Glukosebelastning

FruJohnsen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberskatter 2014
Marslykke 2016
Junispirene24❤️
Jeg er gravid for tredje gang og skal ha glukosebelastningstest for første gang. Hvordan har dere gjort det? Jeg satt og ventet hos legen i en halvtime på tirsdag, og bekkenet mitt protester veldig :sad010
Noen nevnte å ta testen på sykehuset, jeg skal spørre om det neste uke når jeg er på oul.
 
Jeg er gravid for tredje gang og skal ha glukosebelastningstest for første gang. Hvordan har dere gjort det? Jeg satt og ventet hos legen i en halvtime på tirsdag, og bekkenet mitt protester veldig :sad010
Noen nevnte å ta testen på sykehuset, jeg skal spørre om det neste uke når jeg er på oul.
Jeg fikk sitte i bilen på utsiden av legekontoret sist. La ned setet og kosa meg! Nå skal jeg ta på sykehuset og da fikk vi visst låne godstoler :happy: Skal til jordmor i slutten av januar og da skulle hun ordne så jeg kom dit!
 
Jeg fikk sitte i bilen på utsiden av legekontoret sist. La ned setet og kosa meg! Nå skal jeg ta på sykehuset og da fikk vi visst låne godstoler :happy: Skal til jordmor i slutten av januar og da skulle hun ordne så jeg kom dit!
Omg for en drøm! Det skal jeg grine meg til :hilarious:
 
Jeg er gravid for tredje gang og skal ha glukosebelastningstest for første gang. Hvordan har dere gjort det? Jeg satt og ventet hos legen i en halvtime på tirsdag, og bekkenet mitt protester veldig :sad010
Noen nevnte å ta testen på sykehuset, jeg skal spørre om det neste uke når jeg er på oul.f
Få jm til å ordne så du tar den på sykehuset! Gjorde jeg sist og skal jeg be om nå også! Da kan en sitte på sofaen utenfor laben i stedet for de grusomme pinnestolene :wacky:
 
Få jm til å ordne så du tar den på sykehuset! Gjorde jeg sist og skal jeg be om nå også! Da kan en sitte på sofaen utenfor laben i stedet for de grusomme pinnestolene :wacky:
Har sjekket sykehusets hjemmesider, ser ut som om jeg må til Skien, men det går helt fint. Så lenge jeg slipper de forferdelige stolene!
 
Har sjekket sykehusets hjemmesider, ser ut som om jeg må til Skien, men det går helt fint. Så lenge jeg slipper de forferdelige stolene!

Ja, tenkte nesten det! Men er ikke så lange veien i forhold til å sitte på dritt stoler i 2 t :wacky:
 
Ja, tenkte nesten det! Men er ikke så lange veien i forhold til å sitte på dritt stoler i 2 t :wacky:
Absolutt verdt det! Vi bruker hele 10 min til sykehuset i Skien :hilarious:
 
Jeg måtte gjennom det med mine to første. Fikk da rigge meg til i bilen med pute, IPad og Netflix og koste meg veldig . Kanskje ikke så greit når det er så kaldt, men denne gangen ser det ut til at jeg slipper glukosebelastning, og det er ikke noe jeg gråter for lykke til til dere❤️
 
Absolutt verdt det! Vi bruker hele 10 min til sykehuset i Skien :hilarious:

Wooow, sykt lang tid!:wideyed: :hilarious: samme tid som oss da! Så kan ikke bo fryktelig langt unna hverandre:cool: ikke at Grenland er sååå stort :hilarious:
 
Wooow, sykt lang tid!:wideyed: :hilarious: samme tid som oss da! Så kan ikke bo fryktelig langt unna hverandre:cool: ikke at Grenland er sååå stort :hilarious:
Haha ikke sant! Nei, Grenland er ikke store greine :hilarious:
 
Tok sist og må ta nå og. Siden jeg sliter med blodsukkeret til vanlig.
 
Tar dere den i uke 24 eller venter dere litt? Er det ikke mellom uke 24-28 den skal tas?
 
Tar dere den i uke 24 eller venter dere litt? Er det ikke mellom uke 24-28 den skal tas?
Er mellom uke 24 og 28 jo! Skal til jm til tirsdag så håper jeg kan få tatt den rundt uke 24 og bare bli ferdig med det :wacky:
 
Æsj jeg gruer meg til denne, men jordmor trøstet meg med at veskemengden jeg må drikke er mindre nå enn sist.

Sist 2018 måtte jeg ta den pga førstegangs over en viss alder. Måtte drikke en ganske stor flaske med noe grusomt greier som jeg hadde en kort tidsperiode på å drikke så måtte jeg sitte på venterommet sammen med alle andre då legekontoret å være kvalmt i evigheter.

Må ta denne gangen også pga bmi før graviditet var vist helt i grensen på at jeg måtte gjøre det. Men satser på det hjelper på å måtte drikke betydelig mindre av den veska, og siden det er så kaldt enda da så regner jeg med at det blir for kaldt å vente i bilen så ender vell opp på venterommet igjen.
 
Har fått tid til dette på selveste valentines-day :oops: Forventet at legen kommer med noe hyggelig oppmerksom i det minste, for bare tanken av å drikke det som skal drikkes gjør meg fysisk uvel. Kanskje er det bare innbilning, men det høres ikke helt godt ut.
 
Har fått tid til dette på selveste valentines-day :oops: Forventet at legen kommer med noe hyggelig oppmerksom i det minste, for bare tanken av å drikke det som skal drikkes gjør meg fysisk uvel. Kanskje er det bare innbilning, men det høres ikke helt godt ut.

Jeg synes ikke drikka var vond, valgte sitrus smak (hadde flere smaker på sykehuset) og smakte litt som sprite uten kullsyre! Så drikken i seg selv er ikke fæl! Hør med legekontoret om de har den kald da, er nok litt vanskeligere å drikke varm! Hlrt noen ikke ha det nemlig :bag:
 
Jeg synes ikke drikka var vond, valgte sitrus smak (hadde flere smaker på sykehuset) og smakte litt som sprite uten kullsyre! Så drikken i seg selv er ikke fæl! Hør med legekontoret om de har den kald da, er nok litt vanskeligere å drikke varm! Hlrt noen ikke ha det nemlig :bag:
Er nok forskjellig ja, jeg fikk ikke valg av smak, de hadde bare 1 og nei den var på ingen måte kald.
 
Jeg synes ikke drikka var vond, valgte sitrus smak (hadde flere smaker på sykehuset) og smakte litt som sprite uten kullsyre! Så drikken i seg selv er ikke fæl! Hør med legekontoret om de har den kald da, er nok litt vanskeligere å drikke varm! Hlrt noen ikke ha det nemlig :bag:
Takk for tipset :) Mistenker det er dårlig utvalg på legekontoret, men skader aldeles ikke å spørre.
 
Last edited:
Er derfor jeg tar den på sykehuset og ikke legekontoret :shy:
Lurer på om man kan kjøpe selv på apoteket også? Skulle jeg tatt den på legekontoret igjen hadde jeg sjekka muligheten for å kjøpe den jeg ville hatt selv :bag:
 
Back
Topp