Gleder meg til å strikke til den lille

Sniker fra mai :p
Jeg begynte å strikke da vi startet prøvingen, så lille i magen har allerede mange plagg som ligger og venter :)
Syntes det er noe helt spesielt å strikke til sin egen lille baby :Heartred

Jeg har allerede strikket sånn 15 plagg :angelic: Begynte i juni da vi begynte prøvingen. Synes det er kjempekoselig å strikke til den lille :) I tillegg så har jeg en venninne og søsteren min et også gravide og jeg vil gi litt i gave til dem! :D
Oh så koselig, de blir sikkert kjempeglad for gavene☺️

Jeg å gleder meg til å strikke litt. Og kommer vell muligens denne gangen til å strikke litt premature klær. (må se ann utviklinga først) og så skl jeg strikke litt til amandaprosjektet. Har selv 2 barn som har mottatt produkter derifra. Så tenker det er hyggelig å kunne gi noe tilbake.
Ja det er veldig fint at du vil gi noe tilbake☺️
Mange som blir veldig glad for det☺️

Sniker fra mai :p
Jeg begynte å strikke da vi startet prøvingen, så lille i magen har allerede mange plagg som ligger og venter :)
Syntes det er noe helt spesielt å strikke til sin egen lille baby :Heartred
Ja det er det, har ikke turd å begynt enda venter til etter UL neste uke...

Jeg elsker å strikke! Sist svangerskap var jeg så dårlig at jeg nesten ikke fikk strikket noe, så denne gangen begynte jeg så smått før jeg ble gravid. Har strikka teppe, en jakke, en shorts og noen rompere. Noe gir jeg vekk underveis, til venninner som skal ha. I dag begynte jeg på en sagajakke i kitt, som jeg tenkte kunne være en del av hentesettet. Sist gang fikk jeg aldri strikka hentesett pga prematurfødsel, så denne gangen starter jeg tidlig. Om det ikke skulle bli baby denne runden(krysser fingrene for det), får jakka bli med videre i prøvingen tenker jeg.
Ja det er så godt å ha noe å holde på med mens man venter, skal begynne snart jeg også☺️

Jeg har garn klart, ble grått, ønsket beige men var utsolgt. Jeg skal starte på ett klompelompe teppe. Flere år siden j strikka:) men d skal vel gå fint, må kanskje Google meg fram til litt forklaring bare:angelic::hilarious::shy:
Oh det hørtes fint ut, jeg spør ofte i strikke butikken jeg kjøper garn hvis jeg står litt fast..

Jeg begynte på et Bellateppe i starten av året mens vi prøvde, men så har jeg lagt det litt bort for å prøve å bli ferdig med andre prosjekter som lå halvferdig i strikkekurven. Dersom det ser fint ut på neste ultralyd må jeg kanskje plukke frem teppet igjen og fortsette. Etter at årets julegaver er ferdig selvfølgelig :p Har strikket så mye til venninner som har fått baby, så blir koselig om jeg endelig får strikke til min egen. Jeg lærte også å strikke i voksen alder mens jeg var student, så det er absolutt mulig å lære!
Jeg forstår det godt venter selv til UL så skal jeg begynne☺️

Mistet helt strikkelysten i sommer, men satser på at den kommer snikende tilbake etter hvert :)

Er det kanskje best å strikke med bomullsgarn i de aller minste str? Når høsten kommer så er det jo ull det går i, men om denne er lik sin bror så blir det fort varmt med ullplagg :hilarious:

Er det kanskje best å strikke med bomullsgarn i de aller minste str? Når høsten kommer så er det jo ull det går i, men om denne er lik sin bror så blir det fort varmt med ullplagg :hilarious:

I Trøndelag i starten av juli i år var det nesten vintertemperaturer :p kanskje en blanding, noe bomull og noe ull?

Jeg kommer til å strikke mest på pinne 3, noe med ull, noe bomull/ullblanding, så lurer jeg på å prøve ut kfo sin silke. Kommer nok til å strikke mer i typ 3-6 mnd enn nyfødt, siden det er sommer, men bor på Vestlandet, så får helt sikkert bruk for ull på sommeren også... Tepper ville jeg strikket i ull i alle fall, de varer leeenge :)

Liker godt lerke-garnene fra Dale Garn, de er 50% bomull og 50% ull :) Tenker de er grei å bruke i de minste str!

I Trøndelag i starten av juli i år var det nesten vintertemperaturer :p kanskje en blanding, noe bomull og noe ull?

Hehe, det er sant men mini her er virkelig varm av seg. Men et blandingsgarn høres ikke dumt ut :)

Jeg kommer til å strikke mest på pinne 3, noe med ull, noe bomull/ullblanding, så lurer jeg på å prøve ut kfo sin silke. Kommer nok til å strikke mer i typ 3-6 mnd enn nyfødt, siden det er sommer, men bor på Vestlandet, så får helt sikkert bruk for ull på sommeren også... Tepper ville jeg strikket i ull i alle fall, de varer leeenge :)

Jeg kommer nok også til å strikke mest i 3-6 mnd og de klærne vil bli i ull, samme med teppe, men tror det er lurt med blandingsgarn helt i starten :)

Liker godt lerke-garnene fra Dale Garn, de er 50% bomull og 50% ull :) Tenker de er grei å bruke i de minste str!

Smart! Jeg har sett på det garnet men har aldri prøvd det før. Spennende med nytt garn :)

Back
Topp