God fredag og snart helg :)

*trinemor*

Gift med forumet
Da var fredagen her igjen og jeg slapper av hjemme etter en uke med mye planer :) Fikk sove helt til 8 idag, så det var deilig....

I ettermiddag skal Amelia i barnebursdag til en en venninne som fyller 4 år, så det blir nok kjempestad :)

Henter henne litt tidlig i barnehagen så hun har litt energi igjen til selskapet, tror det blir full fart med 20 jenter :)

I helga blir det avslapping og kanskje en grilltur i skogen :)

Hva er deres planer for helga?

 
Endelig helg. Ble bare to nattevakter på meg pgA forkjølelse og den har enda ikke sluppet taket. I dag er dagen for å ha null energi igjen, altså! Hentet Teodor tidlig, sliten han og, og er hos mamma en tur før mannen er ferdig på jobb. Hadde møte med sjefen min etter vakten i morges og er litt i villredet for hvordan jeg skal gjøre det med jobb frem mot permisjon.. Æsj altså! Går per i dag på engasjement ut juni. Vi har blitt lovet faste stillinger i en evighet, og de er nå lyst ut - ledige fra OKTOBER! Hjelper ikke så mye for meg da... Og etter uke 28 får jeg ikke lov til å jobbe nattevakter, så om jeg får forlenget engasjementet tar det bare et par uker på ny kontrakt før jeg MÅ få tilrettelagt til dagjobbing ellers blir det svangerskapspenger resten av tiden. Og jeg aner ikke om jeg gidder å søke på fast stilling da den starter etter jeg har født og jeg vil nok ikke tilbake dit etter Permisjonen. Nei nå er jeg helt tom! Staten gjør alt så tungvint og mange har sluttet pga gjentatte engasjemeter.
 
trinemor, hørtes fint ut for Amelia, og så godt med søvn!

Fru H, så dumt det der. Engasjement-stillinger kan jo ikke være bra for arbeidsmiljøet generelt. Mye usikkerhet, vil jeg tro. Håper det ordner seg best mulig for deg.

Jeg er litt overinvolvert på jobben min akkurat nå, det er en sak jeg har vært helt oppsugd av, med barn involvert. Tungt og vanskelig å se på. Jeg har tatt med meg jobben hjem for første gang på veldig, veldig lenge. 

Men veldig mye å glede seg over ellers. Jeg ser jo at jobben jeg gjør, også nytter. Og har fantastiske kolleger, og våren har kommet, og jeg gleder meg til ferie.

OG, nå la jeg Alma og Luna på samme rom for første gang. Trodde det skulle bli vanskelig å synkronisere, men det virket som Alma fort forsto at hun ikke kunne prate. Jeg leste samme bøker for dem begge med begge på fanget, og sang en nattasang, så gikk det to minutter, og så sov de! De er så herlige. Jeg er så heldig.

God helg!!:)
 
Nei det er utrolig slitsomt, og frustrerende. 
Vi mistet nettopp en fantastisk god miljøterapeut som jobbet fult, for han var lei av alt styret!
Nok en stilling ubesatt og flere vikarer inn... 
Ganske uforutsigbart for guttene vi jobber for!

Så herlig at de deler rom =) 
Det tenker vi å gjøre her etterhvert også, gi gutta det største rommet og sette inn en familiekøye!
 
Fru H: synes det er så dumt at det er sånn i helsesektoren bl.a. Vanskelig å få fast stilling og mye vikarer med små stillinger i korte perioder. Rart de vil ha det sånn, kan jo ikke være positivt for noen....

Almara: så bra at det går så fint med deling av rom :) Har bare to soverom vi også, så om vi ikke får bygd oss nytt hus snart kan det hende det blir deling av rom her og.....
 
Nei det er en utrolig dårlig måte å ta vare på de ansatte på! Og kvaliteten på arbeidet blir dårlig. Greit med små stillinger synes jeg, men la folk få fast hvertfall da...
 
Fru H: håpløst med de evige vikariatene. Håper det ordner seg så du får bedre arbeidsforhold etter permisjonen. Almara: det er alt for lett å ta med seg jobben hjem dersom det er barn som har problemer... Håper det ordner seg på en grei nok måte... Så flott at det gikk fint å dele rom. :) Mine er også veldig fornøyd med romdeling, så nå har jeg allerede begynt å bekymre meg for hvordan det skal gå den dagen den ene ikke vil dele mer, og den andre ikke vil bo alene. :P Vi er på helgetur til Trondheim, skal i konfirmasjon på søndag. Felix gledet seg så mye at han våknet midt på natten og ikke fikk sove igjen. "mamma, er vi helt ferdig med å pakke? Hvor er kofferten nå? Skal vi dra snart?" Så måtte en stuptrøtt gutt selvfølgelig være turbo hele dagen til vi skulle dra, men turen gikk i alle fall flott når begge barna sov over halve. :)
 
Noen som vet hvor avsnittene mine blir av på dette tullete nettbrettet?
 
Jeg får heller ikke til avsnitt fra telefon!
 
Ja, jeg er i det hele tatt sint om dagen for hvordan barn behandles i Norge, særlig når de ikke er etnisk norske. Nå skal en sjuåring for eksempel sendes "hjem" til Etiopia hvor han aldri tidligere har vært. Og nå nettopp leste jeg at statssekretær Lønseth mener vi må passe på at foreldre ikke bruker omsorgssvikt som en brekkstang for å få opphold (Er ikke det en selvmotsigelse? Foreldre som ville gjort noe slikt, ville uansett ikke være foreldre med normal omsorgsevne). Tre barn som bor i fosterfamilier får bli i Norge pga omsorgssvikt, foreldrene sendes tilbake til hjemlandet på tross av barnevernets anbefalinger.. og så har jeg en egen sak jeg holder på med som er hjerteskjærende..

Alma og Luna sover på samme rom igjen i natt, det gikk fint med legging i kveld også:) Men Luna våknet kl. 01.30 i natt, lys våken. Håper hun begynner å sove natta igjennom snart. Alma sov heldigvis videre!

Så gøy med forventningsfulle barn med reisefeber. Alma har lenge mast om når vi skal til Spania igjen. Gleder meg fælt til vi skal i juni:)
 
Uff ja, disse sakene er helt forferdelige. 
Helt utrolig!
 
Ja, det er helt grusomt hvordan barna blir behandlet noen ganger. Har dessverre sett noen eksempler på det i min jobb også, som jeg aldri kan glemme igjen.emoticon Virker som om det er helt andre regler for hva som er greit når barna ikke er norske. 

Så flott at Luna ikke vekker Alma, og at de legger seg fint sammen. :) Er Luna lenge våken når hun våkner om natten eller? 

Anna og Felix legger seg også veldig fint sammen nå, og de fleste nettene kommer hun rett inn til meg når hun våkner i 4-tiden, vil amme litt og sove videre. De få nettene hun ikke våkner for derimot, så sover hun til nærmere 6, og vil heller leke når hun våkner. Da tenker hun ikke på mamma, men klatrer heller oppi til storebror... 
 
Åh, herlig Sukkertopp! (at hun klatrer over til storebror).

Luna vil også aller helst til Alma når hun våkner, det ser vi når begge har havnet inne hos oss. Foreløpig sover hun i sprinkelseng, og hittil våkner hun mellom kl. 01 og 02 og vil da ammes hun og, så da tar jeg henne inn til oss. 

Jeg ble så glad i går, den saken jeg har jobbet med ser ut til å bli tatt veldig seriøst og barnevernet setter inn tiltak fort, ser det ut til. Jeg ble så utrolig lettet. Jeg har tatt med meg jobben hjem i et par uker nå, og dratt hjem til denne familien i helga (får avspasering for det), men nå kan jeg senke skuldrene ser det ut til- og tenke at jeg har gjort en forskjell.

 
Oi, så bra almara!
Utrolig godt når det kan løse seg slik. 

Jeg ble hjemme fra møtedagen i dag, er enda ikke i form og har så mye hodepine og verk at jeg tenker jeg sikkert har fått bihulebetennelse etter denne seige forkjølelsen. 
Har lyst til å bli bra nå! Er klar for noen turer på trening og mer energi i hverdagen altså. 
Gravidformen er jo flott på denne tiden, så det er kjedelig at andre ting skal ødelegge. 
 


Fru H skrev:
Oi, så bra almara!
Utrolig godt når det kan løse seg slik. 

Jeg ble hjemme fra møtedagen i dag, er enda ikke i form og har så mye hodepine og verk at jeg tenker jeg sikkert har fått bihulebetennelse etter denne seige forkjølelsen. 
Har lyst til å bli bra nå! Er klar for noen turer på trening og mer energi i hverdagen altså. 
Gravidformen er jo flott på denne tiden, så det er kjedelig at andre ting skal ødelegge. 

Ja, bare at i går ble jeg skikkelig skuffa igjen. Det viser seg at ting nok tar mer tid enn jeg fikk inntrykk av først. Jeg har nå skrevet min første bekymringsmelding.. og skal i nytt møte med den aktuelle personen i morgen. Håper på det aller beste for denne familien, og spesielt for barnet. Har selv hatt noen tøffe dager pga dette, men har noen så utrolig herlige kolleger som roser, anerkjenner og støtter meg! 

Håper bihulebetennelsen gir seg. Har hørt at slikt ofte blir verre under graviditet.. God bedring!!
 
Uff, ting tar ofte tid ja. 
Har endel utfordringer i det på jobben min også, som gjelder barn/ ungdommer. Det er utrolig dumt!

Formen er litt bedre. Det har virkelig sittet i denne gangen, men jeg hadde et par slike runder da jeg gikk gravid med Teodor også, så det stemmer nok =)
 


Fru H skrev:
Uff, ting tar ofte tid ja. 
Har endel utfordringer i det på jobben min også, som gjelder barn/ ungdommer. Det er utrolig dumt!

Formen er litt bedre. Det har virkelig sittet i denne gangen, men jeg hadde et par slike runder da jeg gikk gravid med Teodor også, så det stemmer nok =)


Det gikk fort likevel. Hadde nye møter i dag, som endte med akutt-tiltak, noe jeg er superglad og lettet for. 
 
Det var bra!
 
Bra at ting løste seg, Almara :)

Og at formen bgynner å bli bedre, Fru H :)

Litt morsomt at fredagstråden har vært i gang i en uke snart, imorgen er det helg igjen :)

 
Ja nå har tråden vært gående i en uke

Her øspøsregner det i dag, og jeg som skulle gå til trening... Må nok vente til jeg får bilen, og bekkenet trenger hvile etter at jeg tok meg litt hardt ut i går, med rydding og dugnad!
Vi fikk ny vogn i hus i går =) 
Jippi!
Ble bestemt og avgjort veldig kjapt, vi skulle jo egentlig beholde Emmaljungaen fra Teodor. 
Meeen, siden vi ikke har råd til ny bil skulle vi helst hatt en vogn som tar litt mindre plass i bilen, og da jeg kom over et veldig bra tilbud på Finn ble det vogn-shopping gitt!




Må jo bare vise frem da =) Foreldrene mine hentet den for meg da de var i den byen for å hente et flyttelass, og de kom med den i går kveld. Så moro med ny vogn altså!
Teodor har testet sportsdelen i dag før han dro i barnehagen, og den var jammen eg romslig!
Gleder oss til å ta den i bruk, selvom den må stå og vente noen måneder =)
Ha en fin fredag alle sammen!
 
Back
Topp