Godtepose i bursdag

6-åringen hadde bursdag i går. De fikk en kindersjokolade, en marshmellow, en slikkepinne og en sånn rems med pezdrops. Syns egentlig ikke det er nødvendig, men hun har fått i de andre bursdagene. Ny skole og nye folk. Gidder ikke være den kjipe :p
 
Vi har ikke hatt det selv foreløpig uten at noen har etterlyst det, men i bursdager vi har vært i er det ganske vanlig. Pleier ikke være mye, bare noen få biter godteri til hvert barn og kanskje en ballong eller noe.
Vesla sa tidligere at hun ville ha fisking i sin bursdag, så da må vi vel kjøre godteposer eller noe tilsvarende vi også så de kan få fiske i trappa...
 
Er det vanlig hos dere?

Her får jeg litt bakoversveis av godteposene. Det er tre ganger så mye godteri som sønnen min pleier å få til lørdagsgodt. Jeg skal lage godteposer til bursdag denne helgen. Hvor mye tenker dere er passe innhold for 7åringer?

Jeg har aldri gitt godteposer. Er generelt imot det.
Godteposer er på vei ut her vi bor iallefall. ungene har vært i mange bursdager i det siste, og ingen av dem har fått godteposer.. Heldigvis
 
Jeg har ettåring, så har ikke all verdens erfaring, men det var ei mor i barselgruppa mi som klaget over "heftige" godteposer i bursdagen til sønnen hennes. Det er så tullete når det blir sånne voldsomme mengder. Og ingen vil være dårligere enn de andre. Det baller liksom bare på seg. Håper trenden snur før jeg får skolebarn:)
 
Jeg er ikke imot godteposer.

Men tenker at dersom vi skulle hatt noe slikt når vi starter med bursdagsfeiring (hun er bare 2) så får i så fall alle barna godtepose når de setter seg til bordet, instedenfor snop på bordet.

Jeg er litt bakteriofob og tenker på alle bakteriene som havner i de skålene når 10-15 unger stapper hendene i munnen og så i skåla :confused: MÅ være mer hygienisk å dele ut en porsjon til hver. ...skal nevnes at jeg heller ikke hæres å kjøpe plukkgodt i butikken da, pga alle bakteriene på de spadene :p

En dropseske, en kjærlighet og en liten sjokolade må iallfall holde :)
 
I de to selskapene det har blitt utdelt godteposer (vi snakker treåringer) inneholdt de en eske Gomp fruktpastiller, en liten sjokolade og klistermerker. Synes det var helt greit.
 
I bursdagsbesøket til kusinen min (hun er6år), lagde vi fruktspyd i steden for snopeposer. Kjempe populært hos barn og foreldrene :)
 
Jeg lager aldri godteposer rett å slett fordi det blir så mye kaker, muffins og is og da fyller jeg ikke på med flybensin på toppen :p

men om jeg skulle laget det ser jeg ikke helt vitsen i mer enn 1 neve og kanskje en liten sjokolade bar eller noe :)
 
Har aldri brukt snop poser her. Har alltid brukt å ha små skåler på bordet med litt godteri i. I fjor laga jeg frukt pinnsvin i stede for godteri, det var veldig poppis :)
 
Hehe, vi kjøpte til guttungens 4-årsdag i februar. Pakka oppi 10 små poser og la det bort til vi va ferdi med mat og kaker.. Kem dåkk trur som kom heim me 10 poser m godis? :p (Trur e lid av konstant ammetåke, hehe)
Men va ingen som etterlyste godtepose så trur ikke det va nå krise.

Og me en bursdagsgutt som plutseli fikk høy feber midt under feiringen, så va egentlig det meste glemt. Men va en koseli feiring me barnehageungene.
 
Jeg ser ikke helt vitsen i stappfulle godteposer når man allerede blir servert masse kake i selskap, men det får jo bare være opp til hver enkelt :)
 
Om man gjerne vil ha godtepose i barnehagen, men syns det blir for mye snop i et selskap, hvorfor ikke droppe snopet på bordet? De spiser jo gjerne "middag", for eksempel pølse i brød, så er det kake og så kan godteposene være i tillegg. Er ikke det nok? Eventuelt ha en skål popcorn framme også?

Jenta mi er bare 2,5 år, så jeg har ingen erfaring. ;)
 
Her hadde vi bursdag for femåringen for noen uker siden og han ville fiske i trappa så da ble det godteposer. Hadde litt godterie og en ballong oppi. Hadde ikke noe godteri stående på bordene så da syns jeg i grunn ikke de blir for mye :)
 
Vi hadde det til 4års bursdagen, en klubbe, kindersjokolade, så hadde jeg i 3 forskjellige smågodtting til hver ;) Gav de posen rett før de skulle dra, så da tok de fleste det med hjem ;)
 
Eldsste her var i burdag i høst og fikk halvfull liten plastpose (med tema på, solgt i lekebutikk) Det ble delt ut på 2 lørdager for han og søsteren! Og enda vet jeg ikke om han hadde spist noe...

Når vi har hatt bursdag for våre barn har de fått ballong, klistremerke og en mini-gave. (hårspenner, legofigur, prinsessekrone, minihest, minimotorsykkel+++) og en 8-10 smågodt ting.
 
Her er det vanlig, men det er ikke store mengder.
Når vi feiret bursdag i høst hadde vi oppi to karameller, en minipose haribo, en liten sjokolade og en ballong.
 
Back
Topp