Glukosebelastningstest

elipeli

Forelsket i forumet
Skal til glukosebelastning i morra. Jippi ;-) er visst nye retningslinjer som sier man skal ta den så fort som mulig i svangerskapet, og så igjen rundt uke 26. Dette gjelder altså for de med BMI før svangerskapet på 27 eller høyere. Noen andre som har tatt/skal ta?

ahh da må vel jeg og til pers...

Tror jeg skal det, ikke pga egen vekt men stor baby sist

Sent from my iPhone using BV Forum

Ugg..må man ta det med bmi ovet 27 altså..æsj..tok sist og det var fælt! Resultatet var så bra som det kan bli, så tipper det er samme nå og.

Fy fader altså! Har ikke ord på hvor mye jeg hadet det bmi systemet! Veit de ikke at muskler veier mer enn fett?! Vi skulle heller ha gått på en slik vekt som måler fett i kroppen og så kunne de tatt målingene sine derifra. Har hørt om så mange slanke folk som prøver slike og får sjokk fordi de er "innfeit" Dette gjelder spesielt de som er sånn: kan spise det jeg vil uten å legge på meg. Kjenner jeg koker over når jeg tenker på at de de skal måle fakta på et høyde i forhold til vekt! Jeg er sunnere nå enn på veldig, veldig mange år men min bmi er fortsatt like over 30.

Er så enig, Fiskefrua!!

Jeg tror jeg har lyst til å få tatt en selv, ikke pga meg selv, men søstra mi fikk sv.dia under hennes siste svangerskap og mamma ligger an til å få dia 2 nå. Vet det er helt grusomt, men fint å få sjekket!

Lykke til, elipeli! :)

Om JM sier at dette er greit å ta så skal jeg gjøre det men ingen i min familie har diabetes, veit ikke om noen som har fått det under svangerskap og jeg har to svangerskap bak meg uten så jeg tviler på at dette er noe jeg får...

Aner ikke hva glukosebelastning er :confused: Men da må vel kanskje jeg også på det da.. :p

Det er en test hvor du må være fastende fra kvelden før- Så måler de blodsukkeret ditt. Så må du drikke en sukkerdrikk. forferdelig søtt og kvalmende. Så skal du sitte STILLE på legekontoret i 2 timer og vente før de tar blodsukkeret igjen. Det er for å oppdage eventuell diabetes/svangerskapsdiabetes.

Det er en test hvor du må være fastende fra kvelden før- Så måler de blodsukkeret ditt. Så må du drikke en sukkerdrikk. forferdelig søtt og kvalmende. Så skal du sitte STILLE på legekontoret i 2 timer og vente før de tar blodsukkeret igjen. Det er for å oppdage eventuell diabetes/svangerskapsdiabetes.

Er det så forferdelig da, alle dere som synes det? Jeg hadde forventet at det skulle være noe vondt eller noe.. Ble bare mer og mer skremt når jeg leste videre nedover her ;-) Hehe! Ta med noe å holde på med og litt musikk på ørene. Kanskje til og meg laste ned en film på et nettbrett.

Er det så forferdelig da, alle dere som synes det? Jeg hadde forventet at det skulle være noe vondt eller noe.. Ble bare mer og mer skremt når jeg leste videre nedover her ;-) Hehe! Ta med noe å holde på med og litt musikk på ørene. Kanskje til og meg laste ned en film på et nettbrett.

Ja, hvis man er plaget med svangerskapskvalme så er dette forferdelig. Å ikke kunne drikke eller spise fra 24.00 til alle prøver osv er ferdig 10.00 neste dag er heller ikke lett. Jeg er nødt til å spise regelmessig for å holde kvalme og svimmelhet i sjakk. Nå er kroppen helt i ulage, dundrende hodepine, kvalm, vondt i magen osv.
Sikkert ikke noe problem for de med få plager, som ikke er kvalme osv., men for meg var dette noe dritt.

Ja, hvis man er plaget med svangerskapskvalme så er dette forferdelig. Å ikke kunne drikke eller spise fra 24.00 til alle prøver osv er ferdig 10.00 neste dag er heller ikke lett. Jeg er nødt til å spise regelmessig for å holde kvalme og svimmelhet i sjakk. Nå er kroppen helt i ulage, dundrende hodepine, kvalm, vondt i magen osv.
Sikkert ikke noe problem for de med få plager, som ikke er kvalme osv., men for meg var dette noe dritt.

Det var ikke meningen å tråkke på noen tær! Selvfølgelig ser jeg den biten med det. Det var bare at jeg så for meg det skulle være noe helt annet :-)

Det er faktisk noe av det verste jeg har drukket i mitt liv. holdt på å kaste opp av det skvipet

Off, når eg har lest ditta no grua eg meg bare meir til det er min tur :p Kvalmen er ille nok fra før :(

Tok det sist. Har pcos og dermed større sjanse for svangerskapsdiabetes. Jeg slet ikke mye med kvalme, men var helt forferdelig å skulle presse i seg en liter med utrolig søt drikke. Holdt på å kaste opp, men gjør du det må du ta den om igjen... Hadde veldig fint blodsukker da, men må nok uansett ta den igjen denne gangen for å være sikker.

Tok det sist. Har pcos og dermed større sjanse for svangerskapsdiabetes. Jeg slet ikke mye med kvalme, men var helt forferdelig å skulle presse i seg en liter med utrolig søt drikke. Holdt på å kaste opp, men gjør du det må du ta den om igjen... Hadde veldig fint blodsukker da, men må nok uansett ta den igjen denne gangen for å være sikker.

Eg og har PCOS og skal vere med i et studie om det :) Einaste negative er sukkerbelastningstest x2..

1 LITER? Oioioi, den jeg fikk var 350 ml.

Jeg var hos lege i dag og tok blodprøver osv, hun nevnte ikke noe om at jeg måtte ta slik drikke.veide meg og jeg sa jeg var bekymret ang vekta og mangel på trening i det siste, jeg skulle bare slappe av ang det i første trimester og heller bli mer aktiv etter 12 uker:)

Back
Topp