Glukosebelastning

Mysteh

Blir kjent med forumet
Noen som har vært imellom det før? Kjenner jeg gruer meg litt til å bestille time siden jeg har helt avsmak på alt søtt og den skal visst være fææææl.... :(

-appen

Dette har jeg gjort 2 ganger før. Man drikker ca 2 papp kopper. Det er veldig søtt. Også sitte vente i 2 timer etterpå før ny blodprøve.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Det har jg gjort, er bare og helle i seg, ferdig på ett blunk!
Det kjipe er og sitte stille i to timer etterpå og vente;)

Sniker litt fra september :)

Jeg tok denne for noen uker siden. Sleit litt med å få ned alt. Ikke fordi det smakte så forferdelig, men fordi det var så mye :p Det er ganske søtt ja, og jeg ble litt småkvalm, men som andre skriver her, er det værste at du må sitte på legekontoret og vente i to timer.. Lykke til! Ikke grue deg :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Gjorde det i forrige svangerskap, slet med kvalme hele tiden da så prøven gikk skeis til meg :-p kastet opp før 2 timer var gått.

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Det har jg gjort, er bare og helle i seg, ferdig på ett blunk!
Det kjipe er og sitte stille i to timer etterpå og vente;)
Jepp! Helt pyton å vente i to timer! Uten frokost i magen! :confused:

Tatt det to ganger, å Skal vel ta denne gangen også om en 6 ukers tid.
Har gått greit de andre gangene. Har ikke syntes det var så ille. hehe
Har hatt med meg handarbeid så de to timene har bare flydd :P

Skal også ta den om noen uker. Gruer meg ikke så veldig. Tenkte jeg skulle laste ned en film på telefonen å se på mens jeg venta. Får bare holde ut.
Får man lov å drikke vann etter man har drikke den gugga?? Er nesten avhennig av vann fortiden!

Desember 2014

Bruker App

Fysj.. jeg er glad jeg så langt har sluppet det og håper jeg slipper :S

Lykke til dere som skal...

Skal ta i uke 27. Vil ikke si jeg gleder meg. Takler ikke så godt å drikke mye om gangen. Drikker alltid bare noen få slurker . Og så søtt, og sitte i to timer?! Nei det blir ikke kjekt.
Men må man så må man.

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Har man lov å gå vekk fra legekontoret? På nedsiden av kontoret her ligger det en flott brygge som det er myyye bedre å sitte og vente ved.

Blir vel til at jeg tar med en godt lest bok og ørepropper til telefonen ;)

-appen

Har man lov å gå vekk fra legekontoret? På nedsiden av kontoret her ligger det en flott brygge som det er myyye bedre å sitte og vente ved.

Blir vel til at jeg tar med en godt lest bok og ørepropper til telefonen ;)

-appen
Tror dette varierer litt.. Strengt tatt skal man vel holde seg helt i ro for å få korrekt resultat, men på mitt legekontor fikk jeg lov å kjøre hjem og komme tilbake igjen etter to timer :p

Februar-14 mamma <3

Da har jeg drukket den gugga... Fy faen å ekkelt, sliter med å ikke brekke meg enda det er 35min siden nå.

Må sitte helt i ro i 2 timer, så da ser jeg frem til en finfin parkeringsbot når jeg kommer ut igjen. Annet enn det, blodsukkeret var veldig fint før start så sykepleier skjønte ikke hvorfor jeg måtte ha testen i det hele tatt :/

-appen

Da har jeg drukket den gugga... Fy faen å ekkelt, sliter med å ikke brekke meg enda det er 35min siden nå.

Må sitte helt i ro i 2 timer, så da ser jeg frem til en finfin parkeringsbot når jeg kommer ut igjen. Annet enn det, blodsukkeret var veldig fint før start så sykepleier skjønte ikke hvorfor jeg måtte ha testen i det hele tatt :/

-appen
Har ikke legen sagt hvorfor du må ta den? Noen må ta den pga høy bmi , altså over normal, og jeg feks må ta den pga min far har diabetes 2.

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Må man ta den? Holder det ikke med å ta bs før og etter man har spist ? Jm trodde kanskje jeg må. Siden bmi er 28 . Og pappa har diabetes 2. Veier mindre nå enn jeg gjorde forrige svangerskap. Slapp da..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg må kanskje ta den jeg også, hadde blodsukker på 8,4 da jeg var hos legen i går. Skal komme og ta ny blodprøve fastende i morgen tidlig for å se om den er normal

Dere som må ta, hvor høy er bmi? Jeg ligger jo på vippepunktet. Er lav . 166 . Og grov beinbygning. Er i grunn ikke overvektig. Men noen kg ekstra er det jo selvfølgelig.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Over 28 tror jeg blir definert som høy, velger å ikke dele min egen;) Er litt sår på det der med vekt.

-appen

Back
Topp