God søndagsmorgen!!

Lilla-87

Forumet er livet
I dag var det min tur til å stå opp med vesla, og vi har vært oppe siden kl.06. Har fått unna frokosten,støvsuga, satt på ei vaskemaskin, og lagt sammen klær. Greit å få det gjort, for det ser ut til å bli strålende vær i dag og da skal vi kose oss ute. I dag arrangerer idrettslaget en felles fjelltur for de som bor her i bygda, og jeg kunne tenkt meg å vært med på den , mens mannen vil være hjemme. Så får vi se hvs det blir til da.;)

God morgen! Skal si du har fått gjort mye tidlig! Vi var i konfirmasjon i går, og Simone storkoste seg hele dagen :-) hun er vanligvis redd de fleste, men alle fikk holde hun og leke med hun i går så det var kjekt :-) hun er fortsatt snørrete men frisk :-) hun sov fra 20.00 til 06.50. Også et tegn på at formen er bedre. Her regner og er grått, så fineværet er nok i Molde området ;-) vi har ingen planer, men når sambo har stått opp så tenkte jeg å gå en tur alle sammen :-)

God morgen! Skal si du har fått gjort mye tidlig! Vi var i konfirmasjon i går, og Simone storkoste seg hele dagen :-) hun er vanligvis redd de fleste, men alle fikk holde hun og leke med hun i går så det var kjekt :-) hun er fortsatt snørrete men frisk :-) hun sov fra 20.00 til 06.50. Også et tegn på at formen er bedre. Her regner og er grått, så fineværet er nok i Molde området ;-) vi har ingen planer, men når sambo har stått opp så tenkte jeg å gå en tur alle sammen :-)
Farsken.. Det blåser vestafra, så da kommer vel pissværet hit også REGNER jeg med! ;) :p :D
Hehe.. Det er ikke ofte jeg får gjort så mye på morra'n, men i dag er jeg litt flink jeg óg.:) Snuppa sovna 08.40, så nå har jeg fått dusja, satt på oppvaskmaskin, tørketrommel, og kaffetrakter også.;)
Så fint at hun kosa seg i konfirmasjon da! Godt når de kan leke og være hos andre disse små. Redselen for "fremmede" har ikke begynt her, men det kommer vel.:p Var jo kjempefint det familiebildet av dere da.♡ (fb)
Hun er så lik pappaen sin asså! Spesielt over øynene og nesa.:)

Farsken.. Det blåser vestafra, så da kommer vel pissværet hit også REGNER jeg med! ;) :p :D
Hehe.. Det er ikke ofte jeg får gjort så mye på morra'n, men i dag er jeg litt flink jeg óg.:) Snuppa sovna 08.40, så nå har jeg fått dusja, satt på oppvaskmaskin, tørketrommel, og kaffetrakter også.;)
Så fint at hun kosa seg i konfirmasjon da! Godt når de kan leke og være hos andre disse små. Redselen for "fremmede" har ikke begynt her, men det kommer vel.:p Var jo kjempefint det familiebildet av dere da.♡ (fb)
Hun er så lik pappaen sin asså! Spesielt over øynene og nesa.:)

Hihi..du får blåse det tilbake ;-p nå blir jeg enda mer imponert over deg! Jeg sto opp klokka sju og har ikke drukket kaffe engang. Somlet litt i dag ;-)
Det var veldig kjekt at hun ikke var redd i går! Hun har vært redd folk siden hun var tre måneder så det har vært vanskelig å kunne gå fra hun i korte perioder, men håper det blir bedre nå! Hun er fortsatt redd eine tanta si da..hihi..
Ja bildet vart ikke så værst. Har så få av oss tre ilag merka jeg. Hun er veldig lik pappan sin ja! Babybildene av han ser ut som en retrosimone ;-)
I går spiste ikke simone egen middag, men fikk koldtbordmiddag. Hun spiste ørret og storkoste seg. Brøt nok litt kostholdsregler, men det må til innimellom ;-)

Hihi..du får blåse det tilbake ;-p nå blir jeg enda mer imponert over deg! Jeg sto opp klokka sju og har ikke drukket kaffe engang. Somlet litt i dag ;-)
Det var veldig kjekt at hun ikke var redd i går! Hun har vært redd folk siden hun var tre måneder så det har vært vanskelig å kunne gå fra hun i korte perioder, men håper det blir bedre nå! Hun er fortsatt redd eine tanta si da..hihi..
Ja bildet vart ikke så værst. Har så få av oss tre ilag merka jeg. Hun er veldig lik pappan sin ja! Babybildene av han ser ut som en retrosimone ;-)
I går spiste ikke simone egen middag, men fikk koldtbordmiddag. Hun spiste ørret og storkoste seg. Brøt nok litt kostholdsregler, men det må til innimellom ;-)
RetroSimone faktisk! Hehe.. Når legger du ut bilde?? ;) :D
Slår til og imponerer innimellom, men for det meste er jeg sløv om morran asså.. Jenny sover fortsatt, mannen har ikke stått opp, og jeg sitter og studerer en video på youtube, for jeg vil lære meg å hekle litt.:) Det blåser utrolig kaldt, så det ble ingen tur på oss i dag.
Er vel ikke det værste "bruddet" å gi henne ørret vel!:p Kjenner innimellom at jeg overtenker det med mat, og blir for kritisk. Har selv valgt å ikke fore henne opp på salt og sukker liksom, men om hun får i seg litt av det en og anna gang vi får bortelaga mat, så er ikke det noe jeg griner for.;) Syns det er flott at de små viser interesse for mat, får smake litt forskjellig, og blir vant med å kose seg maten (spesielt i selskaper) fra de er små. Fetteren min fikk smake bacalao i et selskap når han var liten (før 1år) og han ELSKA det. Og det var ikke en barnevennlig utgave av retten..;)

God formiddag!
Var min tur å stå opp idag også! Hermine våkna 06.45, tidlig nok det synes jeg! o_O :P For første gang har hun vekt oss med at hun sto i senga og storflirte :rolleyes: SÅ fornøyd med å komme seg opp, tross sovesekk på :P

Har bakt brød, rydda kjøkken og starta oppvaskmaskin. Pumpa og drukket kaffe. Hermine er ferdigsovet og endelig sto pappan også opp :P Er strålende sol men sur nordavind så er ikke direkte varmt idag! Tror vi skal gå en tur i skogen, og kanskje på en liten topp/ås som ligger bak huset her :) Og så er det middag hos svigers i ettermiddag!

Slår til og imponerer innimellom, men for det meste er jeg sløv om morran asså.. Jenny sover fortsatt, mannen har ikke stått opp, og jeg sitter og studerer en video på youtube, for jeg vil lære meg å hekle litt.:) Det blåser utrolig kaldt, så det ble ingen tur på oss i dag.
Er vel ikke det værste "bruddet" å gi henne ørret vel!:p Kjenner innimellom at jeg overtenker det med mat, og blir for kritisk. Har selv valgt å ikke fore henne opp på salt og sukker liksom, men om hun får i seg litt av det en og anna gang vi får bortelaga mat, så er ikke det noe jeg griner for.;) Syns det er flott at de små viser interesse for mat, får smake litt forskjellig, og blir vant med å kose seg maten (spesielt i selskaper) fra de er små. Fetteren min fikk smake bacalao i et selskap når han var liten (før 1år) og han ELSKA det. Og det var ikke en barnevennlig utgave av retten..;)

jeg er litt som deg, sukker og salt i små mengder er jeg ikke SÅ streng på ;) Synes det er viktigere at de lærer å spiser "ordentlig" mat, og at alt ikke må serveres som en udefinerbar mosa gugge :P

Jeg sov lenge i dag!!!!
Etterlengtet :)
Mannen og Lillebror sto opp kl 5, men allerede 6.15 hadde Lillebror sovnet på sofaen og sov i to timer. Tydelig at han våkner for tidlig :-o
Vi er på vei til Hunderfossen :)
De hadde sesongåpning i går og det er nydelig vær, så det er sikkert mange der i dag!
Ha en super dag :)

jeg er litt som deg, sukker og salt i små mengder er jeg ikke SÅ streng på ;) Synes det er viktigere at de lærer å spiser "ordentlig" mat, og at alt ikke må serveres som en udefinerbar mosa gugge :P
Jeg prøvde å gi lillebror litt fra tapas-bordet i konf i går.. Men han ville ikke ha. Bakt potet blant annet :/
Hadde jo ikke tatt med så mye mat til han, tenkte han ville ha litt av vår...
Men blåbær fra en pavlova spiste han mange av - etter at mora hadde sleika av kremen ;)

Jeg sov lenge i dag!!!!
Mannen og Lillebror sto opp kl 5, men allerede 6.15 hadde Lillebror sovnet på sofaen og sov i to timer. Tydelig at han våkner for tidlig :-o
De hadde sesongåpning i går og det er nydelig vær, så det er sikkert mange der i dag!

å så godt for deg at du sov lenge idag :D det har jeg tro på at du trengte :)
Hunderfossen er et koselig sted da :) men jeg har ikke vært der siden jeg var liten :P Kos dere masse på tur :D

Enig med du! Jeg er oppvokst med hjemmelaga mat og syns det er viktig å ta med seg videre.. Huska jeg var SÅ missunnelig på medelevene mine på barneskolen som fikk lyst kjøpebrød med nugatti på, mens jeg måtte spise hjemmelaget brød med skinke og ost. Haha! Stakkars meg ja.:p Det kom for en dag at loff med nugatti ikke var noe særlig likevel.;)

Jeg sov lenge i dag!!!!
Å få sove lenge var der vel unt!!!♡
Kos dere masse på Hunderfossen!:D

God formiddag :) Jeg fikk også sove lenge idag, og DET var godt, siden formen ikke var såå bra igår.. men hjalp veldig med søvn :) Liana sover nå..hun våknet rundt 7:30 eller noe, men pappan sto opp :) vi har begynt å stå opp annenhver dag nå som kvalmen hos meg er borte :)

Idag er det fint vær her :D og med form som er bedre og smaksløkene har kommet tilbake fra en endagsferie, så skal jeg ta lørdags-kosen idag :P både mat og godteri :D :P

Ha en super dag alle sammen :)

God formiddag!
Var min tur å stå opp idag også! Hermine våkna 06.45, tidlig nok det synes jeg! o_O :p For første gang har hun vekt oss med at hun sto i senga og storflirte :rolleyes: SÅ fornøyd med å komme seg opp, tross sovesekk på :p

Har bakt brød, rydda kjøkken og starta oppvaskmaskin. Pumpa og drukket kaffe. Hermine er ferdigsovet og endelig sto pappan også opp :p Er strålende sol men sur nordavind så er ikke direkte varmt idag! Tror vi skal gå en tur i skogen, og kanskje på en liten topp/ås som ligger bak huset her :) Og så er det middag hos svigers i ettermiddag!

Send litt brød til meg da :P haha.. Kan tenke meg snuppa var stolt når hun klarte å reise seg opp i senga :D

Jeg skulle hatt scanner så skulle du fått sett ;-) kanskje svigermor har.
Ja jeg tenkte også at jeg ville la hun smake når hun ivra sånn etter vår mat. Hun fikk smake eggerøre også. Fikk utslett som for senere på dagen, så det må testes igjen og se om det var egg eller tilfeldighet. Hun får av og til smake mat med oss som ikke er "babyvennlig". Tenker det går bra for som du sier. Er det fint at de vil ha ordentlig mat :-)
Hehe..bacalao faktisk. Det hadde jeg ikke trodd en baby likte! Men det er jo flott at han likte mat med så mye rart opp i ;-)

Her var vi oppe syv i dag, vi har begynt å demontere kjøkkenet, vi får nytt på onsdag:-)
Det ser IKKE ut her nå hehe..
Det er strålende vær i dag, men ikke så varmt, litt kald vind. Lillemor våkner nok snart fra dupp nr 2.

Hilsen fra solfylte Hunderfossen i dag
ImageUploadedByBV Forum1369570353.273991.jpg

Jeg prøvde å gi lillebror litt fra tapas-bordet i konf i går.. Men han ville ikke ha. Bakt potet blant annet :/
Hadde jo ikke tatt med så mye mat til han, tenkte han ville ha litt av vår...
Men blåbær fra en pavlova spiste han mange av - etter at mora hadde sleika av kremen ;)

åja, så du tok den beste delen selv :P ;)

Tenkte snuppa skal få litt grilla laks til middag sammen med oss idag, men forventer ikke at hun vil spise noe for hun er inne i en "nei-fase" hvor det eneste hun tar i på er melk og gulrotmos o_O

åja, så du tok den beste delen selv :P ;)

Tenkte snuppa skal få litt grilla laks til middag sammen med oss idag, men forventer ikke at hun vil spise noe for hun er inne i en "nei-fase" hvor det eneste hun tar i på er melk og gulrotmos o_O
Ja det gjorde jeg :-p
Grilla laks er jo flott for små voksende kropper :)

Back
Topp