Glukosetest

Mikkmikk

Forelsket i forumet
Sist svangerskap måtte jeg ta glukosetest pga. Overvekt, og fisj! Resultatet var helt fint, så tror dere jeg må ta den på nytt denne gangen, eller slipper jeg?

Aner ikke! Jeg har i begge mine svangerskap spurt om å få ta sånn test, men jeg fikk ikke lov. :(

Vet ikke. Fikk du stor unge?

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Kommer helt an på om du fremdeles er stor.
Dersom du fremdeles er det, må du..

Jordmor spurte meg og ungen var stor for da burde jeg teste denne gang. Men det var hun ikke. Så da slapp jeg å teste. Men var på grensen på vekten da. Så kan ha hatt noe med det å gjøre. Du får nesten bare se hva de sier. Det er sånn test for å utelukke sv.skapsdiabetes sant? Eller blander jeg?

Jeg måtte ta pga høy BMI, men man kan jo ha høy bmi uten å være veldig overvektig. Og man kan ha svangerskapsdiabetes selv om man er tynn.. Så rart ikke alle tar den testen. Selv om den er heeeelt forferdelig å ta!! :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har måttet ta det i to av svangerakapa mine, pga gjentatte ganger med sukker i urinen. Jeg har normal bmi. Håper jeg slipper denne gangen, for det er jo ikke artig, akkurat..

Jeg har alltid vært litt stor, men av en eller annen grunn tok jeg ikke denne teste i første svangerskap.
Tok det sist, og fikk påvist sv.diabetes.

Når i svangerskapet tok dere testen? Utrolig kvalm, men overvektig, så regner med jeg kanskje må, men håper det er et stykke uti så kvalmen kanskje er litt bedre?

Har fått beskjed om å ta den fordi jeg fikk stort barn sist (nesten 5 kg). Tok den sist også, og hadde helt perfekte verdier :-) Så er ikke spesielt redd for sv.diabetes

Mener jeg tok den i uke 28, og tror det var helt standard. Personlig synes jeg ikke den var så fæl som jeg hadde lest (på forumer) at den var. Det var som å drikke tynn melisglasur. Det værste (les: kjedeligste) var å måtte sitte i ro på pinnestolene på venterommet til legen i 2 timer etterpå...

Var et stykke uti sv. skapet, husker ikke helt. Men hadde fått påvist sukker i urinen og i blodet flere ganger. Ene gangen ville de kjøre meg akutt på sykehus fordi glukosen i blodet var forhøyet, men det gikk fint :) Fikk ikke påvist sv.diabetes ;)

Gutten var 51cm og 3500gr når han kom til i uke 38+3, så hvordan han hadde blitt hvis han hadde fått være inne i to uker til vet jeg ikke.. :p
Jeg er nok fortsatt stor ja, men håper virkelig at jeg slipper unna. Jeg hadde ikke noe sukker i urinen eller noe annet enn overvekt, men legen bestemte veldig tidlig i svangerskapet at jeg måtte ta testen når jeg kom litt lenger uti.. Sukkerlake er ikke min favoritt, og jeg får tresmak i ræva bare av å tenke på stolene på venterommet.

Åååeeeh!! Jeg viiil iiiikkeeee!!!

Gutten var 51cm og 3500gr når han kom til i uke 38+3, så hvordan han hadde blitt hvis han hadde fått være inne i to uker til vet jeg ikke.. :p
Jeg er nok fortsatt stor ja, men håper virkelig at jeg slipper unna. Jeg hadde ikke noe sukker i urinen eller noe annet enn overvekt, men legen bestemte veldig tidlig i svangerskapet at jeg måtte ta testen når jeg kom litt lenger uti.. Sukkerlake er ikke min favoritt, og jeg får tresmak i ræva bare av å tenke på stolene på venterommet.

Måtte det sist gang ja. Var helt på slutten... Eller var det med nr2? Husker ikke... Det var ihvertfall en kvalmende opplevelse. Håper å slippe unna den gitt..

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Det er ikke så stort nei ;-) kanskje du slipper siden det gikk bra sist gang :-) og heller må ta senere viss du får utslag på urinen :-) håper du slipper ;-)

Det er ikke så stort nei ;-) kanskje du slipper siden det gikk bra sist gang :-) og heller må ta senere viss du får utslag på urinen :-) håper du slipper ;-)

Krysser fingrene for det ja! ;)

Krysser fingrene for det ja! ;)

Back
Topp