glukosebelastningstest...

Rennie

Flørter med forumet
Augustlykke 2015
Æsj.... gruer meg til i morgen. Til å drikke det forferdelige greiene og så sitte et par timer på et bråkete venterom... Skal ha med fulladet tlf!
Flere som skal ta denne testen?

Jeg må helt sikkert ta den siden jeg har veldig høy bmi. Gleder meg ikke :( Men trodde det var tidlig å ta den nå?

Syns også det var tidlig... mente jeg var godt på vei sist... men men... Får bare dra å få det overstått

Den skal ikke tas før uke 24 (etter 20 tallet) ellers kan resultatet bli feil.Tatt den begge svangerskapene tidligere,og skal ta den seinere i sv.skapet.
Det er kommet ny drikk så det er ikke så ille å drikke nå som før:-) Men kvalmende og kjedelig...Absolutt! Om du tar nå så krev ny seinere

Jeg måtte ta den forrige gang siden jeg var over en viss bmi-grense... Men tror jeg tok den i uke 28:-)

Syns ikke det var såååå ubehagelig å ta testen, selv om det selvfølgelig ikke var det beste å drikke eller de kuleste timene å vente!!

Veier mindre nå enn forrige svangerskap så syns selv det var rart jeg må ta den nå... men susehue tok i mot timen uten å spørre hvorfor jeg må så tidlig denne gangen.

Jeg tok sist gang, d var ganske tillig, grunnen var høyt blodsukker på en test. Så spørs vel hva grunnen er i forhold til hvilken uke den tas. Hos meg var alt greit å slapp å ta flere. Var nok en go morgen yogert som var den skylige til meg, er jo mye sukker i de....

Jeg må helt sikkert ta den siden jeg har veldig høy bmi. Gleder meg ikke :( Men trodde det var tidlig å ta den nå?
Jeg måtte ta sist pga høy bmi og må nok ta igjen...Men ja, syntes også det var tidlig? Tror ikke jeg tok før jeg var over 20 uker i allefall.....

Æsj.... gruer meg til i morgen. Til å drikke det forferdelige greiene og så sitte et par timer på et bråkete venterom... Skal ha med fulladet tlf!
Flere som skal ta denne testen?
Måtte du ta testen? Hvor langt er du på vei? Jeg sitter på legekontoret nå og tar glukosebelastning :(

Måtte du ta testen? Hvor langt er du på vei? Jeg sitter på legekontoret nå og tar glukosebelastning :(
Kom ikke gjennom på tlf så måtte bare kjøre å ta den. Bor en halvtime unna. Sitter her nå.. Legen mener jeg er 12 uker på vei nå... Jeg tipper 8-9 uker. Synd vi ikke er på samme legekontor så kunne vi skravla! ;-) hvor langt er du på vei?

30+6 i dag. Ferdig nå. Gikk veldig fint, normalt blodsukker både før og etter :)

Er 26+3 og tar den idag. De har heldigvis fått inn en ny type drikk som faktisk smakte ganske godt tross at det var ekstremt søtt. Heldigvis var alt helt normalt :-)

Alle dere som helst vil unngå denne testen. Noen slipper ikke unna da de testes pga bmi, men dere andre som blir sendt pga utslag av sukker i en urinprøve, prøv å pass på hva dere spiser kvelden før kontroll! For om dere spiser noe karbohydrat-rikt er terskelen for at kroppen skiller ut sukker i urin mye lavere som gravid. Spiser dere noe fiberrikt istede kan flere unngå å bli sendt til slik test

Back
Topp