Glukosebelastning

AlliMac86

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Da sitter jeg på legekontoret og venter på å få ta glukosebelastning.. jeg hadde svangerskapsdiabetes ved forrige svangerskap og må derfor ta belastningen tidlig denne gangen :-S Gruer meg.. jeg er så kvalm.. redd for at jeg kaster opp alt sammen!! Spent på resultatet også.. tar jo noen timer!

Da er svaret kommet, og blodsukkeret er noe forhøyet.. så jeg har nok svangerskapsdiabetes denne gangen også.. blærk!! :( jaja.. venter på legen nå.. får se hva han sier..

Så dumt :(
Jeg fikk det i første svangerskap. Men jeg merket det ikke Før i uke 28. Det ble aldri påvist når jeg var gravid - til tross for forhøyet blodtrykk, sukker/proteiner i urinen og kvalme/oppkast. Legene ville ikke Gjøre noe. Fikk det påvist når barnet ble født etter prøver de tok av hun.

Burde ikke jeg og tatt test? Eller trenger jeg kanskje ikke før det er gått lenger tid og hvis jeg merker noe? :) jeg vil jo helst ikke ta. Hehe

Jeg fikk det i første svangerskap. Men jeg merket det ikke Før i uke 28. Det ble aldri påvist når jeg var gravid - til tross for forhøyet blodtrykk, sukker/proteiner i urinen og kvalme/oppkast. Legene ville ikke Gjøre noe. Fikk det påvist når barnet ble født etter prøver de tok av hun.

Burde ikke jeg og tatt test? Eller trenger jeg kanskje ikke før det er gått lenger tid og hvis jeg merker noe? :) jeg vil jo helst ikke ta. Hehe

Er ganske stor sjanse for å gå det i nytt svangerskap, når man først har hatt det en gang. Min gynekolog og fastlege er ganske nati på dette.. så jeg måtte ta tidlig test.. med svangerskapsdiabetes så er det jo fare for stort barn som er største bekymringen, så det er viktig å sjekke opp i :-)

Ja, kan oppdages ganske tidlig.. men men.. like greit å vite om det, så kan jeg forebygge :-) Legen mener jeg kan styre dette selv, med kosten. Skal ta fastende blodsukker og blodsukker to timer etter måltid i 14 dager for å se hvordan jeg ligger an.. Ny glukosebelastning ca. uke 30 :-)

Off, så kjedelig at du fikk det igjen :( Men høres bra ut hvis du kan holde det i sjakk med kosten! Godt du får oppfølging tidlig også :)

Hos meg vat det jordmødrene på føden som påpekte av jeg hadde det. Skal inn for sukkerbelasting om to uker. Så du bør nok nevne det for legen din.

Iiik, der var kjedelig å høre. Får håpe du klarer å holde det i sjakk med lavt GI kosthold. Har begynt allerede jeg, om ikke for å motvirke det. Selv om jeg godt kunne tenke meg en sjokolade bit siden det er lørdag. ;)

Jag må ta dette om noen uker :s hvordan forgår dette egentlig? Er det mye man må drikke? Fikk lite info om dette sist gang jeg var hos jordmor.

Jeg er 11 uker i dag. Men kom på at det var to uker på mandagen så da er det bare en uke igjen. 12+2 blir det da.

Back
Topp