God morgen :-)

Håper han kanskje kan skille på hvem som legger han. Har lest noe om at det er i orden at forskjellige omsorgspersoner gjør ting ulikt, så lenge det er konsekvent. At jeg gjør en ting, at pappaen gjør en ting og at farmoren gjør en helt annen ting igjen.. så lenge han kan forbinde hver person med sin måte å gjøre det på.

Jeg har mest tro på trygghet. Jeg har bedt mannen min om å kjøpe en nattlampe i dag, så får vi se om det hjelpe litt.
Ja, jeg tror også barn fort tilpasser seg forskjellige måter å gjøre ting på.
Men om mannen din bruker en metode som oppleves som utrygg og traumatiserende og du bruker en god, trygg metode, kan det ikke bli litt slik at du kommer og "redder" han fra det som ikke oppleves godt? Det må jo gå en grense for hvor mye forskjellighet som skal tåles?

Ja, jeg tror også barn fort tilpasser seg forskjellige måter å gjøre ting på.
Men om mannen din bruker en metode som oppleves som utrygg og traumatiserende og du bruker en god, trygg metode, kan det ikke bli litt slik at du kommer og "redder" han fra det som ikke oppleves godt? Det må jo gå en grense for hvor mye forskjellighet som skal tåles?

Jeg er helt enig i det du skriver. Litt dumt at jeg og mannen min ikke er enig i hva gråtingen til Daniel betyr...

Er kommet halvveis i arbeidsdagen nå og gleder meg vilt til å komme hjem til snuppa! Vil helst plukke opp og kose med alle småtassene her, men det blir jo ikke helt det samme:confused::p

Vurderte å gå hjem i lunsjen, men Heldigvis er mannen og Hermine dratt på besøk til en kompis av han og deres lille gutt, så det er ingen hjemme nå:p

*Surfer mobilt*

Det må jo bare bli bedre... ser fram til den dagen, og skal overleve fram til da :) Men ja - det er slitsomt nå som det står på. Jeg hører veldig an på gråten. Om han bare protesterer så kan han få gråte litt, men når jeg hører gråt som jeg assosierer med at han er redd så går jeg inn umiddelbart.

samme her ;) lytter veldig nøye til selve gråten om jeg skal gå inn eller ikke.. mannen her har litt problemer med å høre forskjell, hahah bare på dagen når snuppa skravler, så tror han det er klaging o_O :P hehe..
Bare stå på og se ann på hva som funker for dere ;) en nattlampe kan roe ned litt ja, så det burde dere prøve :)

Jeg er helt enig i det du skriver. Litt dumt at jeg og mannen min ikke er enig i hva gråtingen til Daniel betyr...

stort sett er det mødrene som vet det best, hvertfall hvis det er du som har hatt mest tid med barnet ;)

Er kommet halvveis i arbeidsdagen nå og gleder meg vilt til å komme hjem til snuppa! Vil helst plukke opp og kose med alle småtassene her, men det blir jo ikke helt det samme:confused::p

Vurderte å gå hjem i lunsjen, men Heldigvis er mannen og Hermine dratt på besøk til en kompis av han og deres lille gutt, så det er ingen hjemme nå:p

*Surfer mobilt*

heheh vet åssen det er! Jeg begynte ikke i jobb før Emira var ca 1,5 år (pga. jeg ikke hadde jobb når permisjonen var slutt) :P og hun som er såååå mamma-dalt å da :P hehe..heldigvis var hun i bhg 3 dager i uka, så hverdag ikke startet med hylskrik fordi jeg gikk ut døra :P

Du får holde ut gjennom dagen :D og glede deg til helgen ;)

God morgen!
Idag skal jeg på jobb :eek: Gleder meg ikke SÅ veldig akkurat, vil jo være hjemme med lillebabyen min, ikke passe andres barn :p
MEN det er ganske deilig å stå opp alene, bare stelle meg selv og drikke en cappuccino i stillhet :rolleyes: Klokka er nå 8 og ungen sover ennå :eek: :p ...nesten så jeg skulle ønske hun kunne våkne nå så jeg får sett henne før jeg drar ;)

Typisk at hun sover urolig og skriker endel på natta når mamman HIGER etter å sove litt før jobben o_O Pappan tok henne hele natta da, men jeg var jo likevel våken hver gang de var våkne :confused: Jaja, nå får pappan virkelig kjent på småbarnslivet! :D
Ha en fin dag dere!

Ja, hehe, nå får papsen kjent litt hvordan det er og ha småtroll som våkner på natt!:p
Herlig med litt stilletid på morran og bare kaffetid;) Håper du får en fin første dag på jobb:):):)

I natt har jeg ikke sovet før etter halv 4 engang, så er ganske sliten! Kjipt og være så plaget av den dumme nakken og skuldrene mine. Så får nok ta veien til fysioterapeuten igjen;) Ellers fikk jeg sove helt til 11:) Den kjære samboeren min tok jentene og kjørte de i bhgen og tok også Emmeth når han sto opp:) DEt regner ute idag, så blir nok kun en innedag idag:) Emmeth sover sin første lur nå og jeg skal ta meg litt mat;)

I natt har jeg ikke sovet før etter halv 4 engang, så er ganske sliten! Kjipt og være så plaget av den dumme nakken og skuldrene mine. Så får nok ta veien til fysioterapeuten igjen;) Ellers fikk jeg sove helt til 11:) Den kjære samboeren min tok jentene og kjørte de i bhgen og tok også Emmeth når han sto opp:) DEt regner ute idag, så blir nok kun en innedag idag:) Emmeth sover sin første lur nå og jeg skal ta meg litt mat;)

Ja du burde nok få gjort noe med det, siden det går så utover nattesøvnen..
Så snill mann du har som ordner opp og tar hensyn ;) :)

Vi fikk vært ute å gått en tur idag :) Jeg, samboer og Liana.. kooos da.. så gikk opp til sentrum (ca 15 min å gå) :P handlet litt mat og gikk hjem igjen.. godt med frisk luft og det å få gått litt uten å bli våt av regnet :P hehe.. meeeen begynte å regne litt på vei hjem, men ikke så mye og det stoppet fort :D
Liana sover og jeg slapper av :P

Ja du burde nok få gjort noe med det, siden det går så utover nattesøvnen..
Så snill mann du har som ordner opp og tar hensyn ;) :)

Jeg har verdens snilleste kjæreste, det er jeg sikker på:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Vi fikk vært ute å gått en tur idag :) Jeg, samboer og Liana.. kooos da.. så gikk opp til sentrum (ca 15 min å gå) :P handlet litt mat og gikk hjem igjen.. godt med frisk luft og det å få gått litt uten å bli våt av regnet :P hehe.. meeeen begynte å regne litt på vei hjem, men ikke så mye og det stoppet fort :D
Liana sover og jeg slapper av :P

Koselig med en liten gåtur og få handla litt;) ikke verst det var opphold heller:D viktig og slappe litt av når de små sover:):)

*Surfer mobilt*

Jeg klemmer litt ekstra på småtassene jeg også hehe, bra alt har gått fint frem til nå:-)

Nasse har begynt å sove så korte dupper, har hatt to stk begge varte akkurat en halvtime hver.
Hvor lenge sover deres små nå?

Koselig med en liten gåtur og få handla litt;) ikke verst det var opphold heller:D viktig og slappe litt av når de små sover:):)

ja har ikke blitt sååå mange gåturer som håpet akkurat.. men får ta sjansen når været er brukbart :D
ja enten slapper jeg av, eller så styrer jeg med litt husarbeid :P greit å få det gjort også mens Emira er i bhg ;)

Nasse har begynt å sove så korte dupper, har hatt to stk begge varte akkurat en halvtime hver.

Liana pleier å sove 2 timer på første dupp, og maks 1 time på nr 2.. på nr 2 må hun stort sett vekkes, ellers sovner hun så seint på kvelden og våkner like tidlig om morgen :P

Men husker at det var mer frem og tilbake med Emira, spesielt i de periodene det var tenner på vei ;)

Veldig varierende. Alt fra 30 minutter til 2,5 time, i vogn eller i sengen.
Ser ut til at han sover bedre og lenger i sengen sin, mulig vi begynner å legge han der på dagen de gangene det passer!

Her er det som regel 30 min ti ganger daglig. En mellom 8 og 10 og en mellom 12 og 14 en gang. Det skjer at en av dubbene varer 45 min men det er ikke ofte. Hun blir vanskelig å legge visst hun sover flere dubber.

Back
Topp