Glukosebelastningstest

Takk for svar! Da skal jeg ha vannflaska klar ☺️ problemet er at jeg våkner på natten å er sulten, om jeg dropper å spise så er jeg skrubbsulten kl 06 og da er det fortsatt nesten 5 timer til jeg kan spise... Får vel prøve så godt jeg kan, går det ikke så går det ikke tenker jeg. Sikkert mange med hypermesis som aldri får tatt denne testen.
Kanskje et dumt tips men har du prøvd å spise deg veldig mett før du legger deg? :P vet ikke om det funker.

5,8 fastende så da ble det svangerskapsdiabetes denne gangen og

Takk for svar! Da skal jeg ha vannflaska klar ☺️ problemet er at jeg våkner på natten å er sulten, om jeg dropper å spise så er jeg skrubbsulten kl 06 og da er det fortsatt nesten 5 timer til jeg kan spise... Får vel prøve så godt jeg kan, går det ikke så går det ikke tenker jeg. Sikkert mange med hypermesis som aldri får tatt denne testen.
Fikk beskjed om at man ikke kunne drikke vann..

Da er mine blodprøver analysert og det stemte overhode ikke med det jeg fikk beskjed om på legekontoret av «hurtigprøvene som ble tatt på si»
Jeg hadde fastende 4,1 og etter sukkerdrikk 4,9:-D Strålende fornøyd med at legekontoret og de andre «raske» svarene ikke stemte:-D

Last edited:
Kan oppdatere med at jeg greide å faste! Så vidt jeg greide å holde på sukkerdrikken, men tanken på gjøre det på nytt holdt opp motivasjonen. Fastende ble 3.6 og etter 2 timer (mer 1t og 45min) 7,9 så regner med jeg er innafor mtp at øvre grense er 9 i følge flere her inne? Uansett, godt å kan puste lettet ut.

Da var det endelig min tur til å bli ferdig med glukosebelastningstesten. 3,9 før og 4,9 etter, så tenker jeg er innafor uansett om resultatene blir endret noe etter prøvene er analysert... Gikk overraskende greit, men kjenner meg fortsatt litt uvel etter så lang tid ned mat. Har spist litt nå da.

Back
Topp