Gluten intoleranse og barnløshet

Bkno4063692

Andre møte med forumet
Hei.

Mulig det har blitt skrevet en del om dette tidligere, men tenker det er verdt å nevne.
Vi forsøkte å få barn i over 2 år, uten å lykkes. Hadde samtidig slitt i flere år med hodepine, utslett og en generell følelse av utmattethet.

Fikk tips om å slutte å spise gluten, da moren min var allergisk mot det. Det er liksom en ting man aldri tenker på..For gluten er jo i nesten all maten vi spiser.

Jeg har ingen medisinsk bakgrunn, og dette er kun spekulasjon...men akkurat én måned etter jeg sluttet kom graviditeten og ei datter som nå er 5 måneder gammel. Samtidig forsvant de andre problemene.

Gluten intoleranse er lite forsket på, men jeg tror hvertfall at det var en sammenheng mellom dette og egen barnløshet.

Så undersøk dette hvis dere sliter med lignende symptomer, og/eller har opplevd flere spontanaborter.
 
Jeg har hatt cøliaki siden jeg var 8 måneder. Prøvd i 13 år, med pause og fire år nå.
Tre aborter på to år, men gravid og straks 20 uker nå. Etter tre IVF forsøk, fire innsett.

Men min er behandla, så skal ikke ha noe å si :)
 
Jeg har hatt cøliaki siden jeg var 8 måneder. Prøvd i 13 år, med pause og fire år nå.
Tre aborter på to år, men gravid og straks 20 uker nå. Etter tre IVF forsøk, fire innsett.

Men min er behandla, så skal ikke ha noe å si :)

Dette har jeg lurt på en stund. Jeg har cøliaki og har hatt det siden jeg har 10 år (blir 30 i år). Har gått på glutenfri diett siden den gang, så alt er i orden sånn sett. Men har prøvd i snart 9 måneder og ikke noe klaff ennå. Kan det ta lengre tid for oss som har cøliaki?
 
Dette har jeg lurt på en stund. Jeg har cøliaki og har hatt det siden jeg har 10 år (blir 30 i år). Har gått på glutenfri diett siden den gang, så alt er i orden sånn sett. Men har prøvd i snart 9 måneder og ikke noe klaff ennå. Kan det ta lengre tid for oss som har cøliaki?

Svare rjeg :)
Jeg har også cøliaki, og dette skal egentlig bare være et problem dersom du er ubehandlet, altså spiser gluten selv om du ikke tåler det. Jeg har selv blitt fort gravid, men slitt med å holde på svangerskapet (av ikke cøliakirelaterte årsaker).
Håper det klaffer for dere snart, virkelig kjedelig når prøvetiden blir så lang ❤️
 
Back
Topp