Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hadde dette sist. Ja, du skal faste så du kan ikke spise eller drikke før du har tatt den siste blodprøven.Noen som har erfaring med dette? Har ikke tatt det i mine tidligere svangerskap, men skal ta i morgen.
Må jeg vente med å spise helt til man er ferdig, eller hvordan fungerer dette?Har fått så lite info, kun beskjed om å faste
![]()
- Flittig bruker av app'en![]()
Som noen har skrevet over her, så kan du ikke drikke eller spise etter 24.00 kvelden før.. Også må du ha med urinprøvejeg skal også ta denne testenmen jeg kan spise dagen før sant?
Som noen har skrevet over her, så kan du ikke drikke eller spise etter 24.00 kvelden før.. Også må du ha med urinprøveSitter her nå, og har drukket blandingen. Ble skikkelig kvalm etter å ha fått det ned altså
Og som flere av dere skrev, ingen mat eller drikke før man er helt ferdig
1 dl vann på mårran fikk jeg max drikke..Får du ikke drikke heller? off.. Nei, denne gruer jeg meg til!
Jeg fikk ikke drikke noe. Kun det kruset med blandingen i.. Ikke får jeg gå noe sted heller, skal sitte helt i ro for å ikke forbrenne noe sukkerJeg som er så tørstig. haha.. Skjønner ikke hva den testen er godt for?
Du må som regel ta dette hvis du har folk med diabetes i familien, hvis du har sukker i urinen eller om du er overvektig. Det er supert at man kan ta testen for da passer man på at barnet har det bra. Ulempen er at man blir så sulten og tørst! Måtte ta det sist pga der er personer med diabetes i familien, men slipper denne gangen.ja, okei. jeg kan ta med hekle tingene å hekle videre på teppet til mageboeren min![]()
Bra, de kan sjekke om man står i fare for å få det. så er de vertfall føre-var. men er det bare for spesielle gravide? jeg føler ikke at det er så mage som må sjekke dette :/
Hvorfor hang de seg opp i bmi hvis du ikke er overvektig? Synes det høres rart ut..jeg tror ikke det er noe diabetes i min familie heller. men både vikar legen og jordmor hang seg veldig opp i bmi første gang jeg var på kontroll. så er vel derfor. selv om jeg verken ser eller er overvektig.. hehe
Æææ 24? Jeg fikk kl 22 fra min jm (i København)Som noen har skrevet over her, så kan du ikke drikke eller spise etter 24.00 kvelden før.. Også må du ha med urinprøveSitter her nå, og har drukket blandingen. Ble skikkelig kvalm etter å ha fått det ned altså
![]()
Og som flere av dere skrev, ingen mat eller drikke før man er helt ferdig![]()
Som noen har skrevet over her, så kan du ikke drikke eller spise etter 24.00 kvelden før.. Også må du ha med urinprøveSitter her nå, og har drukket blandingen. Ble skikkelig kvalm etter å ha fått det ned altså
![]()
Og som flere av dere skrev, ingen mat eller drikke før man er helt ferdig![]()
Jeg har tatt min i dagPs tar du den nå? Jeg skal først ta min den 10/12 ?????
Førstegangs mor 26-02-2014![]()
Jeg tok urinprøve før og etter, og kun stikk i fingerenDenne tok jeg sist,og hadde svangerskapdiabetes.Tok den når jeg var omtrent 5 mnd på vei,så det nærmer seg vel denne gangen også.Gruer meg,brakk meg flere ganger sist,og spyr man må man starte på ny! Men første gang tok jeg på sykhuset,da tror jeg dem tok blodprøve før og etter.Når jeg tok andre gang etter fødsel,tok jeg hos legen.Da tok jeg bare blodprøve først,og bare blodsukker etterpå.Hvordan gjorde deres det?