Glukosebelastningstest?

Da var testen vel overstått!

Fikk ingen beskjed i dag om verken musikk, radio eller det å sitte på telefonen heldigvis :) Syns testen gikk fint, var kvalmende å drikke det, men litt enklere når det var kaldt! Ble trøtt og litt småkvalm i tiden jeg ventet men hadde forestilt meg at det skulle bli myye verre!
 
Jeg ligger hjemme i senga nå i påvente av å reise tilbake om ca 30 min. Spurte de på laben hva som gjaldt der, og fikk til svar at jeg ikke skulle trene, men det å reise hjem (2 mil hver vei) var anbefalt. Kunne sitte der hvis absolutt behov.Tok influensavaksine samtidig, så bilturen hjem istad var en fornøyelse..
 
Jeg ligger hjemme i senga nå i påvente av å reise tilbake om ca 30 min. Spurte de på laben hva som gjaldt der, og fikk til svar at jeg ikke skulle trene, men det å reise hjem (2 mil hver vei) var anbefalt. Kunne sitte der hvis absolutt behov.Tok influensavaksine samtidig, så bilturen hjem istad var en fornøyelse..
Syns det er så rart at noen får dra mens andre skal sitte heeelt i ro (helst ikke gå på do engang).. handler jo om at man bruker glukosen ved bevegelse, så resultatene vil ikke bli like nøyaktige når de sender folk hjem ....
 
Syns det er så rart at noen får dra mens andre skal sitte heeelt i ro (helst ikke gå på do engang).. handler jo om at man bruker glukosen ved bevegelse, så resultatene vil ikke bli like nøyaktige når de sender folk hjem ....

Enig! Jeg er glad jeg leste denne tråden i forkant, slik at jeg selv var bevisst på minst mulig bevegelse selv om jeg ble sendt hjem.
Ikke trene kan jo også samsvare med å gå en tur i sola mens man venter, og da blir vel alt bortkastet.
 
Sikkert et dumt spørsmål, men fikk dere gå inn til legen før/etter dere tok testen? Jeg skal ta glukosebelastningstesten i neste uke og har også behov for å snakke med legen. Håpte på å kunne slå to fluer i en smekk :rolleyes:
 
Skal også ta testen neste fredag, i tillegg til blodprøve for å se babyens blodtype. Håper hun har tid til en svangerskapskontroll også da, siden det er en god stund siden sist jeg var hos legen eller jordmor nå :)
 
Sikkert et dumt spørsmål, men fikk dere gå inn til legen før/etter dere tok testen? Jeg skal ta glukosebelastningstesten i neste uke og har også behov for å snakke med legen. Håpte på å kunne slå to fluer i en smekk :rolleyes:
Ikke noe lege her nei
 
Sikkert et dumt spørsmål, men fikk dere gå inn til legen før/etter dere tok testen? Jeg skal ta glukosebelastningstesten i neste uke og har også behov for å snakke med legen. Håpte på å kunne slå to fluer i en smekk :rolleyes:
Eg hadde time til kontroll samtidig, men dette var avtalt på forhånd. Skal vel ha ein kontroll rundt veke 24?
 
Sikkert et dumt spørsmål, men fikk dere gå inn til legen før/etter dere tok testen? Jeg skal ta glukosebelastningstesten i neste uke og har også behov for å snakke med legen. Håpte på å kunne slå to fluer i en smekk :rolleyes:
Planlagt time hos legen etter dette slik at jeg nettopp kunne få slå to fluer i en smekk ☺️
 
Jeg tenkte å ta testen nå idag fredag men har hele uka hatt vondt i halsen, hostet og snue. Burde jeg utsette? Er våken nå for jeg hoster sånn
 
Jeg tenkte å ta testen nå idag fredag men har hele uka hatt vondt i halsen, hostet og snue. Burde jeg utsette? Er våken nå for jeg hoster sånn

Ring å hør med lege? Men har du klart å holde deg unna drikke når du har vondt i halsen da? Jeg har æ nettopp hatt skikkelig halsvondt og har vært helt avhengig av mye drikke.. så å ikke drikke mellom 24.00 og 11.30 pga glukosetest hadde vært umulig nå
 
Ring å hør med lege? Men har du klart å holde deg unna drikke når du har vondt i halsen da? Jeg har æ nettopp hatt skikkelig halsvondt og har vært helt avhengig av mye drikke.. så å ikke drikke mellom 24.00 og 11.30 pga glukosetest hadde vært umulig nå

Akuratt den delen er jeg litt uklar på for noen sider står det ikke drikke og andre plasser står det du kan drikke vann.
Men jeg har hostet i hele natt så jeg dropte testen i dag og prøver igjen neste uke.
 
Akuratt den delen er jeg litt uklar på for noen sider står det ikke drikke og andre plasser står det du kan drikke vann.
Men jeg har hostet i hele natt så jeg dropte testen i dag og prøver igjen neste uke.

jeg tror virkelig det er mange som
Får feile resultata ut idea hvor ulike beskjeder vi får jeg altså! :O
 
Det tror jeg også. Syns det var rart at fasten skulle være alt mellom 8 - 14 timer feks. og noen sier ikke spis noe etter midtnatt så hva er rett...
 
Det tror jeg også. Syns det var rart at fasten skulle være alt mellom 8 - 14 timer feks. og noen sier ikke spis noe etter midtnatt så hva er rett...

ja sant.. jeg måtte faste(både mat og drikke) fra midnatt - inn kl 09:00 på morgenen. Måtte sitte helt iro på venterommet og fikk hverken drikke eller spise noe før neste blodprøve 11.15..
 
Jeg har akkurat inntatt sukkerskvipet på Riksen. Fikk beskjed om at jeg fint kunne tusle litt rolig rundt hvis jeg ville, fordi hun mente det ville bli så kjedelig å sitte i ro. Ruslet ikke lenger enn til en stol utenfor, vil ikke ødelegge for testen og risikere gjøre dette på nytt...
 
Akkurat inntatt sukkerdrittet, og som forventa var den veldig kvalmende. Håper disse 2 timene går fort!!
 
Back
Topp