Gode gjerninger

therelo85

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Hva var den siste gode gjerningen du gjorde? :) og hvem var det for?

Eg er en invadere venn, vet ikke om det er en god gjerning siden eg tar det som en selvfølge.

Eg liker ikke å skryte på meg ting men eg gjør ganske ofte ting som kan glede andre som eg ikke kjenner så godt :-)

Kjøpte en pose surt snop til mannen, for han var skuffet i helga da den lille lokale butikken vår bare hadde feil surt snop :P

Gubben lot han sove på morningen og lagde frokost til han gikk tur med hunden og vekket han til frokost før jeg kasta han ut for å rekke jobb:))

Blir idag :) Setter vaskemaskinen min til disposisjon til en venninne som ikke har noen fungerende maskin hos seg :)

Gjør titt og stadig gode gjerninger for andre. Svært sjeldent jeg får noe igjen.
Men gubben fikk sove lenge på søndagen og kommer hjem til ferdig dekket middagsbord hver dag.
Selv med en kraftig halsbetennelse på meg så har guttungen fått kost seg med bhg og litt lek hjemme etter bhg. I dag har han en kosedag hjemme fra bhg,selv om formen min ikke er på topp.

Jeg gjør vel mange små, men som jeg ser litt på som en selvfølge, noen av dem i det minste. ;) Holde oppe døren for den som kommer bak meg, la den med få varer gå foran meg i køen, tilby plassen min til en som trenger den mer, tilby hjelp til ditt og datt osv.

Nå skal jeg rydde huset til mannen kommer hjem. :) Vet han setter pris på det, men jammen ikke lett med to unger i hus som går etter deg og roter utover...

Sto opp med vesla selv om jeg hadde sovemorgen, så samboeren kunne ligge litt lengre og hvile. Han har skrekkelig vondt i kroppen sin om dagen, så har i grunn nok med å være seg selv,, og være på jobben sin. Han kjørte jentene på skole da, så jeg slapp det, men han skulle jo på jobb.

Besøkte pappa siden mamma skulle på bingo noen timer, slik at jeg kunne trille han ut for å røyke og at han hadde litt selskap :) Besøker dem jo jevnlig asså, men hadde egentlig ikke planer om det akkurat den dagen.

Jeg sto opp tidlig med ungene og i stedet for å ligge som en zombie på sofaen lagde jeg god frokost til hele familien, i tillegg til at jeg smurte matpakke og laget klar kaffe på termokopp til mannen som skulle på jobb. La til og med en liten lapp i matboksen; føler jeg sanket konepoeng i dag :D

Hvis du tenker på noe litt mer samfunnsorientert donerte jeg nettopp penger til Kreftforeningen og Lub.

Tja, det kan du si... Jeg har vært omgitt av gode gjerninger i det siste, men jeg har vært mottageren. Det finnes altså så mange fantastiske personer der ute! <3 Nå føler jeg at jeg liksom ikke får vist hvor takknemlig jeg er, og prøver så godt jeg kan å i alle fall være verdig all godheten. Prøver å være snill og grei mot alle, hjelpe til der jeg kan osv, men jeg bor i babybobla og gjør nok ikke så mange ting som kan defineres som gode gjerninger. Skal jobbe med saken! :)

Det var ikke den største handlingen, men jeg så en eldre dame som så litt bekymret ut øverst i en glatt bakke her om dagen. Jeg kom mot henne, og spurte om hun ville ha en arm å holde seg i på vei ned :-)

Jeg sprang ut av bilen og hjalp en mann som hadde falt og slått seg i hodet. Ville ikke gå før noen han kjente kom og kjørte ham til legevakta. Skremmende mange foran meg kjørte rett forbi!

Sa nei til en tigger utenfor butikken, for jeg hadde ikke småpenger, men fant en 20kr i bilen og gikk tilbake igjen og puttet den i koppen hennes.

Det var dagens lille gode gjerning.

Redda katten fra å bli mørbanka i slåsskamp :P

Back
Topp