God mandag!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Bare T og jeg som er oppe foreløpig.
Mannen blir hjemme med Lillebror som er syk, slik at jeg får ordnet litt skolearbeid og hente T tidlig som avtalt. Han og jeg skla på høgskolen og spise middag og gjøre lekser i dag :)
Han har ikke fått sett skikkelig hvor jeg går på skole, så da tar vi oss en ettermiddage der i dag.
Så får minsten og pappaen styre og slappe av hjemme.
T skal snart gå til skolen, og så kommer søsteren min for å passe Lillebror mens mannen og jeg er på foreldresamtale.
Ha en fin dag :D
 
God morgen!

Så spennende for T å få være med til høgskolen og se hvor du er på dagtid :)

Simone er på vei til barnehagen. Småen farter rundt i stua og jeg drikker latte. Det blåser og regner ute, så det blir nok innedag her. Deilig det også en gang iblant ;) må tenke ut noe til middag og handle. Kanskje det blir en tur ut likevel da.
 
God morgen! :)
Hjemmedag her også i dag. Asle hadde høy feber på fredag, og hostet til han kastet opp natt til lørdag. Han har vært pjusk hele helgen, og er ikke i form i dag heller. Han hadde en rød prikk på haka og en i øyenbrynet da vi sto opp i dag, så da fryktet jeg at vi hadde fått vannkoppene i hus. Men nå er de plutselig borte, men han har fått en prikk i pannen i stedet :eek: skjønner ikke no jeg o_O Vi får nå bare vente og se hva som skjer. Han har ikke spist ordentlid de siste dagene og er litt pjusken, så prikker eller ei, så koser vi oss hjemme :)

God bedring til E! Og kos dere sammen på skolen i dag, Fru H!

Kos deg med minsten om det blir tur ut eller ei, Bébbe :)
 
God bedring til Asle! håper dere slipper vannkopper og slikt selv om det sikkert er greit å bli ferdig med de. Greit å kose seg hjemme når man ikke er i form :) her også bruker matlysten å være på bånn når formen ikke er bra. Hun bruker å like ritz kjeks og salte potetskruer. Saft også glir ned.
 
Fru H: Koselig ettermiddag dere har i vente da :) sikkert gøy for T å få bli med til mammas skole for å gjøre lekser :D


Bébbe: deilig med innedager da :D så dere får kose dere uansett om det blir tur ut eller ikke :)


Volven: får håpe Asle blir frisk snart og at dere finner ut av disse vannkoppene eller ikke-vannkoppene ;) god bedring til gutten og kos dere masse :)
 
Leoh er litt trøblete om nettene av og til! Våkner og vil bli tatt opp.. inatt startet han kl 1..men han var litt snørrete og tett i nesa, så var vel det som vekket han;) han måtte få flaske og en neserens da! Så sov han videre til kl 5 eller 6 (husker ikke) og da tok jeg han mellom oss! Jeg sover dårlig når han ligger der, men da slipper hvertfall alle andre å bli vekket av grining:p

Ellers er barna i barnehagen og dem var veldig fornøyde med det :D
Jeg må vel handle idag og få kjøpt noen konditorfarger :)

Ha en finfin dag!
 
God bedring til Asle også! :)
Deilig med innedag Bébbe!

Det gikk bra på samtale. Vi snakket endel om språket til E, og skal ta en ny samtale etter 2-årskontroll i desember.
Ingen alarmklokker som ringer enda, med tanke på språkutviklingen hans, han er jo enda ganske liten.
Men etter kontroll skal vi sammen med barnehagen ta en vurdering på om kanskje PP-Tjenesten skulle tatt en titt på han :)
 
Leoh er litt trøblete om nettene av og til! Våkner og vil bli tatt opp.. inatt startet han kl 1..men han var litt snørrete og tett i nesa, så var vel det som vekket han;) han måtte få flaske og en neserens da! Så sov han videre til kl 5 eller 6 (husker ikke) og da tok jeg han mellom oss! Jeg sover dårlig når han ligger der, men da slipper hvertfall alle andre å bli vekket av grining:p

Ellers er barna i barnehagen og dem var veldig fornøyde med det :D
Jeg må vel handle idag og få kjøpt noen konditorfarger :)

Ha en finfin dag!
Alternativet til å ta han opp i sengen med dere er vel at ingen av dere får sovet noe, så litt (dårlig) søvn er jo bedre enn ingenting :D
T kom inn til oss fast på natten til han var tre år. Vi var veldig frem og tilbake med "problemet". I perioder brukte vi mye tid på natten til å følge han tilbake til sin seng gang på gang og vi prøvde mye forskjellig. Men landet til slutt på at ingen av oss fikk sove på den måten, så å ha han mellom oss var den beste løsningen. Og det gikk jo over, sånn helt av seg selv :)
 
God bedring til Asle også! :)
Deilig med innedag Bébbe!

Det gikk bra på samtale. Vi snakket endel om språket til E, og skal ta en ny samtale etter 2-årskontroll i desember.
Ingen alarmklokker som ringer enda, med tanke på språkutviklingen hans, han er jo enda ganske liten.
Men etter kontroll skal vi sammen med barnehagen ta en vurdering på om kanskje PP-Tjenesten skulle tatt en titt på han :)

Er jo ganske greit at de tar språket hans på alvor da! :) kansje han bare trenger litt starthjelp å? :)
 
Alternativet til å ta han opp i sengen med dere er vel at ingen av dere får sovet noe, så litt (dårlig) søvn er jo bedre enn ingenting :D
T kom inn til oss fast på natten til han var tre år. Vi var veldig frem og tilbake med "problemet". I perioder brukte vi mye tid på natten til å følge han tilbake til sin seng gang på gang og vi prøvde mye forskjellig. Men landet til slutt på at ingen av oss fikk sove på den måten, så å ha han mellom oss var den beste løsningen. Og det gikk jo over, sånn helt av seg selv :)

Ja var det jeg tenkte å :p han kaver seg klin inntil meg så sovner han:) er jo søtt og en god følelse for meg! Men enten er jeg våken eller så halvsover jeg når han ligger der! Kun derfor jeg ikke liker det:p men det er bedre at jeg ikke sover så godt enn at jeg, Leoh og sambo er våkne og frustrerte! Og han kan lett vekke Emira siden hun har rom ved siden av oss;)

Er jo som du sier, bare perioder som går over av seg selv :) Leoh har vært mye forkjøla i de siste 2 mnd..så han har våknet en del av tett nese og hosting de siste ukene!
 
Leoh er litt trøblete om nettene av og til! Våkner og vil bli tatt opp.. inatt startet han kl 1..men han var litt snørrete og tett i nesa, så var vel det som vekket han;) han måtte få flaske og en neserens da! Så sov han videre til kl 5 eller 6 (husker ikke) og da tok jeg han mellom oss! Jeg sover dårlig når han ligger der, men da slipper hvertfall alle andre å bli vekket av grining:p

Ellers er barna i barnehagen og dem var veldig fornøyde med det :D
Jeg må vel handle idag og få kjøpt noen konditorfarger :)

Ha en finfin dag!

Litt slitsomt å ikke få sove så godt da, men det er mye bedre enn at hele familien skal være våkne ;) mager trøst når det står på. Håper det går over av seg selv. Kanskje han bare trenger litt mer kos nå når han har vært litt forkjøla og det ikke er så lenge siden bhg start :)

Hva skal du lage siden du trenger konditorfarger? Du er så flink å bake!
 
God bedring til Asle også! :)
Deilig med innedag Bébbe!

Det gikk bra på samtale. Vi snakket endel om språket til E, og skal ta en ny samtale etter 2-årskontroll i desember.
Ingen alarmklokker som ringer enda, med tanke på språkutviklingen hans, han er jo enda ganske liten.
Men etter kontroll skal vi sammen med barnehagen ta en vurdering på om kanskje PP-Tjenesten skulle tatt en titt på han :)

Så bra at de tar språket på alvor allerede nå og følger med da! Han er jo som du sier ganske liten enda, så det kommer nok etter hvert. Men litt hjelp kan noen trenge, så bra de/dere vurderer det på sikt :) hvordan var T med språket på denne alderen?
 
Så bra at de tar språket på alvor allerede nå og følger med da! Han er jo som du sier ganske liten enda, så det kommer nok etter hvert. Men litt hjelp kan noen trenge, så bra de/dere vurderer det på sikt :) hvordan var T med språket på denne alderen?
T pratet som en foss - som sin mor :p
 
God bedring til alle små :)
Slitsomt med høsten....

Wael og jeg var i bassenget kl 8.45 og bada til 10.30. Deilig :)
Dere fikk jo snapp :-D
Også har vi vært å kjørt en tur, ungene sovnet i bilen :)

Kl 15.30, skal jeg på møte i bhg, også er det oppstart i morgen. Blir spennende.

Khalid starter på jobb i morgen tidlig, og jeg lurer på hvordan vi skal få til innkjøringen på 2 avdelinger når jeg er alene .... hmm

Får høre med de etterpå :)
 

Vedlegg

  • 1414413524371.jpg
    1414413524371.jpg
    53,1 KB · Visninger: 8
  • 1414413552892.jpg
    1414413552892.jpg
    32,4 KB · Visninger: 9
God bedring til alle små :)
Slitsomt med høsten....

Wael og jeg var i bassenget kl 8.45 og bada til 10.30. Deilig :)
Dere fikk jo snapp :-D
Også har vi vært å kjørt en tur, ungene sovnet i bilen :)

Kl 15.30, skal jeg på møte i bhg, også er det oppstart i morgen. Blir spennende.

Khalid starter på jobb i morgen tidlig, og jeg lurer på hvordan vi skal få til innkjøringen på 2 avdelinger når jeg er alene .... hmm

Får høre med de etterpå :)
Koselig med bading da!
Mannen og T badet sammen i går =) Det var stor stas - vi kjøper alltid is etterpå :p
 
Litt slitsomt å ikke få sove så godt da, men det er mye bedre enn at hele familien skal være våkne ;) mager trøst når det står på. Håper det går over av seg selv. Kanskje han bare trenger litt mer kos nå når han har vært litt forkjøla og det ikke er så lenge siden bhg start :)

Hva skal du lage siden du trenger konditorfarger? Du er så flink å bake!

Ja er nok bedre at én halvsover enn at de fleste blir holdt våken! :p
Det er nok pga forkjølelsene ja.. for han våkner sjeldent ellers ;)

Barnehagen skal ha en høstfest til onsdag som er for barn, familie og ansatte. En slags feiring for de ansatte siden dem gjør en så god jobb med barna våre..og at barnehagen blir kommunal fra januar! Så jeg har tatt på meg å lage en passende kake :D

Skal lage en sjokoladekake (vanlig langpanne), og bruke dette bilde oppå :) men må pynte rundt kanten på bildet..og da trenger jeg matchende farger :p
1414417994887.jpg
 
God bedring til alle små :)
Slitsomt med høsten....

Wael og jeg var i bassenget kl 8.45 og bada til 10.30. Deilig :)
Dere fikk jo snapp :-D
Også har vi vært å kjørt en tur, ungene sovnet i bilen :)

Kl 15.30, skal jeg på møte i bhg, også er det oppstart i morgen. Blir spennende.

Khalid starter på jobb i morgen tidlig, og jeg lurer på hvordan vi skal få til innkjøringen på 2 avdelinger når jeg er alene .... hmm

Får høre med de etterpå :)

Så moro å bade :D er sykt lenge siden jeg har tatt med Emira!

Blir spennede med ny barnehage da :) kansje litt vanskelig med tilvenning alene på to avdelinger ja :p kansje dem har en fin løsning :)
 
Så moro å bade :D er sykt lenge siden jeg har tatt med Emira!

Blir spennede med ny barnehage da :) kansje litt vanskelig med tilvenning alene på to avdelinger ja :p kansje dem har en fin løsning :)
Ja. Det var gøy :)

Har dere bademuligheter i nærheten? :)

Jeg kunne være med begge to å bare bytte litt på avdelingene underveis. Blir spennende med oppstart kl 9 i morgen :-D :-D
 
Ja. Det var gøy :)

Har dere bademuligheter i nærheten? :)

Jeg kunne være med begge to å bare bytte litt på avdelingene underveis. Blir spennende med oppstart kl 9 i morgen :-D :-D

Jepp.. vi har dette 5 min unna (gåvei:p ).. men har blitt lite tid og ork etter at Leoh kom!
http://www.rjukanbadet.no

Ja det var jo en grei løsning da :) du må oppdatere oss når dere har vært der :D
 
Back
Topp