Glukosebelastning

Jeg har tatt i dag. Fikk lov å reise hjem jeg, og komme tilbake, men skal ikke være i mye aktivitet fikk jeg beskjed om :)
Skal ta ny i uke 28/29, det er visst nye retningslinjer i fht bmi at man skal ta den 2 ganger, 1 gang i uke 19/20 og igjen i uke 28. Jeg er litt sent ute med den første siden jeg er i uke 22.
Da må jeg sikkert ta en til jeg da? De har ikke sagt noe om det:O får høre når jrg skal til legen i morgen ;)

Vel jeg er overvektig og min søster var diabetiker og det er 2 av grunnene til at man skal ta en slik test. Men det har aldri hvert snakk om det. Ikke med første heller.

Fikk beskjed av legen min om at alle med bmi over 27 burde teste, og min var 27,8 :/ Men har ingen historie med diabetes selv eller i familien. Har heller ikke hatt noe tegn til sukker i urin..Så eneste grunnen for min del er den der bmi'en :/

Der var jordmor som sa dette på mandag, hadde kommet nye retningslinjer I fjor, men legen min hadde ikke fått det med seg, men skulle sjekke dett opp :)

Hehe, var hos legen igår og fikk satt opp timen for dette. Skal til jordmor imorgen, spennende å høre om hun har annen info da :p

Fikk beskjed av legen min om at alle med bmi over 27 burde teste, og min var 27,8 :/ Men har ingen historie med diabetes selv eller i familien. Har heller ikke hatt noe tegn til sukker i urin..Så eneste grunnen for min del er den der bmi'en :/

Samme med meg, kun bmi som gjør at jeg må ta den, har bmi på litt over 29 da, så litt høyere enn deg.

Betaler du for Spotify? For på min kan jeg gjøre slik at jeg kan spille listene mine offline og da må jeg bare gå online etter 29 dager så den får oppdatert deg og så tilbake til offline.

Så det ville jeg sjekket ut en dag du har tid og gjerne koblet til wifi slik at du ikke bruker mobildata på å downloade.

Men da er det jo greit, jeg leser ikke så mye og må bestandig starte på en bok 3-4 ganger før jeg klarer å lese den haha

Aha! Jo,jeg har jo betalingsversjonen av spotify :) men tror jeg bare har ei liste på offline pga plassmangel på telefonen. Bruker det egentlig sjelden på telefon,så husker ikke helt. Men det må jeg finne utav ;)

Hehe! Leser egentlig ganske mye bøker her :) men det må helst være noe veldig spennende, ellers mister jeg fort interessen..

Sniker fra april/mai, har tatt glukosebelastning 3 ganger pga BMI. Har surfa på mobilen i ventetida, og lest litt i blader. Kjedelig, men ikke bli skremt, det er ikke ille. Litt ekkelt med den drikka, spør om litt vann så du får bort ettersmaken :)

Er jo "bra" at det bare er den grunnen vi har da, sånn egentlig. :)

Joda, sant det, er jo for sent å gjøre noe med start bmi'en nå uansett :p
Syntes det er bra det blir fulgt opp, syntes heller ikke det er så ille med den sukkerdrikken som mange sier :)

Sniker fra april/mai, har tatt glukosebelastning 3 ganger pga BMI. Har surfa på mobilen i ventetida, og lest litt i blader. Kjedelig, men ikke bli skremt, det er ikke ille. Litt ekkelt med den drikka, spør om litt vann så du får bort ettersmaken :)

Får sørge for å ha mye strøm på telefonen! Og skal ha med meg bok, så det går nok fint :)
Håper på å få noe vann etterpå da, på legen min virka det som jeg ikke får lov å innta noe som helst etter den der sukkerdrikken :/

Legen min har aldri nevnt noe på bmi eller vekt hos meg og jeg har en del for mye. Men igjen så har jeg aldri hatt noen problemer pga vekta heller. Han følger meg nøye opp på alle punkter og jeg har aldri hatt sukker i urinen mens jeg har hvert gravid. Men selvfølgelig om han mener jeg skal ta en slik test så gjør jeg det jo men har ikke hvert et tema til nå.

Aha! Jo,jeg har jo betalingsversjonen av spotify :) men tror jeg bare har ei liste på offline pga plassmangel på telefonen. Bruker det egentlig sjelden på telefon,så husker ikke helt. Men det må jeg finne utav ;)

Hehe! Leser egentlig ganske mye bøker her :) men det må helst være noe veldig spennende, ellers mister jeg fort interessen..

Jeg har nesten alle listene mine på offline jeg da :P må ha masse musikk uten å betale for nettbruk haha

Ja en kjedelig bok sovner man jo bare av :P

Legen min har aldri nevnt noe på bmi eller vekt hos meg og jeg har en del for mye. Men igjen så har jeg aldri hatt noen problemer pga vekta heller. Han følger meg nøye opp på alle punkter og jeg har aldri hatt sukker i urinen mens jeg har hvert gravid. Men selvfølgelig om han mener jeg skal ta en slik test så gjør jeg det jo men har ikke hvert et tema til nå.

Legene er ganske forskjellige gitt. Har heller aldri hatt noe problemer pga vekta. Har til og med gått ned 40kg før jeg ble gravid, så føler meg ganske mye bedre enn før :) Og er nok garantert enda mindre i faresonen en jeg ville vært tidligere.. Men selvfølgelig, tar jo testen når hu sier det :)

Jeg har nesten alle listene mine på offline jeg da :P må ha masse musikk uten å betale for nettbruk haha

Ja en kjedelig bok sovner man jo bare av :P

Men mine lister er så evigt lange :p haha! Kan jo lage en ny en med ventemusikk da :p

Legene er ganske forskjellige gitt. Har heller aldri hatt noe problemer pga vekta. Har til og med gått ned 40kg før jeg ble gravid, så føler meg ganske mye bedre enn før :) Og er nok garantert enda mindre i faresonen en jeg ville vært tidligere.. Men selvfølgelig, tar jo testen når hu sier det :)

Ja de er det. Selvfølgelig og det kommer jeg og til å gjøre om legen nevner det :)

Det kan du gjøre ;) jeg lager lister for alt mulig hehe

Hadde mer kontroll på spotifyen min før. Nå har samboeren og fått tilgang..så vi slipper å betale for to. Så han lager jo lister opp og i mente og helst sånne med 8+timers spilletid. Ikke har vi helt samme musikksmak heller... Så JA, må nok fikse meg ei egen "vente-på-legen"-liste :p

Hadde mer kontroll på spotifyen min før. Nå har samboeren og fått tilgang..så vi slipper å betale for to. Så han lager jo lister opp og i mente og helst sånne med 8+timers spilletid. Ikke har vi helt samme musikksmak heller... Så JA, må nok fikse meg ei egen "vente-på-legen"-liste :p

Det syntes jeg hørtes lurt ut ;) Her er det frøkna på 8 som har tilgang til min Spotify så hender jeg har noen barnslige sanger midt inni listene mine :P jeg må snart lage ny liste selv, er litt lei de jeg har så får fikse meg en ny kjenner jeg :)

Jeg har tatt den i uke 12/13, og skal ta den igjen i uke 28. Det er litt forskjell på reglene tror jeg, men vanligst å ta den i uke 28:)

Jeg tok den på sykehuset i tønsberg. Der har de ett eget rom, med to gode stoler, pledd, blader og tv:) jeg tok den med ei annen som også var gravid begge ble så trøtt st vi sovnet, så tiden gikk fort:) bioingeniøren sa at dette er veldig vanlig:)

Sukkerblandingen er VELDIG søt! Men der jeg tok den kunne vi tilsette sitron, og da ble den ikke sååå søt

Jeg har tatt den i uke 12/13, og skal ta den igjen i uke 28. Det er litt forskjell på reglene tror jeg, men vanligst å ta den i uke 28:)

Jeg tok den på sykehuset i tønsberg. Der har de ett eget rom, med to gode stoler, pledd, blader og tv:) jeg tok den med ei annen som også var gravid begge ble så trøtt st vi sovnet, så tiden gikk fort:) bioingeniøren sa at dette er veldig vanlig:)

Sukkerblandingen er VELDIG søt! Men der jeg tok den kunne vi tilsette sitron, og da ble den ikke sååå søt

Hørtes greit ut :)
Skal ta min hos fastlegen..der har de bare det vanlige tomme venterommet å sitte på (tomt forutenom alle de syke som sitter der på vent)... De har heldigvis EN sofa der, får bare håpe den er ledig :)

Back
Topp