Glukosebelastning

tolilla

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Høsthjerter 2017
Oktoberlykke 2019
Juliknøttene 2022
Urk - jeg skal ta denne neste uke, og ser ikke akkurat frem til det. Håper i det minste vannet de blander i er kaldt!! Ingenting annet går ned. Og søtsaker har jeg jo ikke orket siste seks ukene.. Blæh.

Noen som har tatt den allerede, eller har nært forestående?
 
Jeg tok den i uke 6 eller 7. Denne gangen blandet de ikke ut. Fikk en flaske jeg skulle drikke opp [emoji4] var egentlig ikke så ille som før [emoji23]
 
Jeg skal ta den til tirsdagen og jeg og gruer meg. Hørt at den drikken er forferdelig.
 
Jeg tok den i uke 6 eller 7. Denne gangen blandet de ikke ut. Fikk en flaske jeg skulle drikke opp [emoji4] var egentlig ikke så ille som før [emoji23]

Oj, var ikke det ganske tidlig? Må du ta den igjen kanskje?
 
Oj, var ikke det ganske tidlig? Må du ta den igjen kanskje?
Jo måtte ta den tidlig fordi jeg hadde sist:) også er det planlagt en i uke 20 noe igjen [emoji4]
 
Jeg må garantert ta den, men har enda ikke fått tid. Glad jeg får den litt senere så jeg er ferdig med kvalmen, for jeg husker fra sist at den var kvalmende nok i seg selv.
 
Jeg må garantert ta den, men har enda ikke fått tid. Glad jeg får den litt senere så jeg er ferdig med kvalmen, for jeg husker fra sist at den var kvalmende nok i seg selv.

Ja, det er det jeg godt kan forestille meg :( Rikshospitalet ville ha meg inn i uke 14, men det er midt i påsken, så da ble det uken før.
 
Jeg må ta den, men har fått med skjema hjem fra legen og skal selv ta kontakt med sykehuset når jeg føler meg i stand til å gjøre det. Funker ganske enkelt ikke med fasting enda :s

Har diabetes i familien, så vi tester langtidssukker osv ved blodprøver hver 4.uke, så føler vi har ganske grei kontroll der heldigvis :)
 
Men når må man ta da? Jeg skal, tok sist også men husker ikke hvor mange uker jeg var da.
 
Tok sist, var helt greit men var lunkent..

Men vet at de noen steder har det i kjøleskap, noen til og med med noe smak - så det ikke bare ble søt sørpe ^^
 
Her var det lunka søtt kliss, håper jeg kan få kaldt neste gang. Hehe
 
Jeg tok den idag, min var iskald.. er utrolig kvalmende og man skal drikke ca 75g(1 og 1/2 hvitt plastglass). Kjedeligste med testen er at man må vente 2 timer etter man har tatt den.
 
Jeg tok det og synes det smakte som melis. Selvfølgelig ikke det beste, men gikk helt fint å gjennomføre det. Jeg fikk påvist svangerskapsdiabetes, men i laveste sjiktet heldigvis!
 
Tok idag denne gangen med limesmak, gruuusomt!! Hadde med meg blodsukkermålern min fra sist gang, og så selv at jeg var innafor mens jeg venta [emoji1] hehe. Men må vel gjenta jævelskapen om 10ish uker. Grues! Forrige svangerskap hadde jeg 11 i verdi etter 2t, så akkurat på grensen til dia type 2. Klarte heldigvis å kostregulere så jeg slapp å føde i en annen by (måtte ha flydd dit to uker før termin).. det var motivasjon! Hehe.
 
Jeg er 15 kg mer denne gang en sist jeg var gravid, så fikk beskjed fra legen om at jeg nå hadde en BMI som gjorde at jeg også måtte ha dette, men tror det ble satt til uke 24. Hvor vanlig er det egentlig med svangerskapsdiabetes da? Har og hørt at den drikken er forferdelig og at flere blir skikkelig dårlige... men er det mye? Dere som har gjort dette før.. Så for meg en liten shot [emoji85][emoji28]
 
Jeg måtte ta den forrige svangerskap, og det ble en stor motivasjon til å gå litt ned i vekt så jeg slapp neste gang! Slipper heldigvis unna denne gang da bmien min var 0.1 under grensa for å måtte ta den! Snakk om flaks :D
 
Jeg må ta den nå i uke 14 (gidder ikke i påsken, så det blir uke 13, da) og så en gang til senere. Jordmor sa det var så mye som skjedde i kroppen på et visst tidspunkt, så for oss som er skikkelig overvektige så tar de den to ganger.. Blæh!
 
Back
Topp