Glukosebelastningstest?

strikkemy

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Marsboerne 2023
Ringte legekontoret i dag for å bestille tid for å ta denne testen, da de informerte meg om at man verken kan høre på radio, se på mobilen, se på TV eller høre på musikk i perioden man venter. Flere som har fått denne informasjonen? Kan godt hende det stemmer, syns bare det hørtes svært merkelig ut...
 
Jeg har bare fått beskjed om at jeg må holde meg i ro, kan gå på do om høyst nødvendig. Det var både fra legekontoret(hvor jeg først skulle ta) og fra sykehuset hvor det nå er bestemt at jeg skal ta testen. Fikk beskjed om å ta med noe for å underholde meg med i ventetiden
 
Ringte legekontoret i dag for å bestille tid for å ta denne testen, da de informerte meg om at man verken kan høre på radio, se på mobilen, se på TV eller høre på musikk i perioden man venter. Flere som har fått denne informasjonen? Kan godt hende det stemmer, syns bare det hørtes svært merkelig ut...
Det går nok på reglene på venterommet. Altså at man skal være stille og ikke forstyrre andre. Jeg strikket.
 
Jeg fikk bare beskjed om at jeg måtte vente på venterommet, ingenting annet. Hadde med strikketøy.
 
Jeg fikk bare beskjed om at jeg måtte vente på venterommet, ingenting annet. Hadde med strikketøy.

Det var det jordmor også sa, så ble litt paff når hun sa alt dette. Tenker det blir noen lange timer. Spørs om man får holde på med strikking siden man ikke kunne høre på radio en gang?
 
Fikk ikke beskjed om noe, bare at jeg måtte vente på legekontorer i 2t. Hadde sv.kontroll 3. hos legen 30 min etterpå faktisk.
 
På legekontoret mitt har helsesekretærene for seg at de skal følge masse regler som legene der sier bare er tull.

Jeg hadde bare plugget i en podcast eller no og sett om noen kom og sa noe til meg. Skylde på pregnancy brain og si du helt glemte det. For det gir ingen mening at det skal være så strengt der i forhold til andre plasser.
 
Jeg skal neste uke,og har fått beskjed om at jeg må sitte iro på venterommet, kan ha med meg blad/bok å øese i, eller høre på serie eller lignende så lenge jeg har øretelefoner på. Men strikking var ikke lov..
 
Jeg fikk beskjed om å holde meg i ro og ikke bruke opp sukkeret ved å være i bevegelse, men det må da være det samme om man ser på mobilen, hører en lydbok eller stirrer rett frem (jeg hadde trolig blitt mest urolig av det siste)...
 
Jeg skal på torsdag, og fikk beskjed om å ha med noe å underholde meg med; strikking, bok eller øreplugger.
Er jo tv på venterommet, men uten lyd.
 
Tok på torsdag, hadde musikk på øret og observerte hvordan mennesker oppfører seg. Så lenge man ikke er i fysisk aktivitet eller forstyrrer andre.
 
Jøss.. Jeg dro hjem jeg, med beskjed om å slappe av og være minst mulig aktiv, for så å komme tilbake etter 2timer.. Så det er tydeligvis veldig annen praksis her enn de fleste andre steder:wacky:
 
Jøss.. Jeg dro hjem jeg, med beskjed om å slappe av og være minst mulig aktiv, for så å komme tilbake etter 2timer.. Så det er tydeligvis veldig annen praksis her enn de fleste andre steder:wacky:

Jeg fikk beskjed om at jeg IKKE fikk lov å dra hjem før se hadde kontrollert at blodsukkeret etter 2 timer var ok, hadde det vært for høyt hadde jeg ikke fått lov å dra hjem før det gikk ned...
 
Det er i grunn veldig rart at legekontorene har lik praksis på sånt..!? De sjekket ikke blodsukkeret før jeg dro hjem etter siste blodprøve heller.. Tok et glass med blod før jeg drakk sukkeret, og et glass da jeg kom tilbake etter 2t. Skulle få svar innen en uke..
 
Synes det er rart at de har så ulik praksis?!
Jeg tok testen forrige uke. Jeg fikk beskjed på forhånd av legen om at jeg kunne få gå på jobb i ventetiden siden jeg jobber på kontor. Det fikk jeg derimot ikke lov til. Så jeg hadde ikke med meg øreplugger, bok eller noe. Leste gamle Se og hør blader i to timer. Sinnsykt kjedelig formiddag :rolleyes:
 
Det er i grunn veldig rart at legekontorene har lik praksis på sånt..!? De sjekket ikke blodsukkeret før jeg dro hjem etter siste blodprøve heller.. Tok et glass med blod før jeg drakk sukkeret, og et glass da jeg kom tilbake etter 2t. Skulle få svar innen en uke..
Haha, det skulle stå rart at legekontorene IKKE har lik praksis:joyful:
 
Det er i grunn veldig rart at legekontorene har lik praksis på sånt..!? De sjekket ikke blodsukkeret før jeg dro hjem etter siste blodprøve heller.. Tok et glass med blod før jeg drakk sukkeret, og et glass da jeg kom tilbake etter 2t. Skulle få svar innen en uke..

ja det er veldig rart? Her tok dem en blodprøve som de analyserte før jeg fikk sukkeret, hun på legesenteret sa de ikke hadde lov til å gi meg drikken dersom den første blodprøven viste høyt blodsukker. Så måtte jeg sitte på venterommet i to timer, fikk beskjed om å si fra hvis jeg ble dårlig. Så tok hun blodprøve nr 2 som også ble analysert med en gang, og da sa hun at jeg ikke hadde fått lov til å reise hjem dersom den viste for høyt blodsukker... så fikk jo i hvert fall resultatene med en gang da!
 
Jøss :O tok det sist uke og fikk bsre beskjed om å vente på venterommet! Hadde med meg serie å se på på telefonen! ;) fikk svar på blodprøven som ble tatt i fingeren mens endelige blodprøver kommer denne uka! Kjenner jeg er litt redd for svangerskapsdiabetes selv om blodprøven o fingeren viste at det ikke var det, siden blodsukkeret var ganske nære grensa :O
 
Back
Topp