Glukosebelastning

Tusen takk for svar alle sammen! Da har jeg pakket strikketøyet, spist mitt siste måltid og er klar for morgendagens sukkerlakefrokost

Netflix var gull i de to timene. Bare husk på å betale etterpå, jeg var ikke klar over at man måtte betale da jeg tenkte det var svangerskapsrelatert. Men i dag dukket faktura med gebyr opp i posten...
Dette har ikke jeg fått med meg :-O Jeg løp i så fall fra regningen... Får vel en faktura i posten snart da.

Dette har ikke jeg fått med meg :-O Jeg løp i så fall fra regningen... Får vel en faktura i posten snart da.
Jeg spurte i dag, og de sa at jeg ikke skulle betale noe på mitt legekontor. Hun jeg snakka med var først litt usikker på om jeg måtte betale for den sukkerdrikken, men jeg skulle ikke det heller. Virker som det er litt ulik praksis rundt omkring!

Jeg måtte betale for «utstyr» som jeg i hovedsak regner med er sukkerdrikken... 120kr tror jeg det ble. Ikke store summen, men synes det er litt unødvendig at man må betale, spesielt med tanke på at det var noe jeg «måtte» gjøre

Jeg måtte betale 100 kr for sukkerdrikken!

Betalte 93,- for en blodprøve og sukkerdrikken.

Er visst litt forskjellig praksis på legekontorene. Jeg hadde også stukket av fra regningen min[emoji849] håper du ikke får da[emoji4]

Jeg måtte betale 230 kr. Rart at noen må og andre ikke :P

Jeg måtte ikke betale noe og ikke fått regning ennå - var 3 uker siden jeg tok den, så da er de litt treige med å sende noe Isåfall!

Jeg måtte betale 131,- for drikken og ustyret (sa hun), alle måtte det i følge helsestasjonen her...meeen ser jo at d ikke helt er tilfellet. Om det kun hadde vært for drikken hadde jeg følt meg snytt, den kan man kjøpe på apoteket for 59,- eller hva d var

Jeg måtte betale 131,- for drikken og ustyret (sa hun), alle måtte det i følge helsestasjonen her...meeen ser jo at d ikke helt er tilfellet. Om det kun hadde vært for drikken hadde jeg følt meg snytt, den kan man kjøpe på apoteket for 59,- eller hva d var

Oi. Ser at flere har måttet betale. Det er riv ruskende galt av legekontoret!!! Glukosebelastning er svangerskapsrelatert og SKAL være helt gratis.

Oi. Ser at flere har måttet betale. Det er riv ruskende galt av legekontoret!!! Glukosebelastning er svangerskapsrelatert og SKAL være helt gratis.

Hun presiserte til og med at selv om det er svangerskapsrelatert må alle betale drikken og utstyr, så da er legekontoret her uenig i d hvertfall[emoji28]

Last edited:
Hun presiserte til og med at selv om det er svangerskapsrelatert må alle betale drikken og utstyr, så da er legekontoret her uenig i d hvertfall[emoji28]

Det sa de på legekontoret mitt også! Presiserte at dette gikk utenom alt annet som er gratis ifht svangerskap!

Jeg betalte heller ingenting og har ikke fått regning. Jeg spurte før jeg dro og fikk til svar at jeg ikke skulle betale noe. Testen kunne ikke tas på mitt legekontor, dette var på Furst.

Jeg betalte 131 for drikken og forhåpentligvis utstyr (ser drikken er mye billigere å kjøpe selv på apotek), her sa de at selv om det er svangerskapsrelatert så måtte man betale for drikken.

Er på det akkurat nå, heldig som har fått seng[emoji16][emoji85] sukkerlaken var ikke så ille som jeg trodde. Tok blåbær smak. Vært her i 1 time, venter på 2 blodprøve. Fikk vondt i hode etter jeg drakk den sukkerlaken

Er på det akkurat nå, heldig som har fått seng[emoji16][emoji85] sukkerlaken var ikke så ille som jeg trodde. Tok blåbær smak. Vært her i 1 time, venter på 2 blodprøve. Fikk vondt i hode etter jeg drakk den sukkerlaken, flere som har blitt uvell etter denne laken?[emoji4]

Skal ta den på mandag[emoji85]
Kjenner jeg ikke liker tanken på 20 minutters togtur, 27 C varmegrader uten å ha spist frokost. Jeg får veldig fort blodtrykksfall og svimer av ganske lett. Krysser fingrene for at dette går greit [emoji28]
Pakket dere med matpakke som dere spiste rett etter 2. blodprøve ble tatt?

Back
Topp