Glukosebelastning

therelo85

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Er det noen andre som har vært med på dette? Skal ha time for glukosebelastning om 4 uker, altså i uke 28.. Har fått forklart av legen hvordan det foregår,men lurer på om noen andre har gjort det samme? :)

Jeg tok det i uke 12. Man tar en blodprøve. Så må man drikke en liten flaske med konsentrert sukker på fastende mage.også må man sitte å vente i to timer også tester de blodet ditt igjen:) jeg tok med en god bok:)

Uke 12, det var tidlig. Fikk ikke lov før uke 28 jeg..Må nok ha med ei god bok ja :) fikk beskjed om at man måtte sitte helt i ro i de to timene..får ikke lov å strikke engang :p
Må si at det høres greit kjedelig ut :/ men er jo bedre å teste enn å la være :)

Uke 12, det var tidlig. Fikk ikke lov før uke 28 jeg..Må nok ha med ei god bok ja :) fikk beskjed om at man måtte sitte helt i ro i de to timene..får ikke lov å strikke engang :p
Må si at det høres greit kjedelig ut :/ men er jo bedre å teste enn å la være :)

Sitte så stille at man ikke kan strikke engang?? Da er jeg glad dette ikke har hvert et tema fra legens side for jeg hadde hatt problemer med å sitte så stille i 2 timer :P

Sitte så stille at man ikke kan strikke engang?? Da er jeg glad dette ikke har hvert et tema fra legens side for jeg hadde hatt problemer med å sitte så stille i 2 timer :P

Jepp..hu sa så. Får ikke spise eller drikke heller. Høres kjipt ut :p
Eneste grunn er at KMI'en min er 0,8 over det som er "faresonen" for svangerskapsdiabetes..så det må sjekkes. Men er jo greit å vite da :)

Jepp..hu sa så. Får ikke spise eller drikke heller. Høres kjipt ut :p
Eneste grunn er at KMI'en min er 0,8 over det som er "faresonen" for svangerskapsdiabetes..så det må sjekkes. Men er jo greit å vite da :)

Nei det med å spise og drikke vet jeg, men at man må sitte så stille viste jeg ikke.

Jeg har tatt i dag. Fikk lov å reise hjem jeg, og komme tilbake, men skal ikke være i mye aktivitet fikk jeg beskjed om :)
Skal ta ny i uke 28/29, det er visst nye retningslinjer i fht bmi at man skal ta den 2 ganger, 1 gang i uke 19/20 og igjen i uke 28. Jeg er litt sent ute med den første siden jeg er i uke 22.

Jeg har tatt i dag. Fikk lov å reise hjem jeg, og komme tilbake, men skal ikke være i mye aktivitet fikk jeg beskjed om :)
Skal ta ny i uke 28/29, det er visst nye retningslinjer i fht bmi at man skal ta den 2 ganger, 1 gang i uke 19/20 og igjen i uke 28. Jeg er litt sent ute med den første siden jeg er i uke 22.

Rart det skal være så forskjeller da, at noen må sitte så rolig at de ikke kan strikke og andre kan reise hjem... men veldig greit at du fikk reise hjem da så slipper man å sitte der i 2 timer :)

Rart det skal være så forskjeller da, at noen må sitte så rolig at de ikke kan strikke og andre kan reise hjem... men veldig greit at du fikk reise hjem da så slipper man å sitte der i 2 timer :)

Ja det er litt spesielt.. for 6 år siden da jeg tok den sist måtte jeg sitte på legekontoret og vente.

Det var det da... En sinnsykt god bok må det bli :p Hehe!

Jeg vet at for min del finnes det ikke en så god bok :P men musikk derimot kunne hjulpet litt. Værre hadde det hvert med bekkenet for jeg er usikker på om jeg hadde kommet meg opp etter å ha sitti stille i 2 timer :P

Åh! Så greit! Fikk ikke noe info om å vente hjemme :( .. Men det er vel forskjell på legene. Fikk heller ikke info om at den skal tas to ganger :o skal ta i uke 28 jeg, og har aldri tatt før. Rart det skal være så ulikt :p

Jeg vet at for min del finnes det ikke en så god bok :P men musikk derimot kunne hjulpet litt. Værre hadde det hvert med bekkenet for jeg er usikker på om jeg hadde kommet meg opp etter å ha sitti stille i 2 timer :P

Musikk ja! Det må nok til.. Lenge leve Spotify ;) satse på de har trådløst nett jeg kan bruke da,ellers ryker det vel endel kroner :p
Så får jeg kjøpe meg en ny krimbok, må ha litt spenning..vet allerede hvilken jeg skal ha :p

Åh! Så greit! Fikk ikke noe info om å vente hjemme :( .. Men det er vel forskjell på legene. Fikk heller ikke info om at den skal tas to ganger :o skal ta i uke 28 jeg, og har aldri tatt før. Rart det skal være så ulikt :p

Vel jeg er overvektig og min søster var diabetiker og det er 2 av grunnene til at man skal ta en slik test. Men det har aldri hvert snakk om det. Ikke med første heller.

Der var jordmor som sa dette på mandag, hadde kommet nye retningslinjer I fjor, men legen min hadde ikke fått det med seg, men skulle sjekke dett opp :)

Musikk ja! Det må nok til.. Lenge leve Spotify ;) satse på de har trådløst nett jeg kan bruke da,ellers ryker det vel endel kroner :p
Så får jeg kjøpe meg en ny krimbok, må ha litt spenning..vet allerede hvilken jeg skal ha :p

Betaler du for Spotify? For på min kan jeg gjøre slik at jeg kan spille listene mine offline og da må jeg bare gå online etter 29 dager så den får oppdatert deg og så tilbake til offline.

Så det ville jeg sjekket ut en dag du har tid og gjerne koblet til wifi slik at du ikke bruker mobildata på å downloade.

Men da er det jo greit, jeg leser ikke så mye og må bestandig starte på en bok 3-4 ganger før jeg klarer å lese den haha

Tokk den prøva to ganger i forje svangerskap, den sukker greia smaker skikkelig vondt.. :-(
Satt vel stortsett i ro pga vond rygg og bekken, så god bok eller godt selskap er lurt!
Husker jeg fikk beskjed om helst å ikke gå så mye på do i de 2 timene, det var lettere sakt en gjort høygravid som jeg var den siste gangen.. Spennende om jeg må ta sånn prøve denne gangen også..

Back
Topp