Glukosebelastning

Skal ta den i uke 22 og igjen i uke28. Blir på nyåret. Gruer meg. Ikke så mye for testen som resultatet. Jeg er av natur pessimist når det kommer til tester, tror alltid det verste.
Har mild form for pcos..

Jeg tok den i starten av november og må helt ærlig si at jeg ikke synes den var noe vond. Brant litt i magen etter at alt var nede, men ellers følte jeg meg helt fin resten av dagen :)

Jeg tok den fredag som var (har over 27 i BMI) og var uggen resten av dagen, kjente smaken av drikken lenge etterpå. :( Håper jeg slipper unna med å ta den en gang, men blir vel pushet til å ta på nytt rundt uke 28. Blodsukkernivået var veldig fint både før og etter belastningen, men det var en rimelig ugrei dag siden jeg ble så uggen etterpå. Jeg tåler dårlig å faste til vanlig, og å drikke den greia gjorde det ikke bedre. :P

Jeg skal ta den på onsdag. Håper det går greit siden jeg må på jobb rett etter :)

Det er jo veldig forskjellig hvordan folk reagerer. Men jeg var på jobb etterpå. Var ganske sliten da, men det hadde nok mer med fasten å gjøre. Kroppen min liker ikke å faste :P

Det er jo veldig forskjellig hvordan folk reagerer. Men jeg var på jobb etterpå. Var ganske sliten da, men det hadde nok mer med fasten å gjøre. Kroppen min liker ikke å faste :p
Ikke min heller.... hvertfall ikke nå for tiden :P Er jo konstant sulten :)

Det er jo veldig forskjellig hvordan folk reagerer. Men jeg var på jobb etterpå. Var ganske sliten da, men det hadde nok mer med fasten å gjøre. Kroppen min liker ikke å faste :P
Jeg tok den igår :) jeg fant ikke noe bringebær smak på den jeg fikk:p ganske Ugrei forkost for å si det sånn:p det å faste og så å sitte i to timer uten mat er det vanskeligste med hele testen,

Er det vanlig prosedyre med denne testen i uke 28 og 32? :)
Hvis du har en bmi over 27 ønsker de at du tar den. For da er man i faresonen for å få svangerskapsdiabetes. Min jordmor sa at det er best å ta den så tidlig som mulig. Men ser at det praktiseres forskjellig rundt om i landet.

Hvis du har en bmi over 27 ønsker de at du tar den. For da er man i faresonen for å få svangerskapsdiabetes. Min jordmor sa at det er best å ta den så tidlig som mulig. Men ser at det praktiseres forskjellig rundt om i landet.

Har bmi på 25 (i uke 14, men legen går ut fra den). Det var derfor jeg lurte på om det er vanlig med 28 og 32.

Har bmi på 25 (i uke 14, men legen går ut fra den). Det var derfor jeg lurte på om det er vanlig med 28 og 32.
Skal ikke være nødvendig med glukose belastning da, etter hva legen og jordmoren min sier :-)
Hadde "normal" bmi med første mann og tok ikke belastningen i det hele tatt da, for det var ikke nødvendig :-)

Skal ikke være nødvendig med glukose belastning da, etter hva legen og jordmoren min sier :)
Hadde "normal" bmi med første mann og tok ikke belastningen i det hele tatt da, for det var ikke nødvendig :)

Haha, min lege vil nok bare være på den sikre sida, det får være greit :p hun refererer også til min situasjon som "overvektig" pga bmi over 25, haha, litt komisk synes jeg. Har aldri følt meg feit, skitt au XD

Haha, min lege vil nok bare være på den sikre sida, det får være greit :p hun refererer også til min situasjon som "overvektig" pga bmi over 25, haha, litt komisk synes jeg. Har aldri følt meg feit, skitt au XD
Haha, ulik praksis mao :-P
Har aldri følt meg feit selv, men legen min kunne informere meg om at jeg var noen kilo for tung :-P

Skal ikke være nødvendig med glukose belastning da, etter hva legen og jordmoren min sier :)
Hadde "normal" bmi med første mann og tok ikke belastningen i det hele tatt da, for det var ikke nødvendig :)

Her har jeg fått høre at den skal tas tidlig, og ved negativt resultat gjentas i uke 28 (mener det var uke 28, har ikke lappen foran meg). Mitt blodsukker var fint både før og etter belastning den, tatt i slutten av uke 14. Vært fint om det holdt kun med den ene gangen kjenner jeg. :P Får ta det med jordmor når den tid kommer, er vel ulik praksis også på det.

Her har jeg fått høre at den skal tas tidlig, og ved negativt resultat gjentas i uke 28 (mener det var uke 28, har ikke lappen foran meg). Mitt blodsukker var fint både før og etter belastning den, tatt i slutten av uke 14. Vært fint om det holdt kun med den ene gangen kjenner jeg. :P Får ta det med jordmor når den tid kommer, er vel ulik praksis også på det.
Jeg må ta den en gang til jeg også, for sikkerhets skyld, hvis jeg husker rett :-P hadde ingen problemer med å ta den, så gjør det gjerne en gang til :-P *sinnsyk? Ja, jeg vet* :-P

Jeg må ta den en gang til jeg også, for sikkerhets skyld, hvis jeg husker rett :p hadde ingen problemer med å ta den, så gjør det gjerne en gang til :p *sinnsyk? Ja, jeg vet* :p

Gærning! :knegg:

Om jeg må ta den en gang til så skal jeg planlegge litt bedre. Vi var ute og spiste dagen før (full date med middag og raske menn live) og da var jeg for mett til å spise kveldsmat. Gikk dermed 18 timer mellom måltidene, og det protesterte kroppen min ganske heftig på. Ikke nok med å måtte drikke 4 dl med skvip, men gå så lenge uten mat i tillegg. Ikke imponert over planleggingsevnen min + at det tok lengre tid før jeg fikk kommet i gang med testen enn jeg trodde på forhånd. :p

Gærning! :knegg:

Om jeg må ta den en gang til så skal jeg planlegge litt bedre. Vi var ute og spiste dagen før (full date med middag og raske menn live) og da var jeg for mett til å spise kveldsmat. Gikk dermed 18 timer mellom måltidene, og det protesterte kroppen min ganske heftig på. Ikke nok med å måtte drikke 4 dl med skvip, men gå så lenge uten mat i tillegg. Ikke imponert over planleggingsevnen min + at det tok lengre tid før jeg fikk kommet i gang med testen enn jeg trodde på forhånd. :p
Jeg er ufattelig glad i søtsaker så de dl med søtt skvip gikk rett ned uten problemer :-P
Der var jeg flink med planleggingen: spiste så tett på som jeg kunne, samt at jeg måtte ha vann ved sengen for å skylle munnen med da jeg er tørr som sahara ørkenen på natterstid (ett symptom jeg ikke liker) og sov så lenge som mulig slik at jeg kunne hoppe i bilen og kjøre til legekontoret så tett på timen som mulig :-) gravid eller ei: jeg klarer meg ikke lenge uten mat om morgenen, det er tortur! :-P

Er det vanlig prosedyre med denne testen i uke 28 og 32? :)

Jeg fikk beskjed om at asiatiske folk pleier å måtte ta den, men vi er jo veldig liten så jeg forstår egentlig ikke hvordan vi risikerer å få svangerskap diabetes. Men fikk tilbud forje svangerskap, og skal/vil ta den igjen denne gangen. Selvom den var veldig ekkel

Får man lov å drikke vann når man står opp? Hvis ikke blir det et stort problem

Back
Topp