påske... Er på 3.uka nå pg tenker knapt på noe annet enn sjokolade og smågodt...:/ men har holdt meg da...

Aldri vært spesielt glad i sjokolade, men nå går det helt fint. Jeg har aldri hatt viljestyrke - og å spise bare 1 seigmenn feks er helt i umulig, med mindre det er snakk om 1 pose seigmenn...

Jeg har mistet lysten på sånn nå, jeg (?) Drakk mye brus/lett brus før, og hadde veldig liten viljestyrke når det gjaldt sjokolade og godteri. Etter jeg ble gravid har jeg ikke hatt lyst på noe - før sist fredag (10+2). Da gikk jeg på Godteland borti gata og kjøpte mengder med smågodt fordi jeg fikk akutt lyst på det. Og da jeg kom hjem ville jeg ikke ha noe av det :P Så da ble det mye på kjæresten og venneparret som kom på besøk den helgen :p

Greier det ikke... :-/ men hvis det vises i blodprøver at det er -for- mye klarer jeg å kutte.

Nei, blir svært lite godis nå som jeg er så kvalm og dårlig :( Men jeg syns det er deilig at søtsuget ikke er der :D
Men det kommer vel tilbake etterhvert når formen blir bedre ... hehe :p

Alt søtt har jeg totalt avsmak på! Bare tanken på det gir meg frysninger. Salt og søtt smågodt derimot- d har jeg dilla på! Og jeg som aldri har vært noe glad i smågodt før.. Heldigvis klarer jeg å begrense meg ;) Frukt og Farris er det beste jeg kan få!

Har vært så plaget med kvalme og oppkast at jeg ikke har orket tanken på godterier og andre søtsaker, men nå har jo mesteparten av kvalmen gitt seg og søtsuget er tilbake, så jeg sendte mannen avgårde for å kjøpe brus å smågodt til meg :p

Kan trykke i meg hva jeg vil egentlig men HELDIGVIS har dillaen falt på iskalde appelsiner :D
Spiste så mye av de første månedene at jeg ikke kunne ta folsyre tilskudd til og med! 50mcg folsyre i en stor appelsin, så når jeg spiste nesten ti om dagen så ble det de anbefalte 400 mcg (y)

Min store svakhet er sjokolade! Men pga kvalmen har jeg ikke spist det på maaange uker. Nesten så jeg savner å ha lyst på sjokolade ☺️

Back
Topp