Vet ikke om det rekker å vaske de, men jeg spiste iallfall råe grønnsaker som gravid uten å overhode tenke over at der potensielt kunne være skadelig
*Surfer mobilt*
mee 2
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vet ikke om det rekker å vaske de, men jeg spiste iallfall råe grønnsaker som gravid uten å overhode tenke over at der potensielt kunne være skadelig
*Surfer mobilt*
Det gikk desverre ikke så fint med de som BLE smittet da. Det er jo det som er greien.mee 2og som du sier, så er sjansen veeeeldig liten i norge, for at det skal være noe farlig.. før kunne de jo spise omtrent alt når de var gravide, og gikk jo fint forde
![]()
Det gikk desverre ikke så fint med de som BLE smittet da. Det er jo det som er greien.
Litt det samme som hvor drastisk krybbedødstatistikken gikk ned da de begynte å legge barna på rygg istedet for mage. Det GIKK jo fint med de som enda lever i dag, selvom de lå på magen....
Ja enig derDet er jo selvfølgelig for det beste at det har blitt så mye "regler", og det er jo en bra ting
Er glad for at forskere har studert graviditet og barn så mye som de har gjort
men syns også mye av det er litt overdrevent da.. hvertfall for småbarn..
mee 2og som du sier, så er sjansen veeeeldig liten i norge, for at det skal være noe farlig.. før kunne de jo spise omtrent alt når de var gravide, og gikk jo fint forde
![]()
mamma kommenterte da jeg var gravid at det var jo et mirakel at hun hadde fått 5 friske, levendefødte barn, siden hun drakk 1 liter kaffe og spiste salami daglig i alle svangerskapene![]()
![]()
Veldig bra at det har gått bra med dere da (og meg og mine søstre, delvis) til tross for vanene under svangerskapene til mødrene. Men det er så dumt argument, for det er utrolig mange det ikke har gått bra med. Mye astma i vår familie f.eks. To søstre går regelmessig på astmamedisin, begge mine gutter sliter med det. OG jeg skylder IKKE på min mor, bare så det er sagt, men det er undersøkelser som viser at røyking under svangerskapet kan vise senskader først i neste generasjon, og man kan jo aldri vite... Jeg kastet hvertfall røykpakken med en gang jeg ble gravid med T, og har aldri røkt siden.
Men røyk og spekemat kan ikke helt sammenliknes da, ville bare nevne dette siden det kom opp![]()
mamma kommenterte da jeg var gravid at det var jo et mirakel at hun hadde fått 5 friske, levendefødte barn, siden hun drakk 1 liter kaffe og spiste salami daglig i alle svangerskapene![]()
![]()
Ja alle vi 4 var store ved fødsel tross (litt) røyking.Synd at det er mye astma i din familie, vet dette kan være arveligfaren min har både astma og masse allergier, men heldigvis har ikke dette blitt overført til oss
(meg og min bror), for søstrene våre har en annen far
Men jeg syns ikke det er bra at ting var som det var før, ikke misforstå megsyns det er bedre å være litt for forsiktig enn ikke
moren min fikk beskjed om at hun risikerte å gi barna lav fødselsvekt ved å røyke, men vi har ligget på rundt 4 kg og ene søsteren min veide over 5 kg!
haha.. men jeg syns det er best å gjøre som du har gjort, kastet røykpakken
![]()
flink du
og hadde jeg likt dette som ikke var bra å få i seg når man er gravid, så hadde jeg nok vært veldig obs på det.. men det meste gjør nok ikke noe skade så lenge man passer på litt
![]()