Glukosebelastning

Kaffe inneholder jo koffein, noe som øker energiforbruket i kroppen din. Så da vil kaffe gi feil utslag på både test 1 og 2.
 
Gjorde testen for to uker siden. Hadde drukket et glass vann før jeg kom, og fikk beskjed om at det var OK men at jeg ikke kunne drikke mer før jeg var ferdig med testen. Brekte meg skikkelig av glukosen, fikk lov å ligge på en undersøkelsesbenk, så nedlastet serie på netflix, og syns alt i alt at det gikk veldig greit denne gangen. Helt fint blodsukker også heldigvis!
 
Tok testen i dag. Første måling viste 3,7, så det må være innafor. Null stress med selve gjennomføringen, drakk hele greia og ble ikke kvalm eller dårlig, så for min del var det ikke så ille som for mange andre tydeligvis. Får ikke svar på siste prøve før over helga. Håper den også er ok.
 
Tok testen i dag. Første måling viste 3,7, så det må være innafor. Null stress med selve gjennomføringen, drakk hele greia og ble ikke kvalm eller dårlig, så for min del var det ikke så ille som for mange andre tydeligvis. Får ikke svar på siste prøve før over helga. Håper den også er ok.

Hvorfor må du vente? Blodsukkerverdien kommer jo opp 5sek etter at du har gitt fra deg bloddråpen?
 
De tok blodprøve på meg også, men jeg fikk vite verdiene med en gang:confused: I tillegg fikk jeg sms morgenen etter at alt så bra ut..

Hmm, så rart. Og egt rart de ikke bare målte siste verdi med en gang også, for hun gjorde det jo fort med første..Jaja, får ringe og høre på mandag..skal klare å vente til da:)
 
Hmm, så rart. Og egt rart de ikke bare målte siste verdi med en gang også, for hun gjorde det jo fort med første..Jaja, får ringe og høre på mandag..skal klare å vente til da:)

Jeg måtte vente på svar fra mitt legekontor også, siden de sendte inn blodprøvene til sykehuset. De nevnte at de hadde opplevd at det var forskjell på målingene de tok på legekontoret og det som ble analysert på sykehuset. Derfor fikk mange feil diagnose og de ville heller la de vente på svaret fra sykehuset da det er det som er riktig :)
 
Jeg måtte vente på svar fra mitt legekontor også, siden de sendte inn blodprøvene til sykehuset. De nevnte at de hadde opplevd at det var forskjell på målingene de tok på legekontoret og det som ble analysert på sykehuset. Derfor fikk mange feil diagnose og de ville heller la de vente på svaret fra sykehuset da det er det som er riktig :)

Åh, det forklarer jo en del:p Håper første måling fremdeles er innafor når de sjekker der da..er vel rart om det kan vise så forskjellig evt...
 
Jeg måtte vente på svar fra mitt legekontor også, siden de sendte inn blodprøvene til sykehuset. De nevnte at de hadde opplevd at det var forskjell på målingene de tok på legekontoret og det som ble analysert på sykehuset. Derfor fikk mange feil diagnose og de ville heller la de vente på svaret fra sykehuset da det er det som er riktig :)
det kan tyde på at de slurver med kalibreringen av instrumentene :p (Hilsen sykepleier som har jobbet med å blant annet sjekke at verdiene er riktige på sykehjem)
 
Hørtes tungvint ut med blodprøve, kapillær/ stikk i fingeren er like presist og krever mye mindre ressurser.

Sant det. Aner ikke hvorfor de gjør det på den måten jeg.. Tror de sjekket blodprosent eller noe i samme slengen når de først skulle stikke uansett, men virket som det var vanlig også..
 
Legesenteret jeg går på har egen stor lab, så vil da tro at instrumentene og alt er i orden:confused: Har ikke problem med at det ble blodprøve heller, så lenge alt var ok er jeg strålende fornøyd:D
 
Ringte og fikk svar på langtids etter testen forrige torsdag. Den var på 6,0, så da bør vel alt være i skjønneste orden:)
 
Jeg synes ikke testen var spesielt stas :wtf: måtte vente nesten 40 min på legekontoret før de tok første prøve, selv om det virket veldig stille der:shifty::mad::yuck: Jeg spiser alltid frokost for ellers blir jeg svimmel, og surna litt allerede før jeg fikk begynt.
Hadde 3,7 før og 3,5 etter to timer.
Gikk bra å sitte på venterommet i 30 før jeg ble blek, kaldsvett og svimmel. Så da fikk jeg sove på et ledig legekontor resten av tiden.
Fint å være ferdig med det, forhåpentligvis for resten av livet :D:joyful:
 
Jeg ble sendt hjem fordi jeg hadde drukket noen slurker med vann, da var man vist nok ikke fastende mer.... På meldingen fra legen sto det at jeg kunne drikke vann, og drakk jo ikke en halv liter vann heller, så litt skuffet og sinna.
 
Har tatt idag, får svar om noen timer (mellom 5 og 6 ikveld). Er litt spent, siden første var positiv, men denne er mer omfattende. Og siden jeg reiser til Norge Onsdag formiddag, så er det ikke så mye tid til å evt få fikset ting. Er heldigvis sykepleier, så kan utstyr og evt medisiner ut og inn fra før :p
 
Herlig å få det overstått. Håper denne viser bedre resultat og at du kan reise uten å måtte ta jobben med deg.
 
Back
Topp