Glukosebelastning

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Da har jeg tatt blodprøve og drukket sukkervannet som smakte bringebær. Va borte på 3 svelger, va ikke så ille, men veldig søtt. Ble litt mindre sulten også nå, så det er jo supert. Værre å sitte på venterommet og være kjempe trøtt...

Flere som har tatt/skal ta?

Så bra det ikke var verre. Har hørt så mange jamre seg over det sukkervannet. ;)

Håper det ikke blir for kjedelig å vente. Når skal du ta blodprøve?

Tok blodprøve 0830 og sukker. Ny blodprøve nå 1040.

Og nå fikk jeg endelig spise. Før verdi var 5.0 og etter verdi 7.4...
Er under 7.8 som var referanseverdien, men lurer på hva det betyr når jeg er nært...

Skal inn til legen 1045... Men litt forsinka tror æ..

Tok blodprøve 0830 og sukker. Ny blodprøve nå 1040.

Og nå fikk jeg endelig spise. Før verdi var 5.0 og etter verdi 7.4...
Er under 7.8 som var referanseverdien, men lurer på hva det betyr når jeg er nært...

Skal inn til legen 1045... Men litt forsinka tror æ..
Det betyr at du må nok ta en til senere i svangerskapet! Jeg måtte det ihvertfall i mitt forrige svangerskap. Inntil verdiene ikke overstiger 7,8 så blir du ikke fulgt opp på sykehuset! Sånn var det ihvertfall for 3 år siden! Så nå må du passe på hva du spiser! Lavkarbo for alle penga!!! Skal ta testen snart selv. Men har vært så kvalm at jeg hakke fått gjort det! Så har sikkert samme som deg!!

Jeg skal ta det i uke 24. Men har ikke helt skjønt hvorfor vi skal ta det? Kanskje dere vet?

Jeg har tatt :) Var hele 2 glass med gult skvip jeg måtte drikke. Klarte såvidt å holde på det, men jeg klarte det ;)
Ha med en god bok så er det bare og slappe av og vente :)

Da har jeg vært inne hos legen og hun da at verdiene var kjempe fine. Også snakket vi ikke mer om det.

Jeg har tatt :) Var hele 2 glass med gult skvip jeg måtte drikke. Klarte såvidt å holde på det, men jeg klarte det ;)
Ha med en god bok så er det bare og slappe av og vente :)

Her hadde de fått noe nytt med bringebærsmak. Var ikke ille, bare veldig søtt

Jeg skal ta det i uke 24. Men har ikke helt skjønt hvorfor vi skal ta det? Kanskje dere vet?

Alle med BMI over 27 har en forhøyet risiko for sv.skapsdiabetes, og det er visst ikke så enkelt å oppdage uten testen.

Det betyr at du må nok ta en til senere i svangerskapet! Jeg måtte det ihvertfall i mitt forrige svangerskap. Inntil verdiene ikke overstiger 7,8 så blir du ikke fulgt opp på sykehuset! Sånn var det ihvertfall for 3 år siden! Så nå må du passe på hva du spiser! Lavkarbo for alle penga!!! Skal ta testen snart selv. Men har vært så kvalm at jeg hakke fått gjort det! Så har sikkert samme som deg!!

Så rart, legen min sa ingenting, bare at verdiene var kjempe fine.
Søkte på nettet og der var det mye blandet respons...

Her hadde de fått noe nytt med bringebærsmak. Var ikke ille, bare veldig søtt
Det var bra ;) Hadde sv.dia forrige gang og da var det bare sukker blandet med vann vi fikk. Tykt og drikke, veldig ubehagelig. Så det er jo forbedring! :)

Så rart, legen min sa ingenting, bare at verdiene var kjempe fine.
Søkte på nettet og der var det mye blandet respons...
Hmm.. Det var veldig rart! Men kan jeg spørre hvorfor du er i fare sonen? Jeg har nær slekt med diabetes type 2 noe som er arvelig! Kanskje det er andeledes for meg da :)

Sist hadde jeg en verdi på 9,0 og på RH opererer de med en grense på 9,0.
Ble kostholdsregulert.
Denne gang var verdien på 6,4 :)

Jeg skal ta i januar når jeg er i uke 28.. Måtte det for 3 år sida også, men alt var normalt da.. :)

Skal ta den testen på fredag jeg. Fikk påvist sukker i urinen så jeg regner med at jeg kanskje har fått det allerede! Uff, men jeg blir veldig glad hvis jeg ikke har det- man kan jo håpe!! :)

Uff jeg skulle vært for ca 2 mnd siden men bare utsatt og utsatt.... Jeg MÅ ha frokost når jeg står opp, så lite fristende å måtte kjøre 40 min til lege før så å ta en prøve, og vente enda to timer før mat!!! pluss levere lilleputten i bhg før legen.. haha :p må vel ta meg sammen å få tatt den prøven nå!

Skal ta den testen på fredag jeg. Fikk påvist sukker i urinen så jeg regner med at jeg kanskje har fått det allerede! Uff, men jeg blir veldig glad hvis jeg ikke har det- man kan jo håpe!! :)
Jeg hadde også sukker i urinen på en prøve, men det var ikke sv.dia. forde.. kan være fordi man har spist no snop dagen før også.. neste prøve var helt fin.. og fastende blodprøve helt fin..

Hmm.. Det var veldig rart! Men kan jeg spørre hvorfor du er i fare sonen? Jeg har nær slekt med diabetes type 2 noe som er arvelig! Kanskje det er andeledes for meg da :)

Litt usikker på hva du spør etter? Hvorfor jeg er/eller ikke dro faresonen?

Back
Topp