Gode råd for å unngå mat og alkohol i julen?

Rockerfruen

Flørter med forumet
Desember er jo tid for fester og selskaper. Ofte med forventninger om at en drikker alkohol og spiser f.eks. fenelår og spekemat. Hva er ditt beste tips for å slippe unna med en godtatt unnskyldning?

Jeg er ikke den som drikker særlig til vanlig, og i min vennegjeng så er det helt greit å ikke drikke.

Men siden du spør om tips: Finn frem ei tom vinflaske og fyll på enten alkoholfri vin eller druejus.

Ang spekemat. Si du er mett eller ikke har lyst på?

Er ikke så glad i spekemat så spiser det ikke uansett. eneste jeg kommer til å savne er salami:p

skal på julebord neste Lørdag. skal bare late som jeg tar en slurk innimellom også bytter jeg med min kjære når hans er tom :)
slipper lett unna vorspiel siden snuppa skal ha juleshow med turnen før julebordet :) pleier å drikke brus til maten siden jeg ikke syntes det er noe godt med alkohol til maten så der reagerer nok heller ingen :) tror ikke andre tenker så mye over det. er vi selv som overanalyserer:p

Desember er jo tid for fester og selskaper. Ofte med forventninger om at en drikker alkohol og spiser f.eks. fenelår og spekemat. Hva er ditt beste tips for å slippe unna med en godtatt unnskyldning?
"Jeg kjører i kveld" hehe :p Når det gjelder familie så drikker jeg aldri til maten og trenger ikke å spise spekemat, så tror ikke det blir noe problem. Er vel heller kvalmen(oppkast) som er problemet her :/

kaster du opp allerede?
Ja :( men bare på morgenen, også er jeg ganske så kvalm resten av dagen, sånn var det sist gang også. Bare det ble mye verre fra uke 6 :(

Ja :( men bare på morgenen, også er jeg ganske så kvalm resten av dagen, sånn var det sist gang også. Bare det ble mye verre fra uke 6 :(
Det er jo et godt tegn i det minste men veldig ille når det står på. Merker ikke noe kvalme enda men den er velkommen:) er jo betryggende med symptomer:)

Jeg skal på fest neste helg. Tenker da å helle eplejuice på en tom vinflaske.

Julebordet på jobben blir det værre med.. Vi skal ut å spise med vinpakke, pluss fest. Og jeg har ingen unnskyldninger på hvorfor jeg ikke kan drikke!

Jeg sier det bare slik som det er jeg :) Orker ikke gå rundt å finne på alt mulig forskjellig å si.

"Heldigvis" blir det ikke julebord med jobben i år, fikk heller middag med min kjære på firmaet sin regning på den lokale restauranten når vi ønsket. Passet meg veldig fint! Foreldrene mine vet om graviditeten så de blir ikke å reagere i juletiden når jeg ikke kan spise eller drikke enkelte ting. Broren min skal få vite det når jeg er hjemme i julen tenkte jeg. Skal skrive på julegaven hans "Til onkel. Fra storesøster og babyen i magen" Eller noe lignende. Ellers skal jeg holde meg unna de fleste juleselskaper tror jeg, får si jeg er sjåfør eller noe 1. og 2. dagen :) Skal heldigvis jobbe nyttårsaften så der er den unnskyldningen :D

Om vi ikke bestemmer oss for å fortelle alle det på julaften, så har jeg som unnskyldning at jeg skal på jobb morgenen etter.
Og vi kommer til å være så mange at ingen kommer til å legge merke til om jeg spiser spekemat eller ikke :p
Dessuten kommer jeg nok til å ha en flaske alkoholfri vin i bakhånd ;)
Verre blir det med vennefesten 2. juledag som er fast tradisjon :P den må jeg tenke litt mer på....

Om noen spør på julebordet, så sier jeg det som det er. Jul med svigers så sier jeg st jeg ikke drikker om det er barn til stede :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi skal ikke på julebord i år. Bestemte oss for kjæreste tur den helgen heller (ble bestemt før jeg ble gravid) så jeg slipper å stresse med det. I min familie er der ikke tradisjon for alkohol i familieselskaper så heldigvis ikke noe problem der heller. Men i hans familie er det mer vanlig med alkohol. Vi skal feire julaften med de og vi skal ha det her så jeg kan ikke skylde på at jeg kjører eller noe.. De vet godt at jeg gjerne kan ta meg et glass vin og en kaffi å baileys etter gutten er i seng så jeg må tenke på noe lurt som ikke vekker mistanke på julaften da jeg gjerne vil holde det skjult lengst mulig.

Vi hadde heldigvis julebord den 22 :) så den slipper jeg unna! Men 2 juledag da skal vi ha folk hær hjemme hos oss! Da blir det eplejuice i vinflaske :)

Jeg var på julebord igår, og da latet jeg som at jeg drakk. Helte ut litt nå og da, og etterhvert som glasset ble tomt og mine kollegaer fulle, så fylte jeg mozell brus på glasset mitt.. ;) Ble ikke ferska! Men all swing dansingen kom jeg meg ikke unna

Sleit på julebordet til jobben.. Jeg kjørte jo bil, så skyldte jo på det med tanke på alkoholen.. men når tunfisk shashimien kom på bodet visste jeg ikke helt hva jeg skulle si... typisk at vi skulle ha så mye rå mat der da! :p da var det to av kollegaene mine som skjønte det :p

Sliter med forklaring til nyttårsaften :p men julebordet med jobben er unnagjort og da visste jeg ikke at jeg var gravid . Og jula går fint for da drikker jeg ikke uansett :)
Men får
Finne meg noe alkoholfri vin til nyttår og late som jeg drikker champagne til midnatt :p

Nyttårsaften og vennekvelder (med god mat og drikke) blir nok det vanskligste frem til uke 12. Vi bruker alltid å dele vinflasker og smake på ulike. Ser for meg ansiktsuttrykkene når jeg blåholder på min egen vinflaske (med brus/juice i) og nekter å drikke av vertsskapets vin ;)

Back
Topp