Skal ta den i uke 22 og igjen i uke28. Blir på nyåret. Gruer meg. Ikke så mye for testen som resultatet. Jeg er av natur pessimist når det kommer til tester, tror alltid det verste.
Har mild form for pcos..
Har mild form for pcos..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg skal ta den på onsdag. Håper det går greit siden jeg må på jobb rett etter![]()
Ikke min heller.... hvertfall ikke nå for tidenDet er jo veldig forskjellig hvordan folk reagerer. Men jeg var på jobb etterpå. Var ganske sliten da, men det hadde nok mer med fasten å gjøre. Kroppen min liker ikke å faste![]()
Jeg tok den igårDet er jo veldig forskjellig hvordan folk reagerer. Men jeg var på jobb etterpå. Var ganske sliten da, men det hadde nok mer med fasten å gjøre. Kroppen min liker ikke å faste![]()
Hvis du har en bmi over 27 ønsker de at du tar den. For da er man i faresonen for å få svangerskapsdiabetes. Min jordmor sa at det er best å ta den så tidlig som mulig. Men ser at det praktiseres forskjellig rundt om i landet.Er det vanlig prosedyre med denne testen i uke 28 og 32?![]()
Hvis du har en bmi over 27 ønsker de at du tar den. For da er man i faresonen for å få svangerskapsdiabetes. Min jordmor sa at det er best å ta den så tidlig som mulig. Men ser at det praktiseres forskjellig rundt om i landet.
Skal ikke være nødvendig med glukose belastning da, etter hva legen og jordmoren min sierHar bmi på 25 (i uke 14, men legen går ut fra den). Det var derfor jeg lurte på om det er vanlig med 28 og 32.
Skal ikke være nødvendig med glukose belastning da, etter hva legen og jordmoren min sier
Hadde "normal" bmi med første mann og tok ikke belastningen i det hele tatt da, for det var ikke nødvendig![]()
Haha, ulik praksis maoHaha, min lege vil nok bare være på den sikre sida, det får være greithun refererer også til min situasjon som "overvektig" pga bmi over 25, haha, litt komisk synes jeg. Har aldri følt meg feit, skitt au XD
Skal ikke være nødvendig med glukose belastning da, etter hva legen og jordmoren min sier
Hadde "normal" bmi med første mann og tok ikke belastningen i det hele tatt da, for det var ikke nødvendig![]()
Jeg må ta den en gang til jeg også, for sikkerhets skyld, hvis jeg husker rettHer har jeg fått høre at den skal tas tidlig, og ved negativt resultat gjentas i uke 28 (mener det var uke 28, har ikke lappen foran meg). Mitt blodsukker var fint både før og etter belastning den, tatt i slutten av uke 14. Vært fint om det holdt kun med den ene gangen kjenner jeg.Får ta det med jordmor når den tid kommer, er vel ulik praksis også på det.
Jeg må ta den en gang til jeg også, for sikkerhets skyld, hvis jeg husker retthadde ingen problemer med å ta den, så gjør det gjerne en gang til
*sinnsyk? Ja, jeg vet*
![]()

Jeg er ufattelig glad i søtsaker så de dl med søtt skvip gikk rett ned uten problemerGærning!
Om jeg må ta den en gang til så skal jeg planlegge litt bedre. Vi var ute og spiste dagen før (full date med middag og raske menn live) og da var jeg for mett til å spise kveldsmat. Gikk dermed 18 timer mellom måltidene, og det protesterte kroppen min ganske heftig på. Ikke nok med å måtte drikke 4 dl med skvip, men gå så lenge uten mat i tillegg. Ikke imponert over planleggingsevnen min + at det tok lengre tid før jeg fikk kommet i gang med testen enn jeg trodde på forhånd.![]()
Er det vanlig prosedyre med denne testen i uke 28 og 32?![]()
NeiFår man lov å drikke vann når man står opp? Hvis ikke blir det et stort problem
Sto 1/2 glass vann på informasjonen jeg fikkFår man lov å drikke vann når man står opp? Hvis ikke blir det et stort problem