Glukosebelastningstest

Tok i dag. Jeg hadde 4 blank på fastende og 5,2 etter to timer. Jeg ble ganske uggen etter den sukkerdrikken, men det gikk bedre når jeg fikk meditert litt.

Fastende viste blodsukkeret 4,2 og etter to timer sank det til 2,9:nailbiting: Jordmor måtte dobbeltsjekke om det faktisk stemte og det gjorde det. Jeg dro rett på butikken for å kjøpe mat, begynte å kaldsvette og holdt på å besvime i butikken. Så hvertfall ikke noe svangerskapsdiabetes på meg

Fikk alle dere svar samme dagen altså? Jeg ble bare sendt rett ut etter at den andre blodprøven ble tatt :confused: Kanskje det var fordi de skulle ha lunsj og var 10 minutter på overtid..

Jeg tok testen i går og venter på svar. Fikk svar på stikkene i fingeren og det var 5,3 fastende og 8,5 etter 2 timer....men vet ikke om blodprøven i armen kan ha innvirkning på selve resultatet??

Hadde svangerskapsdiabetes sist svangerskap og...så er litt forberedt på det...
Jeg hadde 5,3 fastende sist og 5,3 etter 2 timer, fikk beskjed om å hente ut blodsukkerapparat og teste i 2 uker, etter et par dager fikk jeg derimot melding om at blodprøven i armen hadde vist lavere så jeg slapp å gjøre noe likevell :happy:

Fikk alle dere svar samme dagen altså? Jeg ble bare sendt rett ut etter at den andre blodprøven ble tatt :confused: Kanskje det var fordi de skulle ha lunsj og var 10 minutter på overtid..
Sitter å tar den nå, her tar de både blodprøve fra hånd og finger, så får svaret på den fra fingern nå og eventuelt hånda om det er store forskjeller seinere :)

Sitter å tar den nå, her tar de både blodprøve fra hånd og finger, så får svaret på den fra fingern nå og eventuelt hånda om det er store forskjeller seinere :)

Åja, de tok bare fra armen min da jeg tok.

Fikk ikke vite svaret hva blodsukkeret var etter 2 timer, for da tok de bare blodprøve. Hørte heller ikke noe fra legesenteret om resultatet før jeg etterspurte det ved neste legetime 2,5 uker etterpå :p men regner med jeg hadde fått beskjed hvis jeg hadde svangerskapsdiabetes da :facepalm:

Jeg tok i dag og fikk bare svar på fastende, og det syntes jeg var litt teit :p

Hadde 4,5 fastende og 6,7 etter 2 timer, så veldig fornøyd, håper den i arma stemmer med det fra finger! :)

Tok testen i forgårs. Ble ganske så uvell etter å ha drukket sukkervannet. Hjertet slo fort og jeg følte meg trøtt og svimmel i 1,5 time etterpå. Følte jeg fikk litt sukkersjokk. Fikk ikke resultat da det skulle sendes til laben.
Spiser til vanlig lite sukker, og har kjent tendenser til det samme hvis jeg spiser for mye godt en dag. Lurer på hva det betyr

Sniker fra en annen tråd her.. Skal ta testen om ikke så lenge, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal greie å faste? Jeg har faktisk ikke sjans til å faste fra midnatt. Om jeg ikke spiser i løpet av natten så er jeg oppe senest kl 06 for å spise, og testen er vel i teorien ikke ferdig før kl 10.30 selv om jeg kommer når kontoret åpner. Hva gjør de med slike sultne gravide kvinner?

Drakk 1 lite glass vann og tenkte fine tanker.

Jeg er et skikkelig frokostmenneske, men hadde ikke spesielt lyst på mat etter den testen, så spiste ikke før 13.

Jeg skal i dag, å jeg gruer meg. Har allerede kasta opp, sikkert pga stress:-p Spydde opp alt sukkervannet igjen etter 5 min med de to andre, så har mine tvil. MEN jeg prøver:-)

Jeg har fått påvist svangerskapsdiabetes forrige uke med normal fastende verdi (som jeg ikke husker), men økt 2timers verdi på 9,6. :arghh::sorry: Jeg spiste nok ikke så kjempesunt i starten av graviditeten pga kvalme, var omtrent kun osteboller med smør som gikk ned, men har gått over til sunn mat så snart det var over og har telt kalorier/karbohydrater i omtrent to måneder nå og passet meget godt på hva jeg putter i meg. Og så får jeg beskjed fra lege/jordmor om at dette bør kunne fikses vha kosthold...men skjønner ikke hva mer jeg får gjort:confused005:confused013

Er det noen som kan gi meg noen konkrete tall på dette her? Jeg tror selv at jeg har et alt for høyt tall på fastende blodsukker. 5,7.....

Er det noen som kan gi meg noen konkrete tall på dette her? Jeg tror selv at jeg har et alt for høyt tall på fastende blodsukker. 5,7.....
Sniker
Fastende skal være under 5,3 og etter to timer under 9 :)

Sniker
Fastende skal være under 5,3 og etter to timer under 9 :)
Jeg fikk beskjed i skranken om at fastende skulle være under 6. Og At det skulle være under 6,5 2 timer etter inntatt sukkerdrikk.....

Svangerskapsdiabetes :(

Vedlegg

• 5708BAAB-E01A-4636-876C-A63BFFECD680.png
    5708BAAB-E01A-4636-876C-A63BFFECD680.png
    95,7 KB · Visninger: 34
Jeg fikk beskjed i skranken om at fastende skulle være under 6. Og At det skulle være under 6,5 2 timer etter inntatt sukkerdrikk.....
Da kjører de sitt eget løp :nailbiting:

Vedlegg

• C0FC6B97-1946-46E0-91FD-7DEBBDF8CF93.png
    C0FC6B97-1946-46E0-91FD-7DEBBDF8CF93.png
    95,7 KB · Visninger: 10
Back
Topp