Glukosebelastning

Lotta80

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Skal ta glukosebelastningstest i morra.... Æsj.. Gruer meg litt, men krysser fingre og tær for at jeg ikke har diabetes....
Noen andre som skal eller har tatt det alt?!

Sent from my iPhone using BV Forum

Masse lykke til :)
Tok i forrige svangerskap. Sjøl med BMI på 43, så hadde eg heilt fine prøva den gong:)
Søtt og klissete, men gjekk heilt fint å svelga unna likavel.

Jeg tok den for to uker siden. Ikke noe godt å få ned, men det gikk :-) Ingen tegn til sv.diabetes her, selvom jeg hadde dårlig magefølelse :-P Ta med deg musikk, noe å lese på ol. Da går i allefall tiden fortere :-)

Har tatt den 2 ganga no å d e virkelig en smak du ikke blir vandt til :P men den gikk ned å e d heildig får du skylle det ned med litt vann :) e 2 timers ventetid som e verst ;)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Skal ta den om 1 time :rolleyes: Tok den i forrige svangerskap også, da var alt bra så håper på det denne gangen også. Gruer meg da jeg er avhengig av frokost, blir en kvalmende start på dagen ;-)

Tok i uke 20 og skal ta på nytt i uke 30. Blei litt kvalm og fikk skikkelig hodepine inne jeg var ferdig, men det hjalp seg da jeg fikk meg en paracet, vann og mat.

Da er glucosen komt i magen, så nå er det bare til å vente i 2 timer.. Føler meg uggen :-(

Uff føler med deg. :( Det er heilt grusomt å ta, vertfall om ein er plaga med kvalmen enda. :( Eg har heldigvis fått utsatt den til veke 26-27, siden eg er så kvalm. Men da må eg også til pers. Tenkte å sette meg ut i bilen etterpå og vente dei to timene i fred, men no har dei fiksa legetime midt inn i perioden også. veldig smart. jaja :) masse lykke til! :) Tenker på deg!

Da er glucosen komt i magen, så nå er det bare til å vente i 2 timer.. Føler meg uggen :-(
Ja sitter her "og dingler med beina" jeg også... Kjedelig og kvalmende, men går vel greit...;) får lov til å drikke vann, også får jeg sitte ute i bilen og vente, så her har jeg strikketøy, iPhone og lydbok...:) 1 time igjen nå, så er det kafé neste...;) hihi...:)

Ja sitter her "og dingler med beina" jeg også... Kjedelig og kvalmende, men går vel greit...;) får lov til å drikke vann, også får jeg sitte ute i bilen og vente, så her har jeg strikketøy, iPhone og lydbok...:) 1 time igjen nå, så er det kafé neste...;) hihi...:)

Fikk du lov til å drikke vann? Det var strengt forbudt der jeg tok den..fikk ca 0.5 dl vann i en kopp for å skylle ned den ekle smaken :P var helder ikke lov å tygge tyggis..:P

Fikk ikkje drikke vatn eg heller, berre skylle munnen!

Ipaden min <3

Hvordan gikk det?

Fikk du lov til å drikke vann? Det var strengt forbudt der jeg tok den..fikk ca 0.5 dl vann i en kopp for å skylle ned den ekle smaken :P var helder ikke lov å tygge tyggis..:P

Jeg fikk lov til det uten problemer, men ikke tyggis eller tannpuss ol... Men det hadde vært grusomt uten vann....:P

Jeg fikk lov til det uten problemer, men ikke tyggis eller tannpuss ol... Men det hadde vært grusomt uten vann....:P

Heldigris! ;)

Tok det i går, 26 uker på vei. Fikk å velge mellom sitron eller appelsin smak. Det smakte som veeeldig søt saft. Fikk ikke lov å drikke vann :( Men 2 timer gikk fort og lege sa at alt ser ut greit og jeg må ikke bekryme meg.
Kutter litt sukker uansett siden jeg har stor lyst på vannmelon all the time. Men jordmor sa at for mye kan føre til høy vekt av barn så må finne på noe annet...

Back
Topp