Glukosebelastning

Millan

Glad i forumet
Junibarna 2015
Må ta det i morgen og en gang til senere i svangerskapet pga høy bmi... Jeg blir så irritert. Hadde håpet på å unngå det. Men den gang ei.
Flere som må igjennom det styret der?

Jepp :) I alle mine svangerskap. Prøvene har alltid vært helt fine.
Men denne gangen var legen min så stressa (hun visste ikke at det var en svangerskapskontroll jeg kom for) at hun glemte det. Så kanskje jeg slipper ;)

Fikk beskjed av jordmor i går at det var ønskelig at jeg tok det, pga diabetes type 2 hos både min mor og min far. Fikk ikke noe tidspunkt, men forsto det slik legen min skulle ordne med det rundt uke 24. Er det så kjipt å gjennomføre som jeg har fått inntrykk av?

På besøk fra mai. Måtte ta det pga høy bmi, har tatt det en gang, det gikk helt fint. Ta med noe lesestoff e.l :) og mat+drikke til etterpå!

Fikk beskjed av jordmor i går at det var ønskelig at jeg tok det, pga diabetes type 2 hos både min mor og min far. Fikk ikke noe tidspunkt, men forsto det slik legen min skulle ordne med det rundt uke 24. Er det så kjipt å gjennomføre som jeg har fått inntrykk av?

Man kommer jo igjennom det. Men det er ikke noe kult, når man er gravid, sulten og hormonell å faste om morran og drikke et ekkelt sukkervann :P og særlig når man vet det ikke er nødvendig..

Hva vil høy bmi si? Hvor går grensen?

Tok dette bilde for noen dager siden. Veier 91kilo. Ifølge bmi kalkulatoren lider jeg faktisk av fedme..
Derfor blir jeg provosert..

Vedlegg

• 1418886014486.jpg
    1418886014486.jpg
    25,5 KB · Visninger: 72
Jeg har bmi på 26 (før graviditet), syns dette høres helt sprøtt ut.... Fastlegen sa ingenting, men er ikke bekymret.

Jeg må ta pgs overvekt. Sitter på legekontoret i skrivende stund og her skal jeg sitte til kvart over 11. Var tungt å få i seg all den sukkerlaken. Ihvertfall når jeg var kvalm i tillegg. Klarte å holde på det i en halv time før det kom opp. :rolleyes: så spent på om det holder.. orker ikke en runde til.

Jeg fikk beskjed om att om jeg hadde bmi over 26 før graviditet så måtte jeg ta det og jeg hadde 25.2 så jeg slipper enn så lenge ;-) jeg hadde en far som hadde type 2. Men forklarte att det var pga sjømannskosthold og ingen aktivitet.

Da var jeg ferdig. Fastende blodsukker på 4.4 og 3.4 etter to timer. Så ihvertfall ikke noe diabetes foreløbig. Nå skal jeg ha mat!!!!

Jeg må ta pgs overvekt. Sitter på legekontoret i skrivende stund og her skal jeg sitte til kvart over 11. Var tungt å få i seg all den sukkerlaken. Ihvertfall når jeg var kvalm i tillegg. Klarte å holde på det i en halv time før det kom opp. :rolleyes: så spent på om det holder.. orker ikke en runde til.

Smaker urk.
Brakk meg en del etterpå og fikk det nesten opp, men gikk bra.
Mannen var med å kjørte rundt på meg i 2t så jeg fikk sovet hehe.

Hvordan gikk det med prøvene dine?

Er det ikke over 30? JEg har aldri målt. Hadde 27/28 i første svangerskap. Ingen måling. Ikke engang snakk om det

Mener og det er over 25. Men jordmor sa det var veldig mange som ikke var klar over retningslinjene som gjelder

Smaker urk.
Brakk meg en del etterpå og fikk det nesten opp, men gikk bra.
Mannen var med å kjørte rundt på meg i 2t så jeg fikk sovet hehe.

Hvordan gikk det med prøvene dine?

Heldig du er som fikk kjøre rundt i bil å sove. Jeg måtte sitte på venteværelse på legekontoret xsmile8
Gikk ikke så bra med prøvene, de avlyste hele testen siden jeg hadde kastet opp så kort tid etterpå. Resultatet før jeg drakk glukosen var fin da. Må muligens prøve igjen seinere vist kvalmen min gir seg. Men er ikke vits nå som jeg er

Heldig du er som fikk kjøre rundt i bil å sove. Jeg måtte sitte på venteværelse på legekontoret xsmile8
Gikk ikke så bra med prøvene, de avlyste hele testen siden jeg hadde kastet opp så kort tid etterpå. Resultatet før jeg drakk glukosen var fin da. Må muligens prøve igjen seinere vist kvalmen min gir seg. Men er ikke vits nå som jeg er

Æsjda så utrolig kjipt. Var redd jeg og ville kaste opp men det gikk heldigvis bra!

Mener og det er over 25. Men jordmor sa det var veldig mange som ikke var klar over retningslinjene som gjelder

Må være nye retningslinjer da ;) et jo det er noen nye retningslinjer for overvektige.. Veninna mi måtte til et annet sykehus i november for å føde pga overvekt. Var også krav om epidural under fødsel...

Jeg hadde risikosvangerskap første gang så er sikker på de hadde tatt om det var retningslinjer på det da.. Men er jo noen år siden..

Back
Topp