Glukosebelastning

Lurer på om man kan kjøpe selv på apoteket også? Skulle jeg tatt den på legekontoret igjen hadde jeg sjekka muligheten for å kjøpe den jeg ville hatt selv :bag:

Ja, tror også man kan kjøpe den på apoteket! :scratch
 
Har ikke hørt om at det er en mulighet her, men må kanskje be om det?

Høre med jm! Var hun som sa det til med i 2020 at hun får så gode tilbakemeldinger på det å ta det der kontra legekontoret!
 
Last edited:
Jeg tok ved første pga over 25 år. Men er det legen som sier om jeg skal ta den denne gang eventuelt? Anyone?:cool:
 
Har fått time til denne testen om en uke på sykehuset i Skien og gruer meg :( må man drikke det i en slurk liksom? Pleier den være kald?
 
Har fått time til denne testen om en uke på sykehuset i Skien og gruer meg :( må man drikke det i en slurk liksom? Pleier den være kald?
Jeg fikk 2 minutter på meg i 2020, og der var den kald. Men tror ikke den er det overalt.
Skal ha min 5.mars, og gruer meg mest til og sitte stille i 2 timer, det er lenge for prolapsryggen min
 
Har fått time til denne testen om en uke på sykehuset i Skien og gruer meg :( må man drikke det i en slurk liksom? Pleier den være kald?
Tok den på sykehuset i Skien på fredagen som var. Du får 5 min til å drikke den opp, du kan velge mellom sitron eller appelsinsmak og den er kald ❤️
 
Det er ganske mye ja, jeg slet litt med og få den ned, men jeg fikk ikke mer enn 2 minutter på meg, for det husker jeg ikke var såå lett.
 
Takk for svar ❤️ det er 2.5 dl? Redd jeg skal bli kvalm og kaste opp :(

Ja, var enten 2 dl eller 2,5 dl, så er nok å drikke ja :( ble kvalm, men ikke sånn at jeg måtte kaste opp. Så på serie og hadde tatt på meg t-skjorte så jeg kunne sitte i det istedenfor genser, blir jo så varm når en blir kvalm :bag:
 
Skulle ta i dag, men fikk ikke tatt drikken da jeg allerede hadde 5,6 i fastende bs ( 0,3 for høyt over normal verdien) og da regnes det vist nok som svangerskapsdiabetes :grumpy: Så nå må jeg ta en runde med måling av blodsukker fremover for å kartlegge
 
Skulle ta i dag, men fikk ikke tatt drikken da jeg allerede hadde 5,6 i fastende bs ( 0,3 for høyt over normal verdien) og da regnes det vist nok som svangerskapsdiabetes :grumpy: Så nå må jeg ta en runde med måling av blodsukker fremover for å kartlegge
Usjda! Kan du ha spist noe i går som fortsatt gir utslag? Jeg aner ikke, så beklager om det er et dumt spørsmål. :smiley-ashamed004
Uansett kjipt med målinger fremover, masse lykke til :Heartred
 
Jeg måtte måle hele veien sist. Men vil heller det enn glukosebelastninga kjenner jeg. Men pga korona fikk jeg ikke oppfølging. Lå mye over. Så spørs om jeg egentlig hadde svangerskapsdiabetes.
 
:confused013:confused005Usjda! Kan du ha spist noe i går som fortsatt gir utslag? Jeg aner ikke, så beklager om det er et dumt spørsmål. :smiley-ashamed004
Uansett kjipt med målinger fremover, masse lykke til :Heartred
Tenkte på det samme selv rett etterpå :laughing002 og putter jo alt mulig inn i munnen fra man står opp om morgenen, så måtte tenke meg grundig om. Men spiste sist halv 10 på kvelden og legen mente det var fra midnatt det gjaldt uansett, så løpe var nok kjørt der uansett. Ikke veldig sjokkert da jeg ikke har levd på diett akkurat siden jul og frem til nå. Går mye sukker inn i hulle i løpet av dagen, og sånn har det vært i de to tidligere svangerskapene mine og (uten diabetes da). :smiley-ashamed008Men de sier jo at det er økt risiko når man går med tvillinger så kanskje det spiller en vesentlig rolle :confused005 Takk for det :Heartred
 
Tenkte litt det samme :laughing002 Slapp værtfall den stygge, kvalmende drikken :confused005
Jeg måtte begge deler. Men hadde vært mer lett og måle selv enn og sitte 2 timer på ræva :hilarious:
 
Har fått time til denne testen om en uke på sykehuset i Skien og gruer meg :( må man drikke det i en slurk liksom? Pleier den være kald?
Jeg skal også ta den der, aldri tatt den før. Er glad for å kunne sjekke og veldig glad for å slippe å sitte på det nitriste venterommet hos legen i to timer :Heartred
 
Back
Topp