Glukosebelastning

Er mange som kaster opp av det, og om man absolutt ikke klarer gjennomføre testen, kan man sjekke blodsukker hjemme gjennom noen uker for å se hva man ligger på :)
Så bra! Sliter veldig med søte ting så ikke akkurat min favør at jeg må drikke noe søtt på kort tid, håper jeg klarer det:happy:
 
Så bra! Sliter veldig med søte ting så ikke akkurat min favør at jeg må drikke noe søtt på kort tid, håper jeg klarer det:happy:

Prøv å drikke uten å puste, og så mye som mulig av gangen. Da rekker du ikke å smake noe særlig.
Evt. Holde deg for nesa. :p
 
Vet at det anbefales spesifikt til afrikanske, men jeg tenkte at det var pga. forskjeller i kosthold...

Det er høyere forekomst av diabetes hos afrikanere, så tipper det har noe med det å gjøre :)
 
Akkurat vært inne å drukket sirupen nå. Var absolutt ikke så ille, men den er så søt at det stikker i nesa :hilarious:
Så nå er det bare å vente i 2 timer... finne noe underholdning. Legen var også 40 min forsinket... så jeg har nok sultet ihjel 3 ganger før jeg er ferdig med denne testen!

Ble kvalm 10 min etter jeg hadde drukket guffa, så fikk eget rom å ligge på. Hjelper å ligge på venstre side med overkroppen litt hevet.

Tror nok alle reagerer forskjellig. Men absolutt ikke noe å grue seg til. De på legekontoret er veldig omsorgsfulle og vet akkurat hvordan dette er ❤

Til dere som skal ta: det høres mye værre ut enn det faktisk er
 
Last edited:
Akkurat vært inne å drukket sirupen nå. Var absolutt ikke så ille, men den er så søt at det stikker i nesa :hilarious:
Så nå er det bare å vente i 2 timer... finne noe underholdning. Legen var også 40 min forsinket... så jeg har nok sultet ihjel 3 ganger før jeg er ferdig med denne testen!

Ble kvalm 10 min etter jeg hadde drukket guffa, så fikk eget rom å ligge på. Hjelper å ligge på venstre side med overkroppen litt hevet.

Tror nok alle reagerer forskjellig. Men absolutt ikke noe å grue seg til. De på legekontoret er veldig omsorgsfulle og vet akkurat hvordan dette er ❤

Til dere som skal ta: det høres mye værre ut enn det faktisk er

Sant det du skriver, følte meg godt ivaretatt ila undersøkelsen selv :)
 
Skal ta denne testen i morgen tidlig :( Gruer meg ...

får man svar med en gang?
Jeg fikk vite hvilket nivå jeg var på etter de to timene (5,4), og fikk beskjed om at det er bra:) Ellers skulle jordmor ringe når prøven er tilbake fra labben. Tips å bare «lukke nesen» når du drikken den sukkerdrikken. Da kjenner du ikke smaken underveis:) Fikk også litt vann etter jeg drakk sukkeret, føler det hjalp
 
Jeg skal ta 15. August. Gjør regning med å få svar direkte, men får se
 
Noen som vet om man kan drikke kaffe før man tar glukosebelastning?
 
Noen som vet om man kan drikke kaffe før man tar glukosebelastning?
Du skal være fastende. Så du kan ikke drikke eller spise noe som helst.
Bittelitt vann har jeg hørt at enkelte legekontor godtar
 
Du skal være fastende. Så du kan ikke drikke eller spise noe som helst.
Bittelitt vann har jeg hørt at enkelte legekontor godtar
Ja, jeg fikk høre at vann er ok. Så da tenkte jeg kanskje litt kaffe og..? :bag:
Kan jo ta med termokoppen og spørre når jeg er der.
 
Ja, jeg fikk høre at vann er ok. Så da tenkte jeg kanskje litt kaffe og..? :bag:
Kan jo ta med termokoppen og spørre når jeg er der.
Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne drikke kaffe før testen. Bare et par slurker vann
 
Kaffe og te er no-go om du skal være fastende. Vann (i små mengder) eller isbiter vil være godkjent
 
Back
Topp