Glukosebelastning...

Tror ikke alle må ta, men dersom en har høy BMI og på andre måter er i risikogruppen for å utvikle diabetes, så burde man det.
Jeg har familie med diabetes, og høy BMI så skulle tatt ifølge jordmor, men siden jeg har gått ned i vekt, og fastende blodsukker var fint, mente hun det ikke var nødvendig. :-)

Jeg må ta pga høy BMI før jeg ble gravid. Har ikke hørt at det er noe alle må ta uansett.. Jeg har fått beskjed om å faste fra kl 20 kvelden før og at jeg kan drikke vann fra springen..

På lappen jeg fikk av legekontoret i dag når dei sendte meg fra dei til sykehuset (fordi dei traff ikke blodårene mine) stod det å faste fra kl 24 og du kunne drikke 1 glass vann.

Jeg må ta pga høy BMI før jeg ble gravid. Har ikke hørt at det er noe alle må ta uansett.. Jeg har fått beskjed om å faste fra kl 20 kvelden før og at jeg kan drikke vann fra springen..

På lappen jeg fikk av legekontoret i dag når dei sendte meg fra dei til sykehuset (fordi dei traff ikke blodårene mine) stod det å faste fra kl 24 og du kunne drikke 1 glass vann.

Men muligt dei har forskjellige rutiner. Selv om det burde være likt overalt syns jeg.

Tok min andre i dag pga sukker i urinen på tirsdag.

Jeg måtte ta første pga BMI over 27

Tenker på særlig sånne ting. Resultatet på vertfall fastende blodsukker må jo være forskjellig om det ca 8 eller ca 12 timer siden du spiste. Så vil tro det er lettere å komme under grensen. Men er jo muligt at du stiger til for høyt uansett etter drikken, om du har svangerskapsdiabetes :-)

Jeg slutta å spise/drikke ti over tolv på nattan, dro på sykehuset og tok blodprøve og drikka klokka kvart på ti (sto i kø 1time!!!)..

Mitt råd: gjør det på Fürst- der er det ikke så lang ventetid! Man må ringe å bestille time i forveien :)

Jeg skal ta glukosesbelastning i morgen! Åhh som jeg gruer meg. Jeg er alltid sååå sulten når jeg våkner. Nå må jeg opp tidlig for å vekke sønnen (som ikke er spesielt glad i å bli vekt) kjempe meg gjennom hans trassanfall (han er to år) og få han i bhg som tar 30 min å kjøre, før jeg kommer meg på sykehuset å får ta testen! Blæh! ser mørkt på hele morgendagen!! haha :p Typisk at jeg er hjemme alene når jeg fikk time da!

Jeg skal ta glukosesbelastning i morgen! Åhh som jeg gruer meg. Jeg er alltid sååå sulten når jeg våkner. Nå må jeg opp tidlig for å vekke sønnen (som ikke er spesielt glad i å bli vekt) kjempe meg gjennom hans trassanfall (han er to år) og få han i bhg som tar 30 min å kjøre, før jeg kommer meg på sykehuset å får ta testen! Blæh! ser mørkt på hele morgendagen!! haha :p Typisk at jeg er hjemme alene når jeg fikk time da!

Jeg skal også ta det i morgen :p Lykke til :)

Lykke til du også! Skal jo bli godt å få det overstått :) Håper vi slipper flere ganger :)

Lykke til ;-)

Lykke til du også! Skal jo bli godt å få det overstått :) Håper vi slipper flere ganger :)

Takk for det :) Håper at alt er som det skal ;) Gikk veldig greit egentlig i dag. Var litt spent på om jeg fikk sukkervann eller drikke med smak som andre her hadde fått. Jeg fikk sistnevnte og det var lettere å drikke en sukkervannet jeg fikk for 3 år sida :) Hvis jeg ikke hører noe fra legen i morgen så er alt normalt :)

Gikk greit her å. Hadde fastende bl.s på4,4 så er ikke så bekymret. Fikk også med smak på. Men det var fult av sukkerkoagler i det. sikkelig ekkelt. Men gikk greit da. Heiv det i meg :p Var veldig godt med mat etter de to timene :D

Jeg tok sist onsdag og tenkte å ringe til legen i morgen å høre om dei har fått svaret. Skulle ta ca 1 uke så. Håper ikke jeg har

Hvor store mengder med sånn guffe må man drikke? Jeg er gastric bypass operert og gruer meg veldig for jeg blir så dårlig av store mengder sukker. Redd for at jeg ikke skal greie å få i meg alt.

Hvor store mengder med sånn guffe må man drikke? Jeg er gastric bypass operert og gruer meg veldig for jeg blir så dårlig av store mengder sukker. Redd for at jeg ikke skal greie å få i meg alt.
Det er ikke mye! Jeg drakk det på fire store svelger.. Og det smakte ikke SÅ ille, tam saft (!) med masse sukker!!

2 dl til 2,5 dl. Såg på innholdet på to forskjellige flasker. Mulig det fins andre mengder og. Men det var dei mengdene her :-)

Back
Topp