God mandag 10.03!

Kobberspiral har jeg veldige aversjoner mot...
Mange blir gravide på den, og den fungerer på den måten at den kvitter seg med allerede befruktede egg :o
Æsj, nei det vil man ikke ha!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Ungene i seng etter at vi har tilbragt store deler av dagen ute! Var kun inne når Lillebror sov og når vi spiste :D
Herlig :D
Nå er det knekkebrødsteking og nettforelesning på meg :p

Kombinasjonen masse snø og ENORME mengder regn skaper jo oversvømmelse overalt her, så den vaderen blir nok knallbra!!! :D

Jah! Var sånn en liten stund her å.. kom masse snø, regn og mildvær, snø igjen, og regn eller mildt.. så var jo våt snø og vanndammer lenge:eek: så håper det fortsetter sånn som det er nå :) her er det Emira som blir kliss våt! Haha.. Liana har gummi nederst på beina og i rumpa på dressen sin, og dressen sitter godt rundt skoa.. så det har hjulpet veldig av en eller annen grunn :P :)

God kveld jenter :)

Fie ha vøre i barnehagen i dag, og eg ha vøre på trening og på besøk og handle runde :)

Eg laga middagen ferdig tell eg sku hent fie i barnehagen :) så fekk vi søster på middag og, då eg såg at eg ha laga ALT førr masse :P

Meeen fie sku VÆRTFALL ikje ha middag :O eg ha laga pølsa og makkaronigrategn med brokkoli i. DET vart ikje godt motatt….ho e jo vant med å få grønnskern og alt ainna utn så mysje dill dall på :P hihi….

Men ho va litt sur/irritert i dag, vetsje om ho bære ha ein dåle dag eller, eller om det e nå fleire tenner på vei…..
Korr mange tenner ska de egentle ha no? sånn etter boka :P Fie har fire tenner framme oppe + 2 jæksla, og det samme nede….ho "mangel" tainna som ska va mellom jækseln og den tainna på sia av framtennern….hjørnetainna…eller ke den heita :P

ska de kom no? eller kjæm de seinar…eg e ikje helt oppdatert på den der tainn frontn :P

Fie søv no :) og eg ha plagdes med statestikken….

NO e det te og paradise hotell på menyen….arti å sjå ke liiiite lur de der folkan e…..eller så det jævli bra klippt ihop :P

Mange blir gravide på den, og den fungerer på den måten at den kvitter seg med allerede befruktede egg :o
Når jeg tenker meg om ble jo jeg til, til tross kobberspiral.

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

Når jeg tenker meg om ble jo jeg til, til tross kobberspiral.

Hehe, ikke den beste reklamen for kobberspiral kanskje? :p ;)

Hehe, ikke den beste reklamen for kobberspiral kanskje? :p ;)

Haha nei, men jeg er veldig fornøyd med resultatet av mamma sin:D:D

Fie ha vøre i barnehagen i dag, og eg ha vøre på trening og på besøk og handle runde :)

Eg laga middagen ferdig tell eg sku hent fie i barnehagen :) så fekk vi søster på middag og, då eg såg at eg ha laga ALT førr masse :p

Meeen fie sku VÆRTFALL ikje ha middag :O eg ha laga pølsa og makkaronigrategn med brokkoli i. DET vart ikje godt motatt….ho e jo vant med å få grønnskern og alt ainna utn så mysje dill dall på :p hihi….

Men ho va litt sur/irritert i dag, vetsje om ho bære ha ein dåle dag eller, eller om det e nå fleire tenner på vei…..
Korr mange tenner ska de egentle ha no? sånn etter boka :p Fie har fire tenner framme oppe + 2 jæksla, og det samme nede….ho "mangel" tainna som ska va mellom jækseln og den tainna på sia av framtennern….hjørnetainna…eller ke den heita :p

ska de kom no? eller kjæm de seinar…eg e ikje helt oppdatert på den der tainn frontn :p

NO e det te og paradise hotell på menyen….arti å sjå ke liiiite lur de der folkan e…..eller så det jævli bra klippt ihop :p
Det er hjørnetann ja. De fire andre er fremtenner :D
Varierende når de kommer tenker jeg. Alle fire til Lillebror har kommet de siste to månedene, ganske samtidig :p

Det er hjørnetann ja. De fire andre er fremtenner :D
Varierende når de kommer tenker jeg. Alle fire til Lillebror har kommet de siste to månedene, ganske samtidig :p

Då e det de ho "mangel" mellom fortennern og jækslan :P ska prøv å google litt før å sjå om eg finn nåkka :)

Eg laga middagen ferdig tell eg sku hent fie i barnehagen :) så fekk vi søster på middag og, då eg såg at eg ha laga ALT førr masse :P

Meeen fie sku VÆRTFALL ikje ha middag :O eg ha laga pølsa og makkaronigrategn med brokkoli i. DET vart ikje godt motatt….ho e jo vant med å få grønnskern og alt ainna utn så mysje dill dall på :P hihi….

Korr mange tenner ska de egentle ha no? sånn etter boka :P Fie har fire tenner framme oppe + 2 jæksla, og det samme nede….ho "mangel" tainna som ska va mellom jækseln og den tainna på sia av framtennern….hjørnetainna…eller ke den heita :P

ska de kom no? eller kjæm de seinar…eg e ikje helt oppdatert på den der tainn frontn :P

NO e det te og paradise hotell på menyen….arti å sjå ke liiiite lur de der folkan e…..eller så det jævli bra klippt ihop :P

Er veldig forskjellig på hvor mange tenner de små har.. men det er 20 melketenner totalt..og 4 av dem kommer i 2års-alderen (2års-jeksler)..tok laaaaang tid før Emira fikk hjørnetennene sine.. husker ikke helt når.. Liana har heller ikke fått dem ;) hun har 6 tenner oppe og 5 nede, men jekslene har akkurat brytet seg gjennom da, så de er ikke helt ute ;)

Jeg har kobberspiral nå. Den er mer enn 99% sikker. Først og fremst virker den slik at kobberet dreper sæden, slik at den ikke kan befrukte egg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Er veldig forskjellig på hvor mange tenner de små har.. men det er 20 melketenner totalt..og 4 av dem kommer i 2års-alderen (2års-jeksler)..tok laaaaang tid før Emira fikk hjørnetennene sine.. husker ikke helt når.. Liana har heller ikke fått dem ;) hun har 6 tenner oppe og 5 nede, men jekslene har akkurat brytet seg gjennom da, så de er ikke helt ute ;)

Fie har 4 oppe og 4 nede pluss 2 jæksla, ska sjå om eg får sjå eller kjenn i mårra om det e nån hjørnetenner på tur ;-)

Sist gång eg sku jr det, så beit ho meg i fengern.... Ikje godt! :-P

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Mina har 16 tenner. Alle tenner foran,hjørnetennene oppe og nede,og 4 jeksler bak. Pluss en 2-års jeksel på vei opp nede.

Er veldig forskjellig det der med tenner :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Mina har 16 tenner. Alle tenner foran,hjørnetennene oppe og nede,og 4 jeksler bak. Pluss en 2-års jeksel på vei opp nede.

Kålormen Wael 14.10.11♡
De fire første jekslene er vel 2-årsjeksler?

Surfer mobilt!

Fie har 4 oppe og 4 nede pluss 2 jæksla, ska sjå om eg får sjå eller kjenn i mårra om det e nån hjørnetenner på tur ;-)

Sist gång eg sku jr det, så beit ho meg i fengern.... Ikje godt! :-P

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Hahah ja har fått noen piraya-bitt jeg også! Grusomt skarpe disse jekslene er!:P jeg kikket på bilder av Emira igår, og så at hun hadde ikke fått hjørnetennene før hun var rundt 2,5 år..hehe..litt treige, men dem kom hvertfall :P

Kålormen Wael 14.10.11♡

Så deilig å straks være ferdig :D jeg så på bilder av Emira. Og hun gikk uten hjørnetennene fram til hun var rundt 2,5 år :P lurer på om 2års jekslene kom rundt samme tid..

De fire første jekslene er vel 2-årsjeksler?

Surfer mobilt!

Tror ikke det.. for de 4 første kommer jo stort sett i 1års alderen.. de 4 neste kommer nærmere 2, eller etter.. hvertfall det jeg har fått med meg fra når Emira var liten ;)

Tror ikke det.. for de 4 første kommer jo stort sett i 1års alderen.. de 4 neste kommer nærmere 2, eller etter.. hvertfall det jeg har fått med meg fra når Emira var liten ;)
Det jeg mente også. Altså de 4 bakerste er 2-års :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡

Back
Topp