Glukosebelastning

Tok glykosebelastning i dag, og det var heldigvis ikke så ille som fryktet. Fikk beskjed av sykepleier at jeg ikke måtte «styrte» den, men få ned hele flasken på 5 min. Det hjalp at den var avkjølt syns jeg. Selv om jeg har drukket mye bedre ting, så gikk det heldigvis fint blodsukkeret er godt innafor normalen også, så veldig fornøyd med det!
 
Tok glykosebelastning i dag, og det var heldigvis ikke så ille som fryktet. Fikk beskjed av sykepleier at jeg ikke måtte «styrte» den, men få ned hele flasken på 5 min. Det hjalp at den var avkjølt syns jeg. Selv om jeg har drukket mye bedre ting, så gikk det heldigvis fint blodsukkeret er godt innafor normalen også, så veldig fornøyd med det!
Så godt å høre! Jeg skal dit om et par uker, gruer meg mindre og mindre :happy:
 
Tok glykosebelastning i dag, og det var heldigvis ikke så ille som fryktet. Fikk beskjed av sykepleier at jeg ikke måtte «styrte» den, men få ned hele flasken på 5 min. Det hjalp at den var avkjølt syns jeg. Selv om jeg har drukket mye bedre ting, så gikk det heldigvis fint blodsukkeret er godt innafor normalen også, så veldig fornøyd med det!
Flaske? Trodde det var et glass jeg på 2.5 dl
 
Jeg kom brått til å tenke på urinprøve, jeg. Bør jeg ha med et glass med urinprøve i til testen i morgen også, tro?
 
Jeg kom brått til å tenke på urinprøve, jeg. Bør jeg ha med et glass med urinprøve i til testen i morgen også, tro?
Bedre og ha med enn ikke. Jeg skal ha kontroll samme dagen, så jeg må ha med.
 
Jeg kom brått til å tenke på urinprøve, jeg. Bør jeg ha med et glass med urinprøve i til testen i morgen også, tro?
Om du kun skal ta glukosebelastning så trenger du ikke urinprøve :)
 
L
Bedre og ha med enn ikke. Jeg skal ha kontroll samme dagen, så jeg må ha med.
Om du kun skal ta glukosebelastning så trenger du ikke urinprøve :)
Usikker på om det er kontroll i tillegg eller bare GB. :bag: Går til fastlegen, aner ikke om hun har planlagt noe mer eller ikke - men har ikke hatt kontroll siden UL i desember, så det er kanskje på tide igjen? Aner virkelig ikke :wacky:
Burde nok sikkert få kjøpt inn et par urinprøveglass uansett, men det har aldri tidligere vært et problem å ta prøven mens jeg er der. Litt kjipt å gå gjennom venterommet med en plastkopp med urin i, bare :hilarious:
 
L


Usikker på om det er kontroll i tillegg eller bare GB. :bag: Går til fastlegen, aner ikke om hun har planlagt noe mer eller ikke - men har ikke hatt kontroll siden UL i desember, så det er kanskje på tide igjen? Aner virkelig ikke :wacky:
Burde nok sikkert få kjøpt inn et par urinprøveglass uansett, men det har aldri tidligere vært et problem å ta prøven mens jeg er der. Litt kjipt å gå gjennom venterommet med en plastkopp med urin i, bare :hilarious:

Skader ikke å ta med uansett, tilfelle det blir en time også! :happy: også angm timer og oppfølging så er det et "standar forløp" og da er vel neste time nå rundt uke 24 om jeg ikke husker feil! Men så er det også individuelt hvordan denne oppfølgning er :shy:
Uansett greit å ha noen uringlass liggende ja :hilarious:
 
L


Usikker på om det er kontroll i tillegg eller bare GB. :bag: Går til fastlegen, aner ikke om hun har planlagt noe mer eller ikke - men har ikke hatt kontroll siden UL i desember, så det er kanskje på tide igjen? Aner virkelig ikke :wacky:
Burde nok sikkert få kjøpt inn et par urinprøveglass uansett, men det har aldri tidligere vært et problem å ta prøven mens jeg er der. Litt kjipt å gå gjennom venterommet med en plastkopp med urin i, bare :hilarious:
Må bestille timene selv, så er nok på tide da. 24 er en vanlig kontroll uke har jeg fått med meg, skal ha min samme dag som belastningen, men det er i uke 25, 5.mars.
 
Dere som har tatt denne testen, kunne dere drikke / spise noe etter å tatt fastende blodsukker eller må man vente helt til etter de 2 timene og?
 
Dere som har tatt denne testen, kunne dere drikke / spise noe etter å tatt fastende blodsukker eller må man vente helt til etter de 2 timene og?
Er de to timene som er viktige og faste. Så ingen mat før etter. Og jeg har time 9. Ferdig 11 og legetime 11.20. Så jeg kommer til og være skrubbsulten
 
Er de to timene som er viktige og faste. Så ingen mat før etter. Og jeg har time 9. Ferdig 11 og legetime 11.20. Så jeg kommer til og være skrubbsulten
Du rekker jo å spise før timen din, ta med noe enkelt i veska :D
 
Dere som har tatt denne testen, kunne dere drikke / spise noe etter å tatt fastende blodsukker eller må man vente helt til etter de 2 timene og?

Ingen mat eller drikke føre etter hele testen er ferdig dessverre :shy:
 
Dere som har tatt denne testen, kunne dere drikke / spise noe etter å tatt fastende blodsukker eller må man vente helt til etter de 2 timene og?
Sitter å venter i de to timene nå! Så bare å chille ned, høre på de som fyller opp glass med vann så jeg selv får vann i munnen :hilarious:
 
Back
Topp