Gode tips mot sure oppstøt?

førjulsbaby

Forelsket i forumet
Siste uka har jeg plutselig fått mye plager med sure oppstøt, og i natt toppet det seg helt, slik at jeg knapt fikk sove. Tenkte da at jeg bare må bli bevisst på hva jeg spiser, og har googlet litt rundt for å finne ut hvilke matvareprodukter man bør holde seg unna.

Problemet er jo at jeg stadig er kjesken på noe, og lurer derfor på om noen har noen tips til hva som er greit å småspise litt i løpet av dagen? Noen spesiell type frukt eller kjeks eller noe? Ser man skal unngå juice, og melk er det veldig delte meninger om. Jeg er dessverre ikke noe vannmenneske, noen som har tips til hva slags drikke som kan være trygt og greit å bruke?

Tusen takk, blir glad for alle råd [:)]

melk funker for meg[8D]
men du får jo halsbrann tabletter på apoteket.. har brukt titralac en del.. funker fett..

Lovehearts (godtri) har jeg hørt funker bra [:)]

Lavsyre eplejuice blandet med Farris[:D] Supergodt hvis du kjøper den orange Farrisen.

Og hvis ikke det hjelper er det Novaluzid fra apoteket som har hjulpet meg. IKKE Gavison som de anbefaler gravide, den smaker PYTON!

Hmm, vanskelig det der når du skal unngå brus, juice, farris, kaffe og te, og så ikke liker vann... Hva med litt tynn saft? Det er vel ikke fullt så surt? Eller prøve en koffeinfri te? Jeg hører nok til blandt dem som mener melk hjelper der og da, men gjør problemet verre på sikt, så jeg har ikke så mange alternativer.

Brødmat og kjekser er vel generelt lettest å tåle. Når det gjelder småspising så vet jeg mange som synes popcorn hjelper. Det skal visst trekke til seg litt magesyre, og dermed gi litt mindre sure oppstøt.

I begynnelsen funket lovehearts på meg når disse sure oppstøtene dukket opp om natten, men nå er det blitt mye oftere og sterkere på en måte, så nå er det Link som gjelder! Disse smaker bare mint uten ekkel ettersmak som jeg syns gaviscon hadde-gaviscon bruset i munnen også [:'(]

Så jeg vil anbefale Link om du først har fått det. Har ingen spesielt gode tips for å unngå det, siden det kommer hos meg nesten uansett.

Jeg fant ut aller først at jeg måtte kutte ut alt med kaffe & koffein,
deretter slutte å spise flere timer før jeg skal sove,
og helt til sist- ingen sjokolade,ikke fett mat,ikke surt mat,krydder å heller ingen juice eller brus av noen slag.

Love hearts hjalp kun i starten,
ellers spise lite men ofte,spise mye tørt,ligge høyt med puten om natten og  unngå matvarer du vet gjør det verre.
Drikker bare et stort glass melk rett før jeg skal sove,
& hvis ingenting anet hjelper tyr jeg til
Novaluzid.

Men alle er & reagerer forskjellig!

Håper du finner din vei ut av dette [:)]

ORIGINAL: milla1986

Fungerer på meg ihvertfall :)

For å unngå halsbrann drikker jeg bare vann( eventuelt med litt sitron) og melk. Melk hjelper veldig mot halsbrann for meg. Spiser også en del youghurt.
Jeg spiser også en del mandler om det blir for ille.

Jeg holder meg langt unna sterk mat, alt annen drikke( spes juice og brus).
Passer meg for å spise for seint på kvelden, da vet jeg at jeg får lov å ligge våken lenge.

Bruker flytende Gaviscon, om problemet blir for stort. [:)][:)]

LINK :D fra apoteket!! eneste som hjelper på meg.. og det hjelper i flere dager :)

Tusen takk for mange konkrete tips [:)]

Da har jeg en del ting å teste ut framover...

Dere er supre!!

og LINK pillene er de pillene mot sureoppstøt og halsbrann som gravide kan ta som ikke smaker dritt :P lykke til :) håper du finner noe som hjelper[:D]

Jeg har dette mest på kvelden så jeg pleier å styrte et glass med smarin. :P
Har et ganske høyt forbruk men nå er det ikke like effektivt lengre. Overlver foreløpig men mulig jeg tester noen av tipsene dersom det ikke blir bedre. ;)

Lovehearts funker godt på meg iallefall [:D]
Og popcorn

ORIGINAL: milla1986

hørt det samme[:D].. mm det frista nå, hehe..

Back
Topp