Hei, tenker det er bra å være optimistisk når prøvinga tar tid, man trenger det! Ser også at du har fått positive og oppmuntrende tilbakemeldinger.
For meg personlig er det og har det vært en lang vei, til tross for at gyn i august for et år siden, i mars og i august i år sier at alt ser bra ut og ingen grunn til ikke å lykkes. I samme perioden har vi mistet tidlig 7 ganger.
I vår/sommer hadde jeg lettere panikk. Var redd for at toget har gått, og det har det kanskje også, så vi tok kontakt med en ivf klinikk. Det har vært svært krevende å miste gang på gang, men...likevel er det et lite håp hver nye syklus. Jeg får meg en skikkelig trøkk hver gang vi mister og hver gang mens kommer. Jeg har (kanskje) forsonet meg med at det er prisen jeg må betale, at det å miste hører med når jeg er 39/40år. Jeg kan ikke sammenligne meg med andre og andres historier.
Det jeg tenker 2 1/2 år inn i prøvingen: Det er ingen garantier hvis vi går videre med ivf, det er heller ingen garantier hvis vi fortsetter å prøve uten. Så da går tiden, vi fortsetter å prøve litt til. Har siden januar styrt med alt av støttemedisiner, det kan være grunnen til at vi har blitt så lett gravide i 2022 (5 ganger), men vet ikke sikert. Har tatt en pause fra det også nå. Positive tester gir masse håp, men for oss har det aldri kommet lengre enn uke 6, så det funker ikke for oss.
Hvis det kun blir blenda tester fremover, da vet jeg at støttemedisiner hjalp, men tar oss ikke helt i mål. Da er vårt eneste alternativ ivf, og da får vi ta en ny vurdering på det.
Etter å ha lest utallige historier her på forumet sitter jeg igjen med konklusjonen at det finnes ingen fasit og uansett hva man ender opp med å gjøre, så er det det rette valget. Å få et barn er min/din helt personlige reise, kun jeg/du kan vurdere hvor grensen går for hvor lenge d
vi/dere skal prøve selv, om ivf er en ønkelig eller ikke.
Vi har "kasta bort" 2 1/2år på prøvingen, jeg kunne ikke forestille meg at det skulle bli slik. Men nå når det har gått så lang tid har jeg også akseptert at det kanskje ikke blir ett barn til. Strekker tiden ut settes forsvarsmekanismer inn og man forsoner seg med resultatet. Vil du ikke at det skal skje er kanskje ivf løsningen på et tidligere tidspunkt? Bare mine tanker ettersom om at eggene mine mest sannsynlig har gått ut på dato...
Ønsker deg det beste på din reise