Glukosebelastning!

*Selene*

Elsker forumet
Noen som har erfaring med dette? Har ikke tatt det i mine tidligere svangerskap, men skal ta i morgen.
Må jeg vente med å spise helt til man er ferdig, eller hvordan fungerer dette? :) Har fått så lite info, kun beskjed om å faste :p

- Flittig bruker av app'en ;)

Jeg fikk verken spise eller drikke før jeg var helt ferdig.

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Noen som har erfaring med dette? Har ikke tatt det i mine tidligere svangerskap, men skal ta i morgen.
Må jeg vente med å spise helt til man er ferdig, eller hvordan fungerer dette? :) Har fått så lite info, kun beskjed om å faste :p

Hadde dette sist. Ja, du skal faste så du kan ikke spise eller drikke før du har tatt den siste blodprøven.

Prinsesse født i 2011
Termin 19. februar 2014 ❤

jeg skal også ta denne testen :P men jeg kan spise dagen før sant?

Du kan ikke spise eller drikke fra midnatt dagen før testen.

jeg skal også ta denne testen :P men jeg kan spise dagen før sant?
Som noen har skrevet over her, så kan du ikke drikke eller spise etter 24.00 kvelden før.. Også må du ha med urinprøve ;) Sitter her nå, og har drukket blandingen. Ble skikkelig kvalm etter å ha fått det ned altså :p
Og som flere av dere skrev, ingen mat eller drikke før man er helt ferdig :(

Som noen har skrevet over her, så kan du ikke drikke eller spise etter 24.00 kvelden før.. Også må du ha med urinprøve ;) Sitter her nå, og har drukket blandingen. Ble skikkelig kvalm etter å ha fått det ned altså :p

Får du ikke drikke heller? off.. Nei, denne gruer jeg meg til!

Jeg som er så tørstig. haha.. Skjønner ikke hva den testen er godt for?

Jeg som er så tørstig. haha.. Skjønner ikke hva den testen er godt for?
Jeg fikk ikke drikke noe. Kun det kruset med blandingen i.. Ikke får jeg gå noe sted heller, skal sitte helt i ro for å ikke forbrenne noe sukker :p Så kjøp med litt blader eller noe.. Greit å ha noe og slå i hjel tiden med ;) Er for å sjekke at man ikke har/står i fare for svangerskapsdiabetes.. :)

ja, okei. jeg kan ta med hekle tingene å hekle videre på teppet til mageboeren min :D

Bra, de kan sjekke om man står i fare for å få det. så er de vertfall føre-var. men er det bare for spesielle gravide? jeg føler ikke at det er så mage som må sjekke dette :/

ja, okei. jeg kan ta med hekle tingene å hekle videre på teppet til mageboeren min :D

Bra, de kan sjekke om man står i fare for å få det. så er de vertfall føre-var. men er det bare for spesielle gravide? jeg føler ikke at det er så mage som må sjekke dette :/
Du må som regel ta dette hvis du har folk med diabetes i familien, hvis du har sukker i urinen eller om du er overvektig. Det er supert at man kan ta testen for da passer man på at barnet har det bra. Ulempen er at man blir så sulten og tørst! Måtte ta det sist pga der er personer med diabetes i familien, men slipper denne gangen.

Prinsesse født i 2011
Termin 19. februar 2014 ❤

jeg tror ikke det er noe diabetes i min familie heller. men både vikar legen og jordmor hang seg veldig opp i bmi første gang jeg var på kontroll. så er vel derfor. selv om jeg verken ser eller er overvektig.. hehe

jeg tror ikke det er noe diabetes i min familie heller. men både vikar legen og jordmor hang seg veldig opp i bmi første gang jeg var på kontroll. så er vel derfor. selv om jeg verken ser eller er overvektig.. hehe
Hvorfor hang de seg opp i bmi hvis du ikke er overvektig? Synes det høres rart ut..

Termin 12.februar med første frøet:)

i følge bmi så var jeg akkurat over. men jeg skjønner ikke hvorfor de som leger og jordmor henger seg opp i en sånn beregningsmodell som ikke er riktig for alle.

Æææ 24? Jeg fikk kl 22 fra min jm (i København) :( leeeeenge ..

Førstegangs mor 26-02-2014 :)

Ps tar du den nå? Jeg skal først ta min den 10/12 ?????

Førstegangs mor 26-02-2014 :)

Denne tok jeg sist,og hadde svangerskapdiabetes.Tok den når jeg var omtrent 5 mnd på vei,så det nærmer seg vel denne gangen også.Gruer meg,brakk meg flere ganger sist,og spyr man må man starte på ny! Men første gang tok jeg på sykhuset,da tror jeg dem tok blodprøve før og etter.Når jeg tok andre gang etter fødsel,tok jeg hos legen.Da tok jeg bare blodprøve først,og bare blodsukker etterpå.Hvordan gjorde deres det?

Denne tok jeg sist,og hadde svangerskapdiabetes.Tok den når jeg var omtrent 5 mnd på vei,så det nærmer seg vel denne gangen også.Gruer meg,brakk meg flere ganger sist,og spyr man må man starte på ny! Men første gang tok jeg på sykhuset,da tror jeg dem tok blodprøve før og etter.Når jeg tok andre gang etter fødsel,tok jeg hos legen.Da tok jeg bare blodprøve først,og bare blodsukker etterpå.Hvordan gjorde deres det?
Jeg tok urinprøve før og etter, og kun stikk i fingeren :) Ingen blodprøve her.. Jeg kastet heldigvis ikke opp jeg da! Gikk greit å få det ned, hadde forestilt meg at det skulle smake så mye værre :p Smakte litt melis kanskje :) Men ble fryktelig kvalm etterpå, og den kvalmen varte nok i en times tid..

Back
Topp