Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jordmor måtte dobbeltsjekke om det faktisk stemte og det gjorde det. Jeg dro rett på butikken for å kjøpe mat, begynte å kaldsvette og holdt på å besvime i butikken. Så hvertfall ikke noe svangerskapsdiabetes på megJeg hadde 5,3 fastende sist og 5,3 etter 2 timer, fikk beskjed om å hente ut blodsukkerapparat og teste i 2 uker, etter et par dager fikk jeg derimot melding om at blodprøven i armen hadde vist lavere så jeg slapp å gjøre noe likevellJeg tok testen i går og venter på svar. Fikk svar på stikkene i fingeren og det var 5,3 fastende og 8,5 etter 2 timer....men vet ikke om blodprøven i armen kan ha innvirkning på selve resultatet??
Hadde svangerskapsdiabetes sist svangerskap og...så er litt forberedt på det...

Sitter å tar den nå, her tar de både blodprøve fra hånd og finger, så får svaret på den fra fingern nå og eventuelt hånda om det er store forskjeller seinereFikk alle dere svar samme dagen altså? Jeg ble bare sendt rett ut etter at den andre blodprøven ble tattKanskje det var fordi de skulle ha lunsj og var 10 minutter på overtid..
Sitter å tar den nå, her tar de både blodprøve fra hånd og finger, så får svaret på den fra fingern nå og eventuelt hånda om det er store forskjeller seinere![]()
Fikk ikke vite svaret hva blodsukkeret var etter 2 timer, for da tok de bare blodprøve. Hørte heller ikke noe fra legesenteret om resultatet før jeg etterspurte det ved neste legetime 2,5 uker etterpåFikk alle dere svar samme dagen altså? Jeg ble bare sendt rett ut etter at den andre blodprøven ble tattKanskje det var fordi de skulle ha lunsj og var 10 minutter på overtid..

Jeg spiste nok ikke så kjempesunt i starten av graviditeten pga kvalme, var omtrent kun osteboller med smør som gikk ned, men har gått over til sunn mat så snart det var over og har telt kalorier/karbohydrater i omtrent to måneder nå og passet meget godt på hva jeg putter i meg. Og så får jeg beskjed fra lege/jordmor om at dette bør kunne fikses vha kosthold...men skjønner ikke hva mer jeg får gjort

SnikerEr det noen som kan gi meg noen konkrete tall på dette her? Jeg tror selv at jeg har et alt for høyt tall på fastende blodsukker. 5,7.....
Jeg fikk beskjed i skranken om at fastende skulle være under 6. Og At det skulle være under 6,5 2 timer etter inntatt sukkerdrikk.....Sniker
Fastende skal være under 5,3 og etter to timer under 9![]()
SvangerskapsdiabetesEr det noen som kan gi meg noen konkrete tall på dette her? Jeg tror selv at jeg har et alt for høyt tall på fastende blodsukker. 5,7.....
Da kjører de sitt eget løpJeg fikk beskjed i skranken om at fastende skulle være under 6. Og At det skulle være under 6,5 2 timer etter inntatt sukkerdrikk.....

Jeg hadde 5,7 før inntak, og 5,4 to timer senere...Da kjører de sitt eget løp![]()