Det skal hs selvsagt ikke si foran barnet, ikke greit i dt hele tatt.Han er overvektig i følge både link og lege, mens hs vingler litt. Jeg mener også at han er overvektig, bare litt usikker på hvor vi skal gjøre innskrenkinger ift mat. Han spiser veldig sjelden mer enn 1 middagsporsjon, som kan være to poteter og ca like stor mengde kjøtt. Elsker torsk, så da kan det bli to fileter.... Når det gjelder helgegodis så kan det være potetgull med dip (av mager kesam) og litt smågodt, dette deler vi på hele familien. Jeg har pratet med legen om det, men kjenner jeg har et anstrengt forhold til henne pga dette. Han skulle i følge henne spise 3 grove brødskiver og en liten middagsporsjon ila en dag. Dette førte til at han ble veldig slapp og sliten, noe som igjen gikk utover lekser og aktivitetsnivå. En ting var slankekuren hun satte han på, men i tillegg presiserte hun flere ganger foran gutten at han var overvektig. Det endte med at gutten ble veldig lei seg og begynte å veie seg hver morgen i håp om at det gikk nedover... Gjemte vekta til slutt. Synes at hun kunne tatt det med oss voksne, slik at vi kan legge til rette uten at han er så bevisst over det i den alderen. Vi er en aktiv familie der resten av oss er normalvektige... Vi gjør også gjerne endringer for at han skal komme innenfor "normalen"! Bare usikker på hvor vi skal starte. Sist jeg nevnte kostholdskurs for hs sa hun at dette ikke var noe å bekymre seg for da det ville regulere seg etterhvert.
Kudos til deg for å se selv at barnet ditt er overvektig