god morgen 2.desember:)

MaRtE:)

Gift med forumet
hei & hå!

i natt har vannkoppene klødd, hun sier det ikke gjør det, men jeg vet hun klødde helt til kl 02.35[:o]

i dag skal jeg ta vaksine, tror jeg da.

ha en fin dag!

jeg kan vel ikke ta med maria på helsestasjonen når hun har vannkopper? tror egentlig det bare er vaksine for ansatte i private bhg der i dag, men det er sikkert unger der inne på kontroller og slikt.

MaRtE: Her på helsestasjonen får man ikke lov å komme inn med hverken barn eller voksne som har noe som helst smittsomt.

Her er jeg temmelig happy etter å ha hatt den beste natta på lenge! Hannah hostet ikke i det hele tatt i natt så da er kansje det i ferd med å bedre seg.[:)] Og så våknet jeg kun 2 ganger, jeg våkner vanligvis mye oftere pga halsbrann og at jeg må på do. Kl. 08.00 våknet jeg og 08.15 våkna frøkna. Hun var jo i stjerne humør siden hun også hadde sovet godt. [:D]
I dag skal bhg på tur i skogen, det blir nok fint selv om det er kaldt her! 7 minusgrader faktisk og ca 4 cm snø for å pynte på landskapet. [:)]
Jeg skal ha en rolig kosedag, gjøre unne et par ærender men ikke noe stress.

Hei sveis! [:D]

Nok en god natt her, ungene er så flinke for tiden! [:D] Ida kom seg fint i bhg, i dag skal de lage nisser og kose seg! [:)] Tobias ble nettopp henta av mamman min, så nå har jeg 100 % barnefri frem til Ida skal hentes! [:D] Må støvsuge her da, og rydde litt på badet... Tobias klarte å tømme utover alle fluortablettene til Ida i morgenstresset i morges, og jeg måtte jo da passe på at han ikke spiste noen samtidig som jeg rydda opp det og klipte neglene til Ida... herlig morgenkaos!
Kanskje jeg bør pakke inn julegavene til Ida nå, mens hun er borte... Tobias aner vi ikke hva vi skal kjøpe til, han har liksom alt!

Ha en fin dag alle sammen! [:)]

Hvordan gikk det hos jordmoren, McBaby? Du har sikkert skrevet det, men jeg har ikke fått det med meg.

Her sover lillemor, hun har begynt å prøve å bevege seg bortover langs ting mens hun står (hmmm, merker det var en dårlig beskrivelse, men klarer ikke formulere det bedre nå [8|][X(][:D]). Hun er jo bare 8 mnd, så hun har ikke særlig kontroll over beina sine, så hun faller mye for tiden. Festlig! Jeg gjør ikke annet enn å holde øye med henne, prøve å gi henne mat og få henne til å sove for tiden føler jeg! Men sånn er det jo i denne alderen! I dag skal vi på hs på åpen time. Jeg må snakke litt og få litt tips og moralsk støtte. Er ganske veldig sliten.....

Ha en fin dag, jenter! [:D]

Ja, sjekk forresten ut julekalenderen på www.stormberg.no. Dagens luke er tilbud på parkdress, om noen trenger en ekstra [:)]

Papaya: Jo det var veldig hyggelig hos jordmor. Alt ser bare helt perfekt ut og jeg hadde gjettet helt rett på hvordan han ligger. Har hodet ned men ikke festet. Hun sa at det var ikke vanlig at babyen festet hodet når man var andregangsfødende før riene satte inn. Og det er jo likeså greit for jeg syns det var ubehagelig å gå med festet hode lenge.
Ellers gikk hun over det helseskjemaet mitt og rettet opp alle feilene til legen. Han hadde bl.a. krysset av at jeg drikke av og til i svangerskapet!! [&:] Det gjør jeg jo ikke....
Og så tok jeg opp det at jeg gikk så lenge på overtid sist gang og at jeg er bekymret for at fødselen ikke starter av seg selv denne gangen heller. Så de skulle være ekstra obs på det nå og muligens overtale sykehuset til å sette i gang før hvis det blir overtid igjen. 15 dager overtid var en så pass stor belastning at det vil jeg virkelig unngå... Jeg er jaggu ikke sikker på om kroppen min mvet hvordan den starter fødsel. Jeg har jo aldri hatt kynnere eller noen andre modningstegn.

Skjønner hva du mener med S. Hannah var så altfor tidlig ute på å rusle rundt sånn og jeg kunne jo ikke slippe henne av synet et øyeblikk. Stakkar hadde jo konstant kul i hodet. Det er litt slitsomt....

leverte thomas i bhg i halv 11-tida, rekker det ikke før vi. endelig sover ungene her lengre enn kl6! sovet til over 7, nærmere 8 hver dag i det siste[:)]
vært på butikkrn og apoteket, glemte små julestjerner, men kjøpte mye annet som vanlig.

nå er det julebarnetv og kos her i heimen[:)]

Så forresten Jul i Svingen i går med Hannah. Jeg syns det var så julekoselig at jeg ble helt rørt.... Mulig noen hormoner som spilte inn også....[:D]

Hei hei har våre ein tur på føden igjen, hadde igjen en blødning men fant ikke noe galt[:)]

Nå slappe eg av i go stolen før eg ska laga middag te gjengen[:D]

Huff, jeg måtte visst gråte litt. Er så sliten!! Hs sier vi kanbør kutte nattmaten nå, jeg merker at jeg ikke er så motivert for gråting halve natta, men kropp og sinn skriker JAAAAA, gjør det!! Gubben henter storemor i dag og kommer hjem snart. Han sier vi skal begynne i kveld, håper det snart blir litt enklere dette her, har vært hakket for mye styr det siste halvannet året.

huff da, papayan[&o] syns bare dere skal slutte med en gang for din skyld, om du orker det. håper det virker fort og dere får hvilt dere begge 2. jeg vet virkelig hvordan du har det, jeg slutta all amming brått da han var 11mnd for jeg ammet døgnet rundt. man blir jo så sliten at man blir gal til slutt!

er du og gubben enig og får til et godt samarbeid går nok dette fint ganske fort[:)] lykke til og klem til deg fra meg

Huff da Papaya....[&o] Er det pga av nettene at det blir for mye?

Jeg har vært ute å shoppet litt og spist lunsj. Jeg passer på å gjøre sånne ting nå for om 7 uker er det vel ikke så mye alenetid å få lengre....[;)]

Takk jenter!
Ja, nei jeg vet ikke hvorfor det er for mye, det bare er det! Men kan tenke meg at det blir bedre om jeg får sove hele netter. Det har jeg tross alt ikke gjort siden juli 2008.

ORIGINAL: papayamammaen

Takk jenter!
Ja, nei jeg vet ikke hvorfor det er for mye, det bare er det! Men kan tenke meg at det blir bedre om jeg får sove hele netter. Det har jeg tross alt ikke gjort siden juli 2008.

Kansje du trenger litt fri? En alenedag hvor du bare tenker på deg selv? Det trenger ofte ikke være mer enn det som skal til. Håper i hvertfall at det snart lysner litt, det er så tungt å ha det sånn.....

Ja, men det går jo ikke når jeg ammer. Tror det driver og topper seg nå, får tro det er det som skal til for at det snur!

Hallois frøkner!

Jul i svingen er så koselig ja, endelig noe gøy barnetv[:)]

Lenge siden nå gitt, travle dager med turgåing (jaaa, prøver å få av de ekstra kiloene som satte seg strategisk på rumpa i svangerskapet[8D]) og juleforberedelser tar sin tid det også (har pepperkaker i ovnen nå faktisk)[;)] Ellers alt fint her, mini vokser og er ikke noe baby lenger,  2.5 mnd- 5.9 kg og 64 cm!! Går bedre med Olav og magen også, vi var til pediater i går og fikk beskjed om at behandlingen ville ta ca 6 mnd, så skulle han bli helt kvitt magetrøbbelet sitt.. AMEN, endelig noen som tok oss på alvor!!!

Huff papaya.... [&o][&o] men skjønner hva du mener, det blir litt mye noen ganger! Amma jo T døgnet rundt til han var 11 mnd jeg og, det tar på... og i kombinasjon med ingen barnevaktmuligheter, så blir alt så innmari slitsomt innimellom... jeg satt og tenkte på det for noen dager siden, at jeg har søren meg ikke sovet en god natt søvn siden jeg gikk gravid med Ida... flaks at de siste 2 nettene her har vært tilnærmet en perfekt natt, man føler seg faktisk som et bedre menneske bare det blir litt mer sammenhengende søvn. Håper dere går bedre dager (og netter) i møte snart!

Jeg har vært på lunsj med bestevenninna mi og jenta hennes i dag! [:)] Dro rett til bhg etterpå, og dro med meg Ida hjem... hun var potte sur over at hun måtte gå de 2 km, istedet for å sitte på vogna! [;)] Hun har laget kjempefin nisse i bhg i dag, og fått seg saftig sår over neseryggen av akebrettet til en av de andre som dro på luftetur! [8D]
Nå skal vi lage middag, så skal vi på senteret en tur i kveldinga.

Idag ha eg og Emma vore i barnehagen på tilvenning, gjekk strålande[:D]
Åsso e jo gullet 1år i dag<3[:)][:)]

Fy faen jeg har hatt tannverk i natt og dag. Fikk akuttime og fikset det, og går på penicillin og Pinex Forte. Snart skal jeg på jobb[:)] Jobbe nattevakt og i morgen har jeg endelig friiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii[:D][:D][:D]

Back
Topp