God magekrem

Museline

Glad i forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Er det noen som har tips til trygge og gode kremer til mage og kropp under graviditeten?:joyful:

Alt av hudpleie til mor og baby fra So Kind, spesielt utviklet for gravide og baby/barn :love7 har alt fra kremer og masker til mage, kropp, såre nippler osv

Last edited:
Brukte Medela sin balsam til niplene og Wedela sin antistrekkmerkekrem (strekkmerker kan ikke forebygges med krem men kremen er drøy i bruk og god) på mage og legger sist. Kommer nok til å gå for det samme denne gang. Får hannen til å smøre hver kveld før vi legger oss :)

Smører på med olje i dusjen (miniderm sin, blåfarger og hvit) og så bruker jeg Decubal sin kroppslotion. Den trekker raskt inn og lindrer kløen for meg :)

Men har bare tatt valget basert på hva som er parfymefritt og allerede tilgjengelig på badet (unger med tørr hud/lett antydning til eksem + meg som ikke takler lukter om dagen), så skal ikke påstå at det er de beste kremene som finnes der ute :bag:

Brukte Medela sin balsam til niplene og Wedela sin antistrekkmerkekrem (strekkmerker kan ikke forebygges med krem men kremen er drøy i bruk og god) på mage og legger sist. Kommer nok til å gå for det samme denne gang. Får hannen til å smøre hver kveld før vi legger oss :)
Har du link til kremen?

Jeg reagerer på alt som lukter kraftig og har blitt litt redd for å bruke produkter som ikke er egna for gravide, så følger tråden og er også glad for tips.

Anbefaler A-derma Exomega cream eller balm på pumpe. Kjøper oftest balm versjonen. De har balm, cream og lotion. Balm inneholder mer «fett» og er mer smørende. De er litt dyre, men er ofte på tilbud på Apotek 1. Inneholder beroligende havre og har ikke parfyme og kan brukes på spedbarn også, faktisk fra fødsel.
Jeg har brukt den som body lotion, men også som ansiktskrem i årevis.
Kvisene mine forsvant med denne.
Beste kremen jeg vet om :Heartred
Den er på tilbud nå faktisk, 30%.

Vedlegg

• IMG_3478.jpeg
    IMG_3478.jpeg
    23,2 KB · Visninger: 9
Brukte den biooil i forrige svangerskap og en magekrem fra burts bee som var laget for gravide

Back
Topp