Glukosebelastning...

Gikk det bra?
Fikk du positivt svar? :-)

Håper det gikk bra:)

Vet ikke svaret ennå. Ringte legen nå, men de hadde ikke fått noe svar. Så da får jeg vente til i morra... :-)

Jeg tok det for noen uker siden, var bedre enn frykta! Verst å faste syns jeg, er så sulten om morran!

Skal på onsdag jeg. Hvor lenge før er det vi må faste? Måtte bestille legetime gjennom en app, så fikk ikke spurt. Skal kl 8.20. Holder det å faste etter 12 kvelden før, eller må jeg faste fra klokken 8 eller noe? Og fastinga betyr null vann og slikt og?

Tok for noen uker siden, hadde å gruet meg skikkelig men det værste var å sitte å vente 2 timer på legesenteret uten noe å gjøre før neste prøve. Jeg fikk svar med en gang.

Skal på onsdag jeg. Hvor lenge før er det vi må faste? Måtte bestille legetime gjennom en app, så fikk ikke spurt. Skal kl 8.20. Holder det å faste etter 12 kvelden før, eller må jeg faste fra klokken 8 eller noe? Og fastinga betyr null vann og slikt og?
Faste fra 2400 og ikke noe drikke ikke vann engang fikk jeg beskjed om

Faste fra 2400 og ikke noe drikke ikke vann engang fikk jeg beskjed om

Ok. Da er det slik jeg trodde. Er det å ikke drikke som blir verst for min del. Av fastedelen vertfall. Gleder meg heller ikke til å drikke guggen, vente 2 timer og muligens få dårlig resultat. Håper virkelig ikke jeg har svangerskapsdiabetes.

Skal bestille time til det i slutten av januar. Gleder meg ikke til å faste.

Fastinga gikk greit, men jeg ble uvel tilslutt (når jeg kom hjem). Sto i kø 1 time for å komme til skranken og få kølapp, tok blodprøve, drakk gugga, venta to timer for å ta ny blodprøve og når jeg skulle hjem måtte mamma (som kjørte meg) innom butikken.. Da gikk det ALT for lang tid for baby og meg med mat, ble derfor svimmel og uvel.. Tror ikke det er noe alle gravide må ta, dette er mitt tredje svangerskap og jeg har aldri tatt det før!

Det er bare viss man har noen av risikofaktorene man trenger å gjøre en slik test så vidt jeg har forstått.
Jeg fikk lov til å drikke litt vann da dette ikke påvirker blodsukkeret? Men jeg drakk veldig lite ettersom jeg tenkte jeg kom til å bli veldig kvalm hvis jeg først fylte magen med vann og deretter skulle drikke sukkeret.

Sent from my iPhone using BV Forum

Dette er vel ikke noe alle må ta, men om man har større risiko for å få det eller feks ved funn av sukker i urinen. Jeg må ta det kun fordi min bror har diabetes type 1.

Man kan drikke minimalt med vann så man får fuktet ganen ;) De fleste med en risikofaktor må ta den. Jeg fikk diabetes 2 etter svangerskapet i 2011, men det var forventet da min farmor og far har type 1. Men veldig god oppfølging under svangerskap! :) :)

Jeg tok i går, hadde på 4,3 før glukosen og 7,3 eller noe rundt der etter. Tror det var ok verdier.
Syntes heller ikke det var så ille egentlig.

Back
Topp